חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
גז או חשמל מה זול יותר ובמיוחד בטוח





    קישורי טקסט (לפרטים)




ראו את מדריך פריז הגדול באינטרנט.
קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: צרפת פריז היסטוריה

נושא המאמר: פאלה רויאל - הקניון הצרפתי הראשון
מאת: צבי חזנוב   שמור מאמר למועדפים

ארמון הפאלה רויאל (Palais Royal), אשר נמצא ברובע הראשון של פריז מול מוזיאון הלובר, איננו רק אחד מהארמונות היפים ביותר בפריז אלא גם אחד המעניינים שבהם, בזכות סיפור חייו המרתק.
הארמון נבנה על ידי הקרדינל רישלייה (Richelieu) בין השנים 1633 ל 1639 ונקרא בתחילה פאלה קרדינל. אולם לאחר מותו של הנ"ל בשנת 1642 הועבר כמתנה למלך צרפת ושמו השתנה לפאלה רויאל (הארמון המלכותי). המלך לואי ה – XIV בתורו נתן את הארמון במתנה לאחיו הצעיר פיליפ הדוכס מאורליאן ומאז ועד 1848 חיו שם בני משפחת אורליאן, אשר אחד מהם הפך, בסופו של דבר, למלך לואי פיליפ הראשון (1830-1848). משפחת אורליאן התאפיינה בלא מעט דמויות צבעוניות, אשר כל אחת ראוייה לפוסט בעצמה, אולם היום אני רוצה לדבר על הדוכס לואי פיליפ (1743-1793), אשר היה אחד מהקפיטליסטים המצליחים ביותר בפריז ובאופן אירוני כונה בשם לואי פיליפ "שיוויון" (Louis Philip ?galit?).

בשנת 1781 נקלע לואי פיליפ לחובות גדולים למרות היותו אחד האנשים העשירים בצרפת בזכות הקרקעות הרבות והארמונות אותם ירש. עקב כך החליט הדוכס לנקוט בצעד קפיטליסטי חדשני, כאשר בנה בשטח ארמונו, סביב הגן המקסים, מתחם עמודים מקורה (Arcade) המכיל חנויות רבות ובתי עינוגים.תוספת בנייה זו הפכה את הפאלה רויאל לקניון הצרפתי הראשון וכאשר הוא נפתח בשנת 1784 הוא הפך להצלחה כלכלית אדירה בזכות מגוון החנויות ובתי השעשועים האדיר שלו. לואי סבסטיאן מרסייה (Mercier) טען שבזכות עושר הפעילויות במקום, אדם,אשר נכלא במתחם לא יבקש לצאת לחופי אלא לאחר מספר רב של שנים. לא פלא שרבים קראו לפאלה רויאל של אותה תקופה "הבירה של פריז".

ביותר מ 200 החנויות, שאכלסו את המתחם, יכל הצרפתי הממוצע לקנות את כל מה שנפשו חפצה. במיוחד התפרסמו שם החנויות, אשר עסקו בטיפוח היופי ואשר הבטיחו הן לגברים והן לנשים להחזיר את היופי שאבדו עם סיום נעוריהם. כך יכל האדון לצאת מפאלה רויאל עם שיניים חדשות, עין מזכוכית, פאה שתסתיר את קרחתו ואפילו שרירים מלאכותיים אותם יכל לשים במכנסיו ותחת חולצתו, על מנת שיראה כאילו זה עתה יצא ממכון כושר. האישה, לעומתו יצאה מהפאלה רויאל עם עפעפיים, כתפיים, ומחשוף חדשים, אשר ירשימו ככל הנראה את האדון עם העין מזכוכית...

הפאלה רויאל התפרסם לא רק בחנויות שלו אלא גם בבתי הבושות שלו שתהילתן יצאה בכל צרפת. במדריך תיירים משנת 1787 ניתן למצוא את המידע הבא: "מאדם לפרייר (Laperriere), אשר חדרה נמצא מעל חנות האופה מתמחה בגברים זקנים ומלקות שוט. מאדם בונדי (Bondy), לעומתה, מתמחה בנערות אקזוטיות אותן היא יכולה להשיג מכל מנזרי אירופה. אולם בשום פנים ואופן אין לבקר אצל מדמואזל אנדרה (Andre) בעיקר לא בשעות הערב, מכיוון שהמדמואזל נוקטת בעיקרון של "בלילה כל החתולים שחורים" והאדון ככל הנראה יקבל שם חתול בשק". נפוליאון הצעיר קרא ככל הנראה את המדריך הנ"ל מכיוון שבאותה שנה, עת הגיע לפריז לטפל בעיניים משפטיים הנוגעים למשפחתו, איבד בתוליו אצל אחת מהנערות שעבדו שם ואף תיעד זאת ביומנו.

הדוכס מאורליאן, למרות שהיה דודנו של המלך לואי ה XVI, נחשב לאדם ליבראלי מאוד, אשר אפשר לפילוסופים ושאר מתנגדי המשטר להתאסף בשטח ארמונו. כמו כן הוא מנע משוטרי המלך להכנס למתחם הארמון וכתוצאה מכך העסקים שם שגשגו מהיעדר רגולציה ומיסוי מכביד. הדבר הפך אותו לפופולארי עוד טרם פרוץ המהפכה הצרפתית בשנת 1789. בשנת 1792 עשה לואי פיליפ צעד מרחיק נוסף והצביעה בעד הוצאתו להורג של לואי ה XVI, אולם כל זה לא עזר לו ובשנת 1793, בעת תקופת הטרור איבד הדוכס את ראשו יחד עם מהפכנים רבים וטובים אצל הגליוטינה שהוצבה היכן שהיום כיכר קונוקורד מספרים שכאשר עברה הכרכרה, אשר הובילה אותו אל הגליוטינה ליד הפאלה רויאל אמר הדוכס "פעם, הם מחאו לי כפיים...".

כיום אין כבר בתי בושת והימורים בפאלה רויאל, שהפך לאחד מהמקומות השקטים והרגועים בפריז. אולם בתי הקפה וחנויות הבוטיק הקטנות עדיין שם ובאחת מהן אף ניתן למצוא זמרת ישראלית לשעבר, אשר מוכרת מקטרות קטנות (כן, גם לשם הגענו :) )

www.francophilesanonymes.com/


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י צבי חזנוב שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]