חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
10 טיפים לבחירת המנגל המושלם





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: זוגיות ייעוץ עסקי ייעוץ אישי סדנה

נושא המאמר: זוגיות
מאת: שירן רז   שמור מאמר למועדפים

הירקמות קשר בינו לבינה מתחיל קודם כל במערכת יחסים שביני לבין עצמי , לפעמים הרצון במציאת בן זוג כל כך משתלט עלינו עד כי אנחנו הופכים להיות סוג של מכונות המכוונות למטרה אחת – וכל האמצעים כשרים מלבד אלו שבאמת עוזרים לנו .
ככל שהרצון במציאת בן זוג גדולה יותר ותופסת חלק נכבד יותר במחשבות שלנו , בהתנהלות שלנו ובהשפעה הישירה או העקיפה על מצב הרוח שלנו הדבר מראה כמה אנו ניגשים למטרה ממקום פחות בריא ומזמנים בכך מערכות יחסים שחסר בהם יסודות אמיתיים עליהם מושתות מערכות יחסים בריאות, כאלו שזמן "התפוקה " שלהם לא יגמר במריבה הקרובה או בתחושת התסכול הראשונה.

מערכת יחסים הינה נושא מורכב כי היא מאלצת אותנו להיחשף גם ברבדים שאנו פחות מודעים אליהם. כל מיני רגישויות שהדחקנו עם השנים ולא טיפלנו בהם, צצים להם ממש ברגעים שאנו לא מוכנים אליהם, טריגר לא צפוי מקפיץ אותם פשוט החוצה ואנו הופכים להיות חסרי אונים מול עצמנו - רצינו טוב איך קרה שנהיה כל כך הרבה כעס פחד ותסכול ?!
מתנועה חדה לכיוון שלנו, קול רם, מילה לא מפרגנת, משפט מסוים , לא הגיב/זכר/עשה מחווה באירוע שלנו ניראה מאוד חשוב כל אלו ועוד ..יכולים בקלות להעלות לנו זיכרון מהעבר אשר התקשר ישירות לאירוע רגשי שלילי שלא עיבדנו אותו עם עצמינו והוא נישאר בזיכרון שלנו כפצע מדמם , וברגע ה"אמת" הכוונה רגע שבו התת מודע שלנו זיהה אירוע דומה , נוצר עיוות בפרשנות ואנו עושים השלכה של אותו אירוע מהעבר על האירוע הנוכחי . לנו הדבר מרגיש בדיוק אותו הדבר.
עיוות תפיסתי הנובע מפחד לחוות את אותו הכאב .
הדינמיקה במערכת יחסים, גם אם היא ממש בתחילתה - מביאה אותנו במגע ישיר מול הצד השני ומעלה על פני השטח את החולשות שלנו (לפחות אלו שאנו חושבים אותם ככאלו) ההתעסקות שלנו באותם חולשות והחשש שהם ייראו גורמים לנו להשקיע מאמצים רבים בלהסתיר ולגונן על עצמינו , רק שהמאמץ שאנו משקיעים בהתגוננות ולבישת ה"שחפצים" מנטרלת אותנו מלהיות רגישים יותר מכילים ואמפטיים לצד השני , אנחנו כל כך עסוקים בלעמוד על המשמר, עד שאנו שוכחים שיש גם את הצד השני וגם לו יש מה להגיד או סיבה להתנהגות כזו או אחרת ואולי הוא בכלל לא ראה/ידע/הבין את מה שאנחנו חשים או אולי הוא בסה"כ היה צריך גם חיזוק מאתנו לרצון שלנו בקשר בזמן שאנחנו היינו עסוקים בלהסתיר את הרגש האמיתי החיובי שצמח לו .
אנחנו גם מספרי סיפורים נהדרים ויצירתיים להפליא , בצ'יק וצ'אק אנחנו בונים לעצמנו סיפור המסביר באורח פלא את כל החרדות והחששות שלנו , לדוגמא אם מישהי סיימה מערכת יחסים קודמת בתחושה כי נתנה את כל כולה ובן הזוג לא העריך ופשוט עזב , תחושת הנקמה חזקה , היא מרגישה פגועה ומנוצלת , וללא עבודת מודעות היא תמשיך לחשוב בצורה תבניתית החוזרת על עצמה שוב ושוב , אותה תחושת נקמה כל כך חזקה בה עד שהיא תמשיך לחפש צידוקים לתחושתה בכל בן זוג פוטנציאלי, בתירוץ שחוזר על עצמו כי ההתנהגות שלו לא מספיק מוערכת כמו שהיא ראויה לה ובכך היא תשמר את התבנית של האישה הקורבנית.
דוגמא נוספת אם בן הזוג סיים מערכת יחסים עם אישה שלא נתנה מקום לגבריות שלו, "סירסה" אותו בכך שעשתה ממנו חייל עריץ ולא גבר עם מסגוליות, הוא יחפש וימצא בנשים את אותה התנהגות המאשרת לו שהיא אכן כזו, גם אם בדברים קטנים ומינוריים, הראייה שלו מעוותת ומעצימה בשביל להצדיק את אותו דפוס שהוא אימץ לעצמו, הדפוס שהיא מראה שליטה וכוחניות בשביל להוכיח לעצמו שהוא צודק בגישה שלו וממשיך בכך לחזק את הרגש השלילי התקוע ובכך ליצור שרשרת של מערכות יחסים כושלות, באמונה שכל הנשים שתלטניות. אם הוא ישחרר את האמונה הזו הוא יצטרך להשתנות ולקחת אחריות אמיתית על חייו מה שמפחיד ומרתיע לא מעט אנשים הבוחרים לדבוק בדפוסים ישנים והרסניים העיקר להישאר במקום המוכר להם.
אי אפשר להימנע מחשיפה והעלאת "תכנים" ישנים מהעבר שלנו כי ברגע שמתחילה להיות דינמיקה ולו הקטנה ביותר עם הצד השני כל אותם פצעים רגשיים מנטליים ורוחניים שלא טופלו יפתחו ויצרו תחושת פחד וכאב, אותה השלכה עקיפה שאנחנו עושים עושה עוול גדול למערכת היחסים ולמעורבים בה . הטוב והפחות טוב הוא שלמוח שלנו יש יכולות מופלאות גם לזכור אבל גם ל"תקן" את עצמו, כך שאם אנחנו לא מחליפים את ה"קבצים" הישנים תהיה לנו הנטייה לחזור עליהם בצורה שחוקה ושבורה. ובכך להביא לחיינו אירועים ואנשים שמשמרים את הדפוסים ההרסניים, אלו שלא מקדמים אותנו באמת.
איך "מתקנים את אותם קבצים" ? בונים את המערכת יחסים שלנו עם עצמנו לפני שאנחנו יוצאים למסע חיפוש זוגיות, לא נכון להגיע פצועים כאובים או עם חסרים גדולים כי ברגע שאותו חוסר יתמלא לא נחשוק בבן או בת הזוג יותר, או אם נגיע מתוך ריקנות עמוקה מידי לא משנה כמה מאמצים ישקיע הצד השני אנו לעולם לא נוכל לחוות תחושת מלאות .
המפתח להצלחה נמצא אצלנו וזאת בעזרת תהליך מודעות שלנו עם עצמנו , לכן חשוב ביותר להיות במצב למידה עצמית תמידית , הבנת הרגש שלנו, לפרק בעדינות ובשיטתיות טראומות או תפיסות עולם מעוותות ושלא משרתות אותנו יותר, להכיר לחזק ולרתום את החוזקות שלנו , לתזכר את עצמינו בערכים המובילים שלנו ולא להתפשר עליהם, לאהוב את הייחודיות במראה שלנו, לטפח ולהעשיר את תחומי העניין שלנו ואם אין כאלו להתחיל לעשות בירור ע"י ניסוי וטעייה , למצוא תמיד באופן קבוע זמן איכות שלכם עם עצמכם בכדי שתוכלו לשמוע אך ורק את עצמכם ולא אף אחד אחר.
תתרגלו כנות ופתיחות עם חברים שאתם סומכים עליהם – הדבר יעזור לכם בלמידה עצמית ובבניית תקשורת נכונה עם בן הזוג הפוטנציאלי או הקיים .
ללמוד לאהוב את עצמיכם קודם, ואז למצוא את המשלים שלכם.
זיכרו, בן הזוג הוא הדובדבן ואתם הקצפת.
על הכותבת: שירן רז, מרצה מנחת סדנאות ומנטור עסקית בשיטת הספירל – פיתוח האינטואיציה וקבלת החלטות (פרי פיתוחה) לקראת מנהיגות מצליחה.

shiranraz.com/


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י שירן רז שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]