חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מתנת הדבורים לאדם





    קישורי טקסט (לפרטים)




ראו גם מסלול טיול ביוון
קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: טיול בנחל נחל עורבים בגולן מסלול טיולים בגולן שמורת טבע

נושא המאמר: הצעה למסלול רגלי בגולן - נחל עורבים
מאת: מני נחמן   שמור מאמר למועדפים

מפל גבוה הממוקם בין צוקי בזלת ומחשופי גיר לבן, שפע של מים בתקופת החורף והאביב, מצוקים תלולים ומסלול טיול רגלי מקסים, פריחה עשירה וצבעונית ונשרים, ומעל הכל נחל עורבים. בין הנחלים הרבים אשר יורדים מהגולן לכיוון עמק החולה. הוא ממוקם באחד הקניונים המרשימים והמאתגרים בשיפולי רמת הגולן.

25 נחלים זורמים באיזור הגולן, במורדות החרמון, אך נחל עורבים נבדל מהם הן במפליו הגדולים ובכמות מימיו. פירוש שמו של הנחל מקורו בעורבים חגים מעל מימיו לאחר השיטפונות לתור אחר פגרי חיות שנסחפו עם הזרם האדיר. רסיסי מים ניתזים על הפוסעים בשביל צר מאד ומרעננים אותם. באביב הפריחה מרהיבה ביופיה, ובעונת החורף המקום מתמלא הוד.

ידעתם ששמורת הטבע נחל עורבים היא מהיפות והעשירות בארץ? יש בנחל עורבים בית גידול לחי לצומח ופינת חמד למטייל. אפשר לראות כי הנחל חצב במדרון קניון תלול ויפה המשמש מעין חלון אל שכבות הסלע הקדומות של צפון הגולן. בדרך כלל השכבות הללו מכוסות בבזלת, ואילו כאן נחשפות שכבות הגיר המצויות בחלקים מסוימים ברמת הגולן.

נחל עורבים הינו נחל אכזב שזורם בעונת האביב והחורף. זאת משום שמקורות הנחל הם שלגי החרמון וגם כי אין מעיינות בתחום השמורה. באפיק הנחל תוכלו למצוא ארבעה מפלים: שני המפלים העליונים מוקפים בזלת שחורה ושני התחתונים בגיר הלבן. ניתן ללכת מעל הקניון, או בתוכו.

המבנה הגיאולוגי הייחודי של רמת הגולן

תוכלו להבחין מעל המפל הגדול במצוק דרכו ניתן להבין את המבנה הגיאולוגי של רמת הגולן. הקרקע הבזלתית האופיינית לאיזור נחשפת, ומתגלות כעשר שכבות של התפרצויות געשיות שונות המופרדות זו מזו. בחלקו התחתון של הנחל ניתן למצוא מאובנים רבים, ובכלל, רמת הגולן ידועה כאחד האזורים הרחבים בעולם המכוסים ברציפות בזלת.

מי שמטייל במצוק עורבים יהנה מהנוף הנדיר של הרי הגליל אך לא רק. עוד ניתן לראות מהמצוק את עמק החולה והחרמון. מזג האוויר הוא אירופי, משקט הנשמע למרחוק, לראות אבן בזלת וטבע פראי בפתח שמורת נחל עורבים. מסלול הטיול עובר בשטח חשוף ויורד מהמצוק במורד תלול אל תחתית המפל, ומהמצוק יש תצפית מרהיבה אל המפל הגדול. מומלץ לטייל במורד אפיק הנחל ולהתפעל מיופיו. המשך האפיק יכול להתאים למיטיבי לכת בלבד שכן המסלול סלעי ויש צורך לדלג מסלע לסלע.

בצד המסלול צמחייה מגוונת ומרהיבה, במיוחד בעונת האביב. במהלך המסלול עוברים מספר מפלים קטנים. בסוף המסלול ניתן לצפות אל עמק החולה והרי הגליל. המסלול במגמת ירידה ומסתיים במפגש עם דרך עפר מיד לאחר היציאה מהקניון של הנחל. מדובר בדרך היסטורית – דרך הפטרולים הישראלית, הגבול עם סוריה עד מלחמת ששת הימים. דרומית למפל ניתן להבחין בריכוז אקליפטוסים, אשר מהווים שרידי מוצב סורי שהיה מופקד להטיל אימתו על קיבוץ להבות הבשן.

עורבים ונשרים בישראל

קהילת העורבים בישראל הולכת ומתרבה. באיזור השמורה ישנם אף עופות דורסים, ביניהם נשרים. ראינו את הנשר כמלך העופות, אך כיום ניתן להכתיר תחתיו את העורב. לא מהסיבה שהנשר חכם יותר, אלא בשל העובדה המצערת שאוכלוסיית נשרי ישראל מדלדלת בגלל הרעלות. החקלאים מרעילים את החולדות, הציפורים והנחשים המשמשים מזון לנשרים, והרעל שבגופם מועבר בשרשרת המזון ומכלה את קהילת הדורסים

meny.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י מני נחמן שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]