חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
צלם מגנטים





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מדע בדיוני דמיון עתיד אוטופיה

נושא המאמר: ספרי המדע הבדיוני הטובים ביותר
מאת: אורי אביב   שמור מאמר למועדפים

מצעד ספרות המד"ב והפנטסיה של קוראי לוקוס – פרנק הרברט מנצח את אסימוב, קלארק, היינלין ודיק, שר הטבעות עדיין בראש, ניל גיימן פופולרי כרגיל ואת סטיבנסון ומיוויל ממשיכים לא לתרגם לעברית
מגזין לוקוס, אחד החשובים ביותר עבור קהילת הספרות הבדיונית העולמית, סיכם בעזרת קוראיו את רשימת "הטובים ביותר" של המאה העשרים, והשנים הראשונות במאה ה-21. הנתונים מציגים חובות קריאה כמו גם מגמות מעניינות.
ראשית – הראשונים. ספר המד"ב הטוב ביותר במאה העשרים – "חולית" מאת פרנק הרברט, ספר הפנטסיה הוא "שר הטבעות", מאת ג'. ר. ר טולקין. את המאה ה-21 פותחים "מלחמת האדם הזקן" מאת ג'ון סקלזי (מדע בדיוני) ו"אלים אמריקאיים" מאת ניל גיימן (פנטסיה).
המסקנה הראשית העולה מהנתונים היא כי להנאת שוחרי הפנטסיה ומגינת ליבם של אוהדי ספרות המדע הבדיוני, הראשונה מתחזקת בעוד השניה הולכת ופוחתת.
ספריהם של ניל גיימן ("אלים אמריקאיים", "קורליין" ועוד), צ'יינה מייויל (סופר בריטי, מהחשובים בתחום, ספריו טרם נרכשו ע"י מו"ל ישראלי) וטרי פראצ'ט (סדרת "עולם הדיסק") מהווים רבע מכלל ספרי המאה העשרים ואחת ברשימה, וכולם למעט אחד, ספרי פנטסיה.
על פניו המצב שונה בהסתכלות היסטורית. בין הסופרים להם את מרב הספרים ברשימה, קיים כמעט שוויון בין הפנטסיה למדע הבדיוני:
טולקין ("ההוביט" ו"שר הטבעות"), רולינג (ספרי "הארי פוטר"), פראצ'ט וכמובן מרטין ("משחקי הכס") מובילים את ספרות הפנטסיה. בראדברי ("פרנהייט 451"), פיליפ ק. דיק ("האיש במצודה הרמה", יצא לאחרונה בתרגום חדש מאת שמעון אדף בהוצאת עם עובד), קלארק ("2001: אודיסיאה בחלל"), היינלין ("גר בארץ נוכריה") ואורסולה לה גווין ("צד שמאל של החושך", תרגום משנת 2005 בהוצאת ינשוף) מובילים את ספרות המדע הבדיוני.
אולם, כשמסתכלים על הפריסה לאורך השנים, ניכר לראות את דעיכת המד"ב ועליית הפנטסיה גם לאורך המאה שעברה – למעלה ממחצית ספרי המדע הבדיוני ברשימה יצאו לאור בשנות ה-50 וה-60 של המאה ה-20, בעוד שמחצית מספרות הפנטסיה יצאה לאור בשנות ה-80 וה-90.
סופרים בעלי שם גם מחוץ לסוגה נמצאים גם הם ברשימה – מה שמשקף על המעבר מנישה תרבותית אל לב הזרם המרכזי, לצד אימוצם של סופרי מיינסטרים על-ידי קהילת הספרות הבדיונית. ברשימה ניתן למצוא את "האמן ומרגריטה" של מיכאיל בולגקוב (מוכר בישראל גם תחת השם "השטן ממוסקבה"), "מאה שנים של בדידות" מאת גבריאל גארסיה מרקס (שזכה בפרס נובל לספרות על יצירה זו), "מעשה השפחה" של מרגרט אטווד ו"איגוד השוטרים הידיים" מאת מייקל שייבון.
אז מה לקרוא? בעברית ראו אור "מלחמת האדם הזקן" של ג'ון סקאלזי (הוצאת ינשוף), המעובד בימים אלו גם לקולנוע, "סחרור" מאת רוברט צ'רלס וילסון של הוצאת גרף (מס' 4 ברשימה, וילסון ביקר בפסטיבל המדע הבדיוני בסינמטק ת"א בשנת 2010, בשיתוף ההוצאה לאור) שגם תוציא לאור את "הנערה המכנית" מאת פאולו באצ'יגלופי בשנה הקרובה (מס' 3). ספר אחד בלבד של ניל סטיבנסון תורגם לעברית ("תור היהלום", הוצאת אופוס) כך ש-Anathem (מס' 2 ברשימה), וספרים רבים נוספים שלו נגישים כעת רק לקהל הקוראים באנגלית – כך גם לגבי צ'יינה מייויל, לכל הפחות בעתיד הנראה לעין (מייויל שותף לחרם על ישראל).
עוד ראו אור בעברית "אלים אמריקאיים" מאת ניל גיימן (אופוס, אורח פסטיבל המדע הבדיוני בסינמטק ת"א בשנת 2006), ג'ונת'ן סטריינג' ומר נורל מאת סוזנה קלארק (הוצאת ינשוף וכתר) – המעובד בימים אלו למיני-סדרה של ה-BBC, ו"שם הרוח" מאת פטריק רותפס (הוצאת כנרת-זב"מ).
אבל תמיד נכון לחזור לקלסיקות – חולית.

ע"פ קוראי מגזין לוקוס...
חמשת ספרי המדע הבדיוני הטובים ביותר של המאה העשרים:
1. חולית, פרנק הרברט, 1965 (הוצאת עם עובד)
2. המשחק של אנדר, אורסון סקוט קארד, 1985 (הוצאת אופוס)
3. טרילוגיית המוסד, אייזק אסימוב, 1953 (הוצאות כתר ומסדה, הוצאה מחודשת במודן)
4. היפריון, דן סימונס, 1989 (הוצאת אופוס)
5. צד שמאל של החושך (ראה אור בעברית גם כ"מעבר לעלטה), אורסולה לה גווין, 1969 (הוצאת עם עובד, הוצאה מחודשת בינשוף)
חמשת ספרי הפנטסיה הטובים ביותר של המאה העשרים:
1. שר הטבעות, ג'.ר.ר. טולקין, 1955 (הוצאת זמורה ביתן)
2. משחקי הכס, ג'ורג' ר.ר. מרטין, 1996 (הוצאת אופוס)
3. ההוביט, ג'. ר.ר. טולקין, 1937 (הוצאת זמורה ביתן)
4. הקוסם מארץ-ים, אורסולה לה גווין, 1968 (הוצאת זמורה ביתן)
5. תשעה נסיכים לאמבר, רוג'ר זילאזני, 1970 (הוצאת עם עובד)
חמשת ספרי המדע הבדיוני הטובים ביותר של המאה העשרים ואחת:
1. מלחמת האדם הזקן, ג'ון סקלזי, 2005 (הוצאת ינשוף)
2. Anathem, ניל סטיבנסון, 2008 (לא יצא בעברית)
3. הנערה המכנית, פאולו באצ'יגלופי, 2009, (הוצאת גרף)
4. סחרור, רוברט צ'רלס וילסון, 2005 (הוצאת גרף)
5. ראייה עיוורת, פיטר וואטס, 2006 (הוצאת קדמת עדן)
חמשת ספרי הפנטסיה הטובים ביותר של המאה העשרים ואחת:
1. אלים אמריקאיים, ניל גיימן, 2001 (הוצאת אופוס)
2. ג'ונתן סטריינג' ומר נורל, סוזנה קלארק, 2004 (הוצאת ינשוף וכתר)
3. שם הרוח, פטריק רותפס, 2007 (הוצאת כנרת זמורה ביתן)
4. The Scar, צ'יינה מייויל, 2002 (לא יצא בעברית)
5. משתה לעורבים (הספר הרביעי בסדרת "משחקי הכס"), ג'ורג' ר.ר. מרטין, 2005 (הוצאת אופוס)

www.utopiafest.org.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אורי אביב שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]