חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
שם למוצר





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: הפועל חיפה כדורגל אלי לוונטל יוחנן וולך

נושא המאמר: היכל התהילה-הפועל חיפה
מאת: יוגב וינברג   שמור מאמר למועדפים

לא בטוח שאלי לוונטל הוא השחקן המוכשר ביותר שלבש אי פעם את החולצה האדומה של הפועל. אבל ללוונטל שהתמזל מזלו לשחק בתקופת הזוהר של שנות השבעים היה יתרון אחד עצום. היתרון הבולט של לוונטל לא היה במגרש אלא מעליו, ביציע. כי לוונטל לאו דווקא בלט בשליטה בכדור או ביכולת כדרור יוצאת דופן והוא גם לא ניהל פאב או עשה פרסומות לשמפו (ושלא תטעו מדובר באחד ממובחרי השחקנים שגדלו תחת כנפי הפומ"ג). אלי לוונטל בלט בעיקר בנשמה פועלית אמיתית ושורשית שזיכתה אותו בהערצת הקהל. לא לחינם הוא היה, ועודנו, "המלך אלימלך".

את כל הנשמה שלו הביא אלימלך (שכולם קוראים לו אלי ולכן גם אנחנו נקרא לו כך) לוונטל, כמובן, ממחלקת הנוער של הפועל. לוונטל גדל בשכונת קרית אליעזר סמוך לאצטדיון העירוני שבימי ילדותו, שבהם אצטדיון קרית חיים היה עוד בגדר משאת נפש שיחקו בו קבוצות המועדון וגם התאמנו בו (מכבי התאמנו בהדר). כשאתה גדל עם איצטדיון כדורגל בחצר של הבית המושג "כדורגל שכונתי" מקבל משמעות שונה ואם כבר לשחק בשכונה אז למה לא ללכת עם זה עד הסוף? הילד של משפחת לוונטל נרשם לקבוצה הנכונה של העיר והשאר באמת היסטוריה.

השנים חלפו. בעולם שרו שירים של הביטלס ועשו שלום ואהבה ובארץ שרו שירים של להקת הנח"ל וכבשו את הגדה. בקרית חיים נפתחו עוד כמה מפעלים מזהמים וגם אצטדיון כדורגל. ובינתיים הילד הפך לנער ואלי לוונטל נהיה שחקן כדורגל. אך המעבר מהנוער לבוגרים היה רחוק מלהיות פשוט עבורו. למרות ששיחק בנבחרת הנוער החליטו ברוני הפרולטריון ממועצת הפועלים להשקיע את המניה הדי בטוחה של לוונטל בבורסה אחרת. הפועל קרית חיים, קבוצת הבת וסוג של לוזרית נצחית במימדים שלאומתם קבוצת האם היא מינימום ליברפול עמדה בפני עוד ניסיון לעלות ליגה ולוונטל מצא עצמו בליגה השלישית (ליגה ב'). אחרי עונה אחת עלתה קרית חיים ליגה ובהפועל הבינו שמאחורי השם אלי לוונטל יש יותר מפוטנציאל.

לוונטל חזר להפועל וכשהוא בן 17 התחיל את דרכו בקבוצה הבוגרת שבה שיחקו כבר כוכבים גדולים כיוחנן וולך, איציק אנגלנדר ואבא גינדין. הפוטנציאל לא נשאר על הנייר. היכולת (ובעיקר המראה) נשאו איתם בונוס כשלוונטל קיבל את הכינוי המחמיא "קרויף". לשחקנים צעירים לא היה פשוט להיכנס לשבט הותיק ששלט באותה תקופה בהפועל. אך לוונטל הצעיר הצליח להצניח עצמו בנינוחות ובלי נפילות בקבוצה הבוגרת ובזמן קצר העמיד עצמו בשורה אחת אם אותם הכוכבים. פרט אליו וליוסי ליפשיץ (שגם הוא גדל בקרית אליעזר) אף שחקן שעלה מהנוער באותן עונות לא הצליח לתפוס מקום קבע בקבוצה. התקופה היתה רבת מהפכים בקבוצה אך מעמדו של לוונטל ככוכב מתהווה בכדורגל הישראלי נשמר גם בעונות הפחות מוצלחות של הקבוצה. ב1974, השנה בה היה שותף לזכיה בגביע האחרון של הקבוצה (שיחק בכל 120 הדקות של הגמר) וארבע שנים אחרי שעלה לבוגרים זומן לראשונה לנבחרת הלאומית ובמשך מספר שנים טובות היה אחד השחקנים הבולטים בקאדר. כשדוביד שוויצר הכין את הסגל לאולימפיאדת מונטריאול 1976 גם השם אלי לוונטל הופיע בשורת ההרכב.

כשלוונטל קבע את חתונתו ליוני 1976 הוא בודאי לא תיאר לעצמו איזה צורה היא תתפוס וכמה עניין תעורר חתונה באולם אירועים הסתדרותי. בסוף עונת 1975/76 התמקמו שתי הקבוצות החיפניות במקומות הטבעיים שלהן: הפועל בצמרת ומכבי במקום ממנו נושמים את הליגה השנייה. לרוב, ההשפעה של הדרבי היא בעיקר ברמת האוהדים והכבוד בעיר. לעיתים נדירות יש למשחקי הדרבי אפשרות לקבוע גורלות של ממש. הדרבי השני באותה עונה היה שונה. הפועל כבר ויתרה על האליפות וגם הגביע כבר היה לא רלונטי. אבל כמה פעמים יש לקבוצה הזדמנות להוריד את היריבה העירונית שלה ליגה? כך היה המצב בדרבי ההוא שנקבע למחזור האחרון. מכבי היתה מתחת לקו האדום והפועל היתה בתפקיד השופט שעליו לקבוע את גורלה של מכבי לשבט או לחסד. אין צורך, כמובן, לפרט עד כמה היה גדול אושרם של שחקני הפועל כשהפנימו את משמעות הליהוק האלוהי שסידרו להם הגורל וההתאחדות. העונה היתה אמנם קיץ אבל הרוחות בעיר סערו. היה כמובן סוערות למלך אלימלך היו יותר מדי סיבות לשמוח באותה תקופה סיבות רבות וטובות להיות מאושר ושחקני מכבי היו אלה שהרגישו את נחת חדוותו באותו דרבי שהפועל ניצחה (1-2). המשחק המצויין והשער שכבש לוונטל באותו משחק שיחרר את היצירתיות של עורכי מדורי הספורט והוליד כותרות כמו "לוונטל הוריד את מכבי" שיחרר גם את היצירתיות של אוהדי מכבי שלא הסתפקו בברכות ושלחו ללוונטל שלל איומים ודברי שטנה. אחרי שבוע נערכה החתונה שעליה דיברה כל המדינה תחת אבטחה משטרתית כבדה כששני מאבטחים עומדים בכניסה ובודקים את המתנות וכל האורחים לפי רשימה. מכבי, אגב, לא ירדה בסופו של דבר ליגה. ההתאחדות ביטלה משחק בין מכבי ושמשון ת"א וניצחון במשחק החוזר סידר למכבי עוד עונה בעליונה (לא שזה צריך להטריד אתכם יותר מדי).


החתונה בחסות משטרת חיפה. הזוג לוונטל ובודקי הצ'קים

בשנות השבעים החלה המקצוענות לפרוץ לכדורגל שלנו. אך הנייר שעליו מדפיסים את הצ'קים מרובי הספרות שמקבלים שחקנים בימינו עוד גידל אז עלים ביערות הגשם. ולמרות המקצוענות הבתולית שחקני כדורגל בארץ, גם כוכבים, ואפילו כאלה שנקראים על שם מגה-סטארים הולנדים, נאלצו למצוא פרנסה מחוץ למגרש. אחד המקצועות המועדפים על שחקני כדורגל בארץ בימי טרום המקצוענות היה נהיגת אוטובוס. לוונטל התקבל ל"אגד" ועד היום תוכלו למצוא אותו מאחורי ההגה ברחבי העיר. אך הוא לא הסתפק בריפוד המפנק של כסא הנהג ותעודת החבר ב"אגד". אחרי השחרור הוא נרשם ללימודי חינוך גופני במכון "וינגייט" אך למרות הדיפלומה לא עבד כמורה לחינוך גופני.

בראשית שנות השמונים היתה הקרייה של לוונטל בשיאה. אבל הפועל לא. ב1978 לוונטל בכבודו וברגלו השאיר את הפועל בליגה. שער שלו במחזור האחרון נגד מכבי ת"א השאיר את הפועל בצד הנכון של הקו האדום. הגורל הזמין תסריט דומה שנתיים לאחר מכן כשהיריבה התורנית במקרה הזה היתה הפועל כפ"ס. בשני המקרים, אגב, היו אלה השערים היחדים שלו באותן עונות. כשהפועל ירדה בסופו של דבר, לראשונה בתולדותיה, ב1981, כיאה לנשמה אדומה ירד לוונטל יחד עם הקבוצה. אך לפעמים גם נשמה צריכה קצת לנשום ולוונטל עבר להתאוורר בלא אחרת מבית"ר ירושלים ששיחקה בליגה הראשונה. עונה אחת נמשך הרומן המוזר בין לוונטל לבית"ר ותומו הוביל את דמדומי הקריירה שלו. לוונטל שכבר היה אז בן 30 לא מצא מקום בליגה הראשונה ועבר לשחק בליגות הנמוכות : במכבי שפרעם (כמחליף לזאהי ארמלי) ובבית"ר חיפה. אחרי שנתיים של שקיעה בעמודים האחוריים של מדור יום א' החליט לוונטל לפרוש.

לוונטל פרש אך הכוכב שלו חזר לנצנץ בקרית חיים. הפעם כמאמן במחלקת הנוער של המועדון. לוונטל אימן את קבוצת נערים א' וקבוצת הנוער של הפועל במשך שתי עונות רצופות עד שהחליט כי הגיעה העת התקדם לאימון בוגרים. הוא עזב את הפועל והחל במרוץ לליגה הראשונה. הוא הותש בין שלל קבוצות צפוניות מהליגות הנמוכות עד שנעצר בהפועל טירת כרמל ששיחקה אז בליגה הארצית (השנייה). טירה, קבוצה עם גיליון ארוך במיוחד של פיטורי מאמנים הביאה אותו לחיכה במקומו של יצחק ויסוקר. אחרי מספר חודשים ספורים וכך וכך הפסדים גם אלי שלנו הלך הביתה ובכך למעשה תמה קריירת האימון של לוונטל בבוגרים.

לאחר שנואש מאימון בוגרים מצא את מקומו מחדש בתחום הנוער. כמה שנים כמאמן במחלקות הנוער של הפועל ונווה יוסף הובילו את לוונטל לתפקיד המנהל המקצועי של מחלקת הנוער של בית"ר חיפה.

www.hapoelhaifa.com/site/index.php


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י יוגב וינברג שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]