חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
תחליפים אתריים למשככי כאבים קונוציונלים





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: טיפולי פוריות מתח השפעה מתח פיריון

נושא המאמר: האם מתח משפיע על הפוריות שלי?
מאת: נועה קרן   שמור מאמר למועדפים

האם מתח משפיע על הפוריות שלי?

יותר ויותר מחקרים מצביעים היום על קשר הדוק בין מתח ויכולת הפריון. במחקר שפורסם בכתב העת המוביל לרבייה Human Reproduction journal, בדקו רופאים שיעור הריונות של מעל 800 זוגות שדיווחו שהם מצויים ב stress ואלה שלא היו.
ומצאו: שסביר יותר שההריון יתרחש במהלך חודשים בהם הזוגות דיווחו כי הם מרגישים "טוב" - מאושרים ורגועים ופחות צפוי שיתרחש במהלך החודשים בהם דיווחו על תחושת מתח או חרדה.

לא מדובר רק בהריונות טבעיים. במחקר שפורסם ב2001 בכתב העת המפורסם Fertility and Sterility דיווחו מומחים מאוניברסיטת קליפורניה בסן דייגו כי לחץ עשוי להוות גורם משפיע על הצלחה של טיפולי פוריות ובהפריה חוץ גופית (IVF)החוקרים מצאו שנשים שדורגו במקום גבוה ביותר - המציין רמות גבוהות של לחץ, בייצו 20% פחות בהשוואה לנשים שהיו פחות לחוצות. יתר על כן, בקרב הנשים שהיו מסוגלות לייצר ביציות, לאלו שדורגו כלחוצות ביותר היו 20% פחות סיכוי להצלחה בהפרייה.

כשגופך מזהה מצב לחץ משתחררים במרכז השליטה והבקרה שלנו במוח הורמונים שמתעלים את האנרגיה בגוף למצב חירום. זרימת הדם לשרירי השלד והלב עולה ורמת הסוכר בדם עולה על מנת לאפשר התמודדות עם הסכנה.
פעילות זו באה על-חשבון תפקוד של מערכות שאינן חיוניות במצבי חירום. בהן מערכת העיכול, מערכת החיסון וכמובן גם פעילות מערכת הרבייה שנפגעת ויורדת לסדר עדיפות נמוך. פעילות הורמוני המין האחראים להסדרת המחזור והביוץ, לשגשוג הזקיקים כמו גם לייצור הזרע נפגמת.
חשוב להבין, שאין שוני בין אם המוח מזהה מצב דחק ממשי (כגון הצורך לברוח מגורם מסכן חיים), ובין מצב שבו המוח נתון לשליטה של מחשבות דחק (Stress), שאינן מבוססות על איום ממשי, אלא על מצב ריגשי. בשני המקרים מתעוררת את אותה התגובה.

תהליך טיפולי הפוריות עצמו מורט עצבים. מדובר בסדרות אינסופיות של בדיקות והליכים שיש לעבור בשלבים השונים בדרך, התמודדות עם הסובבים, הזוגיות וציפייה לתוצאות בדיקות ומעקבים.


איך להתגבר על המתח??
מודעות היא הצעד הראשון בדרך למזער את המתח. רצוי ללמוד את השלבים שבדרך. להכיר את התהליכים הטבעיים של המחזור, הביוץ והפיריון, ולתרגל דפוסי חשיבה חיוביים בנוגע לגוף ולפוריות (בועה בציור יהיה כתוב בה :"המחשבות שלי הן שלווות ויש בתוכי מקום לטיפוח תינוק משלי").

כדאי לדעת שהמסע יכול לערוך שנה ויותר. יש להצטייד בסבלנות ובתמיכה מבחוץ.
מוזמנים לקרוא ולאמץ אורח חיים בריא: פעילות גופנית מתונה (דוגמת יוגה והליכה) , תזונה בריאה, שיועילו להפחתת מתח ושמירה על פעילות תקינה של מערכות הגוף.
טיפולים בדיקור ומגע עוזרים לשמור על פעילות תקינה של מערכות הגוף וגם עוזרים לך להרגע ולהתמודד עם הקושיים הנפשיים שבדרך.

דרך צלחה,
נועה

נועה קרן Dip.Ac– מומחית בטיפול ברפואה סינית בנשים.




מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י נועה קרן שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]