חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מה האבסורד בכך שאנשים מחפשים אושר ? למה זה האבסורד האנושי הגדול ביותר ?





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מס הכנסה עורך דין מיסים עורך דין במיסים העברות לחו"ל

נושא המאמר: העברות לחו"ל
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]   שמור מאמר למועדפים

סעיף 170 לפקודת מס הכנסה מסדיר סוגיית מיסוי ההכנסות המועברות לתושב חוץ ומטיל חובת ניכוי מס במקור בגין הכנסות אלה ככל שאלו חייבות במס בארץ, זולת אם נוכה מס במקור לפי הסעיפים 161-164 לפקודת מס הכנסה.

בעקבות תיקון סעיף 170 לפקודה, החובה לניכוי מס במקור מוטלת הן על המשלם והן על המוסד הכספי שבאמצעותו מועבר התשלום האמור. שיעור ניכוי מס במקור הנו 25% כאשר המקבל הנו יחיד, במידה ומדובר במקבל שהנו חבר בני אדם המס ינוכה לפי השיעורים הקבועים בסעיפים 126 ו 127 לפקודת מס הכנסה.

תקנת מס הכנסה

בהתאם לתקנות מס הכנסה (ניכוי מתשלומים לתושב חוץ), התשנ"ג 1992- נקבע כי משלם רשאי לנכות מס בשיעורים מופחתים או לא לנכות מס כלל, אם בידו אישור מקורי בכתב מפקיד השומה, או מרו"ח שהורשה לעניין זה ע"י הנציב, או אם מדובר בתשלומים המנויים על רשימת התשלומים שקבע הנציב כמפורט בהוראות הנקבעות מעת לעת.

לצורך הסדרת בדיקת החברות או הפטור ממס בצורה האפקטיבית ביותר נקבע כי הטיפול בבקשת ההקטנה/פטור מתשלום המס ייעשה על ידי מילוי טופס בקשה – המכונה הצהרה מיוחדת. טפסים כאלה זמינים הן למשלם והן למקבל. טפסים אלה באם יאושרו ע"י הנציב יהא רשאי הבנק להעביר את התשלומים בלא ינוכה מס או עם העברות שבגינן נוכה המס בשיעורים מופחתים. במידה וההכנסה המועברת לתושב חוץ תואמת אחת מסוגי התשלומים המפורטים בסעיף 2(3) לתקנות האמורות לעיל, אזי יהא ניתן להסתפק בהצהרה כוללת אחת של המשלם בגין כל סוג תשלום (בלי צורך למלא את הטפסים כאמור לעיל). בין התשלומים המפורטים ניתן למצוא עמלות כתב לבנקים בחו"ל, שירותי נמל, פריקה, טעינה ואיחסון בחו"ל, לרבות תשלומים לעמילי מכס בחו"ל, שירותי תיירות המבוצעים בשלמותם בחו"ל, שירותי ביטוח בחו"ל לכיסוי סיכונים בחו"ל ועוד. חלק מסוגי התשלומים המאוזכרים הנם בגדר הכנסות שאינן חייבות בישראל ומכאן אפוא ההפחתה/פטור.

התקנות האמורות מסדירות הליך חילופי באמצעותו ניתן להשיג האישור המבוקש לצורך קבלת ההפחתה/פטור. רואה חשבון רשאי להנפיק אישור כזה, וזאת במידה שרואה החשבון הוסמך על ידי הנציב. על מנת שיוסמך רואה החשבון לעניין הנפקת האישור האמור יהא חייב לעמוד בתנאים מסוימים שנקבעו בתקנות, מה עוד ישנם תשלומים מסוימים שיוכל הרואה החשבון להנפיק בעניינן האישור המבוקש. לחילופין יוכל המשלם להשיג את האישור באמצעות אחד שמונפק על ידי פקיד השומה או נציבות מס הכנסה.

לא למותר לציין כי ישנם תשלומים מיוחדים שניתן להגיש בעניינם בקשה להפחתה בשיעורי מס או פטור כאמור, רק באמצעות טפסים שמיועדים למטרה זו ולא באמצעות בנקים. בין תשלומים אלה ניתן למנות תשלומי דיבידנדים, כאשר מתבקשת החברה המשלמת במקרה זה למלא טופס ב4472/ ולבצע את הניכוי בעצמה ולא באמצעות הבנקים.

נוסיף ונאמר, כי ישנן הוראות ביצוע המתייחסות לסוגיה דנן ומטרתה להרחיב ולהבהיר את הכללים לניכוי מס במקור בגין תשלומים המעוברים לתושב חוץ. הוראות אלה משתנות מעת לעת וביחד עם התקנות ועוד מקורות משפטיים נוספים מתקבלת תמונה מורכבת שנכון יהא לקבל ייעוץ מקצועי על מנת להבטיח גילוי נאות ומלא אודות ההעברות.

אין האמור בכתיבה זו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ו/או חוות דעת משפטית.

רמת גן: רח' בן גוריון 2, (מגדל ב.ס.ר 1)
טל': 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל': 04-8526693 פקס: 04-8555976
רומניה: רח' פרנקלין 7, סקטור 1, בוקרסט
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר לעורך דין אלי דורון
משרד עורכי דין - דורון, טיקוצקי, צדרבוים, עמיר, מזרחי

www.taxlawyers.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]