חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
ציוד לאירועים





    קישורי טקסט (לפרטים)




מלונות בכל איי יוון החל מ 25 יורו ללילה לחץ כאן

קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: איי יוון האיים של יוון איים ביוון לטיל ביוון

נושא המאמר: האיים הסודיים של יוון - איי יוון - האיים של יוון - איים ביוון - לטיל ביוון
מאת: ערן אלדר   שמור מאמר למועדפים

הידעתם שרק 227 מתוך 2,000 האיים של יוון מיושבים על ידי בני אדם? שאר האיים פשוט ריקים מאד!. חלקם קטנים מאוד וחלקם גדולים. האמת היא בחודשי הקיץ הופכים חלק מהאיים היווניים לכמעט בלתי נסבלים. מכל אתרי אירופה וגם מישראל מגיעים לכאן תיירים ומציפים את החופים. ממש כמו בטורקיה, הקיץ כאן הוא עונה צפופה ותשתית התיירות בחלק מהאיים כאן ערוכה לקבל את עשרות אלפי הנופשים. אבל לא כל הנופשים מגיעים לאתרים היווניים התיירותיים המוכרים לכולם. חלק מהם מכירים גם את המקומות הפחות עמוסים, ואולי גם היותר פסטורליים.

חלק מהתיירים לא מרשים לעצמם לפספס את האקרופוליס של אתונה. העיר העתיקה של אתונה אהובה מאוד על התיירים אבל לעומת זאת מעטים אוהבים את העיר המודרנית, היושבת בבקעה ולפיכך מכוסה בערפיח תמידי. גם השיכונים רבי הקומות שנבנו במהירות כדי לאכלס את הפליטים שהגיעו בהמוניהם מאסיה הקטנה במהלך חילופי האוכלוסייה עם טורקיה ב-1923 לא תורמים לאווירה, אבל למרות הבטון נותר כאן קסם מסוים. כמעט לכל דירה יש מרפסת שופעת פרחי גרניום, ורבים מרחובות העיר ומכיכרותיה מעוטרים בעצי תפוזים. אתונה יפה בהחלט. מאוד מעניינת. יש כאן שילוב של מזרח ומערב, של עולם מודרני ועולם שלישי. תראו ברחובות את רוכלי הרחוב הצעקניים. תוכלו להסתובב כאן בשווקים הצבעוניים, שמאוד מזכירים את השווקים של איסטנבול.

תיירים המגיעים לאתונה מבקשים מיד, ובצדק, לראות את האקרופוליס, הגבעה שעליה מתנוסס הפרתנון, סמל העיר ואחד המבנים המפורסמים בעולם. הגבעה הזו נראת כמעט מכל פינה בעיר, ממש כמו מגדל אייפל של פריז. פריקלס הורה להפוך את המתחם לעיר של מקדשים, לאחר שהכוהנת שכונתה האוראקל מדלפי אמרה לו בשנת 510 לפסה"נ שזה יהיה משכן האלים. ליד הפרתנון, מבנה שאין עולה עליו בהדר ובהרמוניה, תמצאו את הארכתיאון (Erechtheion), הניתן לזיהוי בזכות שש הקאריאטידות, עמודי התמיכה בדמות נשים. תיאטרון דיוניסוס העתיק, שבו חזה כל אזרח אתונאי בטרגדיות היווניות, נמצא במדרון הדרומי של האקרופוליס.

סמטאות קסומות, חנויות מיוחדות והמון מקומיים חביבים תמצאו ברובע הפלאקה (Plaka), במדרון הצפון-מזרחי של הגבעה. פעם הרובע הזה היה כל אתונה. היום הוא נחשב לעיר העתיקה. הסמטאות הצרות והמתפתלות עדיין רבות קסם, למרות המסחור. בקצה הפלאקה תראו את האגורה העתיקה, רחבת השוק שהיתה מרכזם של החיים החברתיים והמדיניים באתונה העתיקה. ואם אתם כבר כאן אל תחמיצו את המוזיאון הלאומי לארכיאולוגיה, בו שמורים פרסקאות מינואיים מרהיבים מסנטוריני וגם פסלי שיש מרשימים ועתיקות. כדאי גם לעבור בחטף במוזיאון גולאנדריס (Goulandris) לאמנות קיקלאדית ולאמנות יוונית עתיקה. באזור של של הפלאקה תמצאו המון מלונות נהדרים. מרבית התיירים שמגיעים לאתונה נשארים כאן לישון. במספר מלונות זולים אפשר גם לישון בקיץ על הגג, כמובן בתעריף מוזל. אם אתם מגיעים בקיץ, אל תחכו לרגע האחרון והזמינו מקומות מראש. אחרת לא ישארו.


פלופוניסוס: העתיקות של יוון

אבל לא חייבים להשאר באתונה. אפשר לבלות בה כמה ימים ואז לצאת ממנה למקומות אחרים ביוון. כדאי למשל לנסוע לכיוון פלופוניסוס, חצי האי הדרומי של יוון, העשיר בהיסטוריה ומגוון מבחינת הנוף. גם כאן, אגב, יש אתרים עתיקים שתיירים רבים מגיעים לראות בקיץ. בפינה הצפון-מזרחית של חצי האי נמצאים האתרים אפידאברוס (Epidaurus), קורינתוס (Corinth) ומיקינס (Mycenae), אל כולם אפשר להגיע מנאפפליו (Nafplio). הלאה לכיוון דרום תוכלו לגלות את מאני (Mani), אזור של הרים חשופים ושל נופים צחיחים, שפזורים בו מגדלי אבן מרשימים, רובם עזובים, אבל עדיין ניצבים בזקיפות קומה. מה עוד כדאי לראות בסביבה? את אולימפיה העתיקה, מונמבסיה (Monemvasia), עיירה יפה מימי הביניים ודיאקופטו-קאלאבריטה (Diakofto-Kalavryta), מסילה של רכבת עם גלגלי שיניים, המטפסת בשיפועים החדים שבמעלה הערוץ העמוק של נהר ווראיקוס (Vouraïkos).

מטאורה: מקלט הנזירים



יוון צופנת בחובה הפתעות רבות. יש כאן מבנים מיוחדים שאסור להחמיץ. מבנים כאלה הם המנזרים של מטאורה (Meteora) במחוז תסאליה. המנזרים האלו נמצאים ברשימת נכסי העולם של האו"ם. הם נבנו לתוך פסגות של סלע רך במטרה לספק לנזירים מקומות מפלט משפיכות הדמים בתקופת שקיעתה של האימפריה הביזאנטית בסוף המאה ה-14. לא היה קל בימים עברו להגיע אל המנזרים האלה. אל חלק מהם טיפסו בסולמות תלויים. בתקופה מוקדמת יותר השתמשו בכננות שהעלו את הנזירים ברשתות. רק במא העשרים התחלפה השיטה בחבלים. כיום הגישה למנזרים היא במדרגות שנחצבו בסלע, והכננות משמשות רק להעלאת מצרכים.


האיים הקיקלאדיים: היפים באיי יוון



יש המון קבוצות איים ביוון, אבל יש שיטענו שדווקא הקיקלאדים (Cyclades) הם האיים היפים ביותר. והאמת, אלו איים מיוחדים במינם. תראו כאן בתים לבנים בוהקים וכיפות כנסייה כחולות, על רקע של חופים זהובים הנושקים לים הטורקיזי. כמה מן האיים הקיקלאדיים, כמו מיקונוס, סנטוריני, פארוס ואיוס (Ios) מתוירים וממוסחרים מאוד, ואילו באחרים, כמו אנדרוס, קאה (Kea), קיתנוס (Kythnos), סריפוס (Serifos) וסיפנוס (Sifnos), יש פחות תיירים זרים, אבל הם חביבים על נופשים מאתונה. כדאילנסות להגיע עליהם. הם יכולים לשמש אלטרנטיבה נפלאה לאיים המסורתיים, וחלק מהם גם זולים יותר ונעימים יותר. יהיה לכם פחות צפוף, וגם תשלמו פחות לעתים. קחו בחשבון שמיקונוס הוא האי היקר ביותר והמתויר ביותר בכל יוון. אלפי תיירים עוברים כאןן במהלך הקיץ. האי הזה ידוע בחיי לילה מעודכנים וסוערים ובסצינת גייז מפורסמת בכל העולם. האי הצחיח והשטוח, לא היה זוכה בתחרות היופי של איי יוון, אבל יש כאן חופים טובים, ואילו העיירה היא ריכוז צפוף של בוטיקים אופנתיים ושל מועדונים, ברים ובתי קפה עם מרפסות צבעוניות.בסיקינוס (Sikinos), באנאפי (Anafi) ובאיים הקטנים ממזרח לנאקסוס (Naxos) תמצאו שלווה, אם תרצו להימלט מהמוני התיירים.



האיים הדודקאנסיים: אווירת ימי הביניים



קבוצת איים אחרת היא האיים הדודקאנסים (Dodecanese) הפזורים לאורך החוף המערבי של טורקיה, קרובים הרבה יותר לאסיה הקטנה מאשר ליבשת יוון. בשל מיקומם האסטרטגי והפגיע, היו נתונים לפלישות ולחדירות רבות יותר מאשר שאר יוון, מצד המצרים, האבירים ההוספיטלרים, הטורקים והאיטלקים. איזה איים תמצאו כאן? בראש ובראשונה את רודוס (Rhodes) שהוא האי הגדול ביותר בקבוצת האיים, והעיירה רודוס היא היישוב הגדול ביותר באירופה שנותר מימי הביניים. תמצאו כאן נמל מדהים ביופיו, שווקים, את אי הפרפרים היפה, את שדרת האבירים ואת ארמון השליטים הגדולים, מבנה ששופץ כבית הנופש של מוסוליני, אבל מעולם לא השתמשו בו. האקרופוליס של לינדוס ניצב על צוק סלע ולצדו גם מצודה צלבנית.
איים פופולריים נוספים בקבוצה הם קוס (Kos), סימי (Symi) ופאטמוס (Patmos). באיים הלא-מתוירים ליפסי (Lipsi) וטילוס (Tilos) יש חופים נהדרים וריקים מאדם, ואילו אגאתוניסי (Agathonisi), קסטלוריזו (Kastellorizo) וקאסוס (Kassos) הם איים טובים לחוות בהם את חיי האי המסורתיים. קסטלוריזו הוא אי קטנטן שבראש ההר שלו יש מנזר. מראש ההר נשקף נוף מדהים של הים והבתים. על המדרונות תראו את בתי האאוכלוסיה שגרה כאן, עזים, תרנגולות. ברציף המעגן תראו את דייגי התמנונים, את המסעדות הקטנות והטעימות ואת הדייגים. קאסוס הוא אי קטן וסלעי מדרום לקארפאתוס (Karpathos), ובו רק עצי אגס, זית ותאנה, בתים עם קירות אבן לא מסוידים, כבשים ועזים.




האיי היונים: אהובים בקיץ

יש עוד קבוצת איים שתיירים אוהבים. בתוך הקבוצה הזו יש, כמובן, גם איים שאליהם מגיעים פחות תיירים וכדאי להגיע אליהם. קבוצת היונים כוללת שבעה איים עיקריים: קורפו (נקרא גם קרקירה), פאקסואי (Paxoi), קפאלוניה (Kefallonia), זאקינתוס (Zakynthos), איתאקי (Ithaki), לפקאדה (Lefkada) וקיתירה (Kythira). היונים נמצאים לאורך החוף המערבי של יוון, קבוצת האיים היחידה שאינה בים האגאי. האמת היא שאת רוב האיים היונים התיירים כבר מכירים וכולם מתמלאים עד אפס מקום בחודשי הקיץ. אבל נמצליץ לכם על אי קטן וחמוד הנקרא מגאניסי (Meganisi), שאותו עדיין לא גילו המוני התיירים. אגב, גם באיים שהתיירים כן מכירים יש אזורים פחות מתויירים. רוב התיירים נשארים על קו החוף, לאורך הים. תוכלו לערוך מסע אל פנים היבשה ותבקרו בכפרים שלא התקלקלו. רבים טוענים כי קורפו, עם הנוף המקסים של פרחי בר צבעוניים והברושים הדקים, הוא היפה באיי יוון. יש אמת בטענה זו, ללא ספק.



האיים בצפון-מזרח הים האגאי: הרים ואורנים



איים גדולים ומרשימים תמצאו בשרשרת האיים של צפון מזרח הים האגאי. קבוצת האיים בים האגאי כוללת שבעה איים גדולים: סאמוס (Samos), חיוס (Chios), איקאריה (Ikaria), לסבוס (Lesvos), לימנוס (Limnos), סאמותראקי (Samothraki) ותאסוס (Thasos). הם לא ממש קרובים זה לזה, ולכן קשה לדלג ביניהם. האי סאמוס, אגב, הוא מקום הולדתו של הפילוסוף והמתמטיקאי פיתגורס. תראו כאן את ההרים המעוטרים באורנים ובעצי שקמה וגבעות מיוערות באלונים.


איי המפרץ הסארוני: היקרים ביותר



אם בא לכם על איים מאוד יקרים ומאוד יוקרתיים סעו לאיי המפרץ הסארוני. גם תהיו קרובים לאתונה מאוד וגם תבלו חופשה יוקרתית במיוחד. האיים במפרץ הסארוני הם איגינה (Aegina), הידרה (Hydra), ספצס (Spetses) ופורוס (Poros), וקחו בחשבון שכולם מתוירים מאוד וכולם גם יקרים להחריד. הידרה, שהיה מקום מפגש בוהמייני לאומנים, לסופרים ולחוג הנוצץ, מוצף כיום בנופשים, אבל מצליח איכשהו לשמור על אווירה מיוחדת, וחל בו איסור על הנסיעה ברכב ממונע.



האיים המינוריים: איים מבודדים



האיים המינוריים הם הפחות צפופים וכדאי לקפוץ אליהם בעונת הקיץ. הם נמצאים בין נאקסוס (Naxos) לבין אמורגוס (Amorgos) שבאיים הקיקלאדיים. המדובר בשרשרת איים קטנים שרק בארבעה מהם יש תושבים קבועים: דונוסה (Donoussa), קופוניסי (Koufonisi), איראקליה (Iraklia) ושינוסה (Shinoussa). החופים כאן שלווים, האווירה מיוחדת. בעבר היו כאן יותר מקומיים ועל כך מעידים הקברים הנמצאים כאן. באיים יש דומאטיה (domatia- חדרים להשכרה) וטאברנות בנמלים, אבל אל תצפו למשהו מפואר.



האי גאבדוס: חופשה טבעית על חוף תכלת



ועוד אי אחד לסיום: גאבדוס (Gavdos) הוא אי הנמצא בים הלובי, מדרום לכרתים. המדובר בנקודה הדרומית ביותר באירופה. האגדה אומרת שהיה זה האי שבו החזיקה קליפסו, נימפת הים, את אודיסאוס בשבי בדרכו הביתה ממלחמת טרויה. באי יש שלושה כפרים קטנים וחופים נעימים, והוא מושלם למי שרוצים להיות לבד. אין כאן מלונות, אבל מספר מקומיים משכירים חדרים. דייגים מגאבדוס משיטים מבקרים לאי הלא מיושב גאבדופולה (Gavdopoula). אם בא לכם להתבודד, להרגיש כמו על אי לא מיושב, חופשה טבעית על חוף תכלת וחולות זהב, זה המקום.



כדאי לבדוק: אמורגוס (Amorgos), בצפון הקיקלאדים הוא אי נפלא שבו צילם לוק באסון את ה"הכחול הגדול" בשנת 1988. האי פסוטרלי, לא מאוד מתוייר ויש בו תשתית תיירות לא רעה.

פרטים נוספים: http://www.amorgos.net/frames.htm



נסו גם את האי Kalymnosהנמצא באיים הדדוקאנסיים. זהו איי גבשושי, הידוע בדייג הספוגים של, חורשות התפוזים וסלעי הגיר. יש כאן גם רשת מערות תת קרקעיות מאוד מיוחדת.



ועוד אי פחות מתוייר הוא אגיסטרי (Agistri) שהוא האי הציורי ביותר בין האיים הסארוניים. חוץ מחופי הנודיסטים כאן תמצאו גם חורשות אורנים מרשימות ובהם מסלולי הליכה ורכיבה על אופניים. האי הזה נמצא במרחק של שעה שייט בסירה מפיראוס, הנמל של אתונה, אבל לא מאוד מתוייר וכדאי להגיע אליו.





www.megalim.co.il/


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י ערן אלדר שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]