חיפוש מאמרים

12305 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
טיפול בזוגיות במשבר





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: בריאות אלרגיות

נושא המאמר: על לבלוב העצים והפריחה וקדחת השחת או אלרגיה עונתית
מאת: ד"ר מיכל לזרוביץ N.D   שמור מאמר למועדפים



אם לבלוב העצים והפריחה עושה לך את זה…אז כנראה המדובר בקדחת השחת או אלרגיה עונתית.

מאת: ד"ר מיכל לזרוביץ N.D, נטורופתית, אחות מוסמכת, B.A בסיעוד, M.A. במערכות בריאות, צמחי מרפא, תזונה טבעית, תוספי מזון , אירדולוגיה, לובן העיין וקוסמטיקה טבעית

האביב, פריחת העצים מקסימה רבים מאיתנו, אך לאחרים תקופה זו היא הפרומו של התקפי אלרגיה, דמעות, נזלת והיצמדות לטישו ואצל המהדרין תופיע גם פריחה בעור בעקבותיה. אם אתם מעוניינים בטיפול בדרך שונה וטבעית ללא אנטיהיסטמינים , סטרואידים הרי שהגעתם לכתבה הנכונה.

Allergic Rhinitis מכונה גם נזלת אלרגית או קדחת השחת או אלרגיה עונתית. המדובר בתגובה אלרגית לפולן (אבקה הנוצרת בפרח), עובש או לחומרים מיקרוסקופיים אחרים המצויים בסביבה. זוהי תגובה אלרגית טיפוסית אצל אנשים בעלי מערכת חיסונית לקויה המזהה חומרים תמימים כמאיימים. ניתן לשלוט בתופעה זו על ידי שינויים באורח החיים.
סוג אלרגיה זה הוא השכיח ביותר בארה"ב (כ – 50 מיליון מידי שנה). ברפואה האלטרנטיבית בעיה זו מהווה הסיבה מס` 2 לפנייה לקבלת טיפול (לאחר כאבי גב) ועם יתרון נוסף של מיעוט תופעות לוואי עקב הטיפול.

האלרגיה יכולה להיות עונתית או רב שנתית. אלרגיה עונתית מתרחשת במיוחד כאשר צמחים, עצים ופרחים משחררים פולן במשך מחזור הפוריות שלהם. באביב, בדרך כלל המדובר בפולן של עצים בעוד שבקיץ הסיבה תהיה דשא ועשב בר ואילו בסתיו יש שחרור של נבגי פטריות, הנישאים באוויר והאוהבים תנאי מזג אוויר לח. אם האלרגיה מתפתחת בחורף, גורמיה הם, בדרך כלל, אבקות של דשאים ועשבים. אלרגיה רב עונתית קשורה לחשיפה לאבק הבית (המכיל אנטיגנים של קרדית אבק הבית), פרוות חיות, קשקשי בעלי חיים, נוצות ועוד. אלרגנים אלו מצויים בכריות, בגדים תחתונים, מקלחות ובמרתפים. המצב מחמיר כאשר קיים יותר מגורם אלרגני אחד.

האלרגיה מאופיינת בשיחרור פתאומי ומהיר של חומרים כימיקלים מתווכי דלקת (כגון היסטמין, ברדיקנין ולויקוטריאנים) שהם הגורמים לביטויים השונים של אלרגיה לתוך מחזור הדם. כימיקלים אלו (והידוע במיוחד ההיסטמין) גורמים לנפיחות של רקמות, גירוי, הרחבה ודליפה של כלי דם לרקמות מסביב.

הסימנים הקליניים:
האלרגיה גורמת לגירוי הקרומים הריריים של האף, דרכי נשימה עליונות והעיניים. המצב האלרגני מאופיין בגודש באף, תופעת הגרד, האודם, הפריחה , העיטושים, הנזלת, הדמעות וקוצר הנשימה .כאשר ריכוז האלרגן בגוף גבוה יכול להיגרם התקף אסמטי קשה לחנק או לירידה פתאומית בלחץ הדם ולעילפון. סימן נוסף הוא עייפות ולעיתים עפעפיים נפוחות (עם שינוי גם בצבע- במיוחד בעפעף התחתון).

איך להפחית אלרגנים סביבתיים בבית?
יש להימנע מאותם אלרגנים פוטנציאליים. כך למשל להימנע מעישון בבית, חיות מחמד מחוץ לבית, להימנע מלחות מוגזמת בתוך הבית וכמובן ניקוי ואוורור הבית.

אפשרויות טיפול פרמקולוגיות נפוצות ברפואה הקונבנציונלית כוללים אנטיהיסטמינים, סטרואידים, מפחיתי גודש ואימונותרפיה.


קיימות מספר דרכים באמצעות הרפואה האנטגרטיבית המטפלים בשורש הבעיה כמו למשל צמחי מרפא, הומאופתיה, רפואה סינית וכמובן שינוי בהרגלי חיים כולל תזונה נכונה.


• טיפול צמחי
המרכיבים הפעילים למניעת אלרגיות ולגביהם יש עדויות הם קוורצטין, ברומליין וסרפד.

1. סרפד - Urtica Dioica – Nettle

עלי הצמח יעילים לטיפול בסימפטומים של קדחת השחת בשל הפלבנואידים (קוורצטין, איזוקוורצטין, רוטין וקמפרול) המצויים בהם. ההמלצה לקחת עם האוכל. תופעות הלוואי נדירות (במיוחד אם נלקח על קיבה ריקה).

2. קוורצטין

הקוורצטין הוא ביופלבנואיד הנמצא בכוסמת, בצמחים, בירקות ובפירות הדר. הוא מדכא תהליכים דלקתיים על ידי כך שמונע שיחרור חומרים מתווכי דלקת ולכן נחשב כבעל פעילות שא אנטיהיסטמין טבעי, המינון המומלץ הוא 600-250 mg , 2-3 פעמים ביום 5-10 דקות לפני האוכל. להשגת תוצאות מיטביות מומלץ שימוש במשך 6-8 שבועות ולהוסיף ברומליין.

3. ברומליין

הברומליין הוא אנזים פרוטאוליטי המופק מגזע האננס ונמצא יעיל כנוגד מתווך דלקת. המינון הטיפולי ב Allergic Rhinitis 400-500 מ"ג , 3 פעמים ביום. מומלץ על קיבה ריקה. זהירות אצל אנשים הרגישים לאננס.

• נוגדי חימצון
יש המאמינים כי העלייה בשיעור האסטמה והאלרגיות ב-20 השנה האחרונות נובעת ממחסור בנוגדי חימצון בתזונה והפרזה באכילת מזון מעובד המשולל חיים. נוגדי החימצון כוללים בטא קרוטן, ויטמינים A,C,E, מינרלים (אבץ,סלניום ונחושת). נוגדי חמצון קיימים במאכלים כגון: פירות וירקות טריים ודגנים מלאים. נוגדי החמצון מספקים מנגנוני הגנה למערכת הנשימה ומפחיתים היצרות של הברונכיאלים.
ההמלצות הם נטילת מולטי ויטמין עם לפחות 200 mg של ויטמין C ,25,000 יחידות בינלאומיות של בטא קרוטן, 400-800 יחידות בינלאומיות של ויטמין E, ו- סלניום 200 mg. חשיבות ויטמין C לטיפול באלרגיה עונתית

ויטמין C חשוב בעיקר במערכת הנשימה התחתונה והעליונה בגלל שהוא הנוגד חמצון העיקרי בשכבה האפיתליאלית. נטילת הויטמין באוכלוסייה הרגילה היא ביחס הפוך לשכיחות אלרגיה ואסטמה. יותר מכך, ויטמין C מונע הפרשת היסטמין מתאי הדם הלבנים ונראה שיש קשר הפוך בין רמות היסטמין וריכוז חומצה אסקורבית (ויטמין C) בדם. הויטמין איננו טוקסי וכמעט ואין לו תופעות לוואי, למרות שהפרעות בקיבה יכולות להיגרם ממינון עודף מעל 3000 mg ליום. מחקרים ממליצים על מינון של 2000 mg כטיפול באלרגיה. יעילות הויטמין הוכחה במחקר מתחילת שנות ה – 90 אשר בדק יעילות ויטמין c אשר הותז בספריי לאף (3 פעמים ביום) אצל הסובלים מאלרגיה רב שנתית לעומת התזה של פלצבו (אינבו). לאחר כשבועיים כ – 75% מקבוצת הניסוי דיווחה על ירידה בסימפטומים באף.

• חומצות שומן מסוג אומגה - 3
מספר מחקרים קליניים מצביעים על כך כי נטילת חומצות שומן מסוג אומגה 3 משפרת את תפקוד מערכת הנשימה בתגובתה לאלרגנים. כנראה על רקע של עלייה ביחס של אומגה 3 לעומת אומגה 6 בממברנה של התא והפחתה בייצור חומצה אראכידונית המתווכת דלקת. ירידה בחומצה אראכידונית מובילה לסינטזה מועטה יותר של לויקוטריאנים. הדבר מוביל לשיפור בסימפטומים. אך ההשפעה כנראה מתחילה לאחר שנה .

• ארומטרפיה
שילוב של שמנים אתריים באמבט חם או במבער כגון: אקליפטוס, מנטה, מליסה וכו`.

• שינויים בתזונה
שינוי בתזונה יכול להשפיע על המערכת האימונית. המזון יכול לגרום לגירוי אלרגני או להשקיט אותו. מערכת העיכול חשופה למספר הגדול של האלרגנים (אפילו יותר ממערכת הנשימה). חלבונים מורכבים כמו חלב פרה עלולים לגרום לגירוי המערכת החיסונית בגלל המבנה האנטיגני של חלב זה, במיוחד אצל אנשים רגישים. לעומת זאת קיים מזון הנלחם בדלקת ומעורר את מנגנוני ההגנה.

ההמלצות הבאות מפחיתות את התגובה האימונית לאלרגנים פוטנציאלים:
1. להפחית במזון אשר עלול לגרום לדלקת ולתגובה אלרגית כגון שומנים רוויים (במיוחד חלבון מהחי ומוצרי חלב), להימנע ממזון מעובד, ביצים, הדרים, בננה, שוקולד, אגוזים, צדפות, צבע מאכל, חומרים משמרים, קפאין, אלכוהול, טבק וסוכר. גם לחם, שקדים ואגוזים , שלהם ריכוז חלבון גבוה נחשבים לאלרגנים חזקים. להימנע מחיטה (בעלת חלבון אלרגני במיוחד הקרוי - גלוטן).
אגב מזונות כגון מוצרי חלב, מזונות מטוגנים ומעובדים, קמח מעובד ולבן,שוקולד וביצים הם מזונות יוצרי ליחה וזוהי סיבה נוספת להימנע מהם.
2. להרבות במזון מסוג חומצות שומן אומגה- 3, כגון דגי ים צפוני (סלמון, טונה, סרדינים, מקרל והרינג), שמן או זרעי פשתה ואגוזים.
3. להרבות בירקות ופירות טריים (מכילים רק 1% חלבון ונחשבים לאלרגנים חלשים) ודגנים מלאים.
4. להרבות בשתיית מים ומיצים טריים.

• על החיבור גוף – נפש
למרות שאלרגיה משקפת רגישות יתר ביולוגית של המערכת האימונית, ברור כי לגורמים פסיכולוגים יש תפקיד בתגובה האלרגית. מחקרים מצביעים על קשר הדדי בין אמונה ותגובה אימונית. כך למשל כאשר 2 רופאים יפניים (Ikemi & Nakagawa) הפנטו מתנדבים הסובלים מאלרגיה ונאמר להם כי על עורם מונח עלה טוקסי, העור נעשה אדום ומגורה. לעומת זאת כאשר נאמר למהופנטים כי מונח על עורם עלה לא מזיק התגובה האלרגית פחתה.

לסיכום, קיימות אסכולות טיפוליות רבות בטיפול באלרגיות. הבעיה היא למצוא את הטיפול האינדבידואלי המתאים. נדרש לכך זמן וסבלנות.....







www.ginko-natural.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י ד"ר מיכל לזרוביץ N.D שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]