חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מלונות בירושלים – יום אחד לא מספיק בעיר בת ארבעת אלפים שנים





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: טיול בגולן מטיילים בארץ טיול לרוגום הירי רוגום הירי בגולן

נושא המאמר: גילגל הרפאים ברמת הגולן
מאת: מני נחמן   שמור מאמר למועדפים

גילגל הרפאים

אז מי יודע מה זה גילגל הרפאים? האם מדובר ב טקס דתי? או אולי מדובר ב לוח שנה אדיר ממדים? רגע.. אולי זה בעצם בית קברות לרוחות רפאים או אתר ששמתבצעת בו פעילות מכוכב לא ידוע?

השערות אקזוטיות נקשרות סביב המקום הקדום הנמצא במרכז רמת הגולן. עשוי מעגלי אבן.

גילגל הרפאים - למה ומדוע

כינוי האתר רפאים מיוחס לשמם המקראי של תושבי הבשן, בעוד שהמקור למושג גילגל הוא בצורתו המעגלית של האתר. אזור זה משתרע בתוך נוף המישורים של לב הגולן, כשממזרח ומצפון אפשר לראות את תלי הגעש של הגולן והחרמון וממערב הרי כנען. ההרגשה היא כמו לשהות על במה ענקית. מאחר ש האתר רחב מימדים ומאחר שנמצא באזור מישורי בלי הרים או גבעות, ניתן לקלוט את כל גודלו של האתר רק ממבט {{אווירי||על}.

כמה עובדות היסטוריות

המתחם נחשף בראשית שנות ה-70 של המאה הקודמת ומשערים שגילו בסביבות 3500-4000 שנים.

בגלל גיל המבנה ופגעי הטבע ששחקו אותו והרסו חלק ממנו, אין ייעודו של המקום ברור לחלוטין לחוקרים, והדעות חלוקות לגבי שימושו המקורי. יכול להיות שמטרתו הייתה חיזוי אסטרונומי, ייתכן שהיה אתר קבורה וכמובן, יש האומרים כי האתר בכלל קשור ליצורים מהחלל החיצון.

אבל כולם מסכימים לגבי עובדה אחת: בזמן כלשהו בהיסטוריה שימש האתר כמקום פולחן להתכנסויות שבטיות או חברתיות. בערבית המקום נקרא, רוגם אל הירי, כלומר- גל האבנים של חתולי הבר, אשר הוענק לו מאת הסורים ששלטו עד 1967, מוסיף עוד משהו מסתורי לאזור.

אם כן, מה גרם לקדמונים להערים אבני בזלת רבות, במשקל כולל של כמה עשרות אלפי טונות, ולהקים מבנה מורכב זה? הרי אפשר להניח שזו היתה עבודה קשה, מלאכת כפיים שנמשכה לאורך זמן רב, ונעשתה על ידי אנשים רבים.

גילגל הרפאים - כמה סברות לגבי מטרות האתר

מטבע הדברים, בשל מסתוריות האזור, ובהשוואה לאתרים מקבילים אליו הנמצאים ברחבי העולם, הועלו סברות שונות ומשונות באשר למטרתו האמיתית. מופרכות ולא ניתנות לאימות מדעי. למשל, ניסו לקשר את המקום לענקים, משום שלפי המקרא, בני המקום המכונים רפאים הם בעצם עם של ענקים, וכי המקום נבנה לצורכיהם, אולי שימש כקבר לגדולי המימדים. גלית, יריבו המפורסם של דוד המלך, או עוג מלך הבשן, הינם מועמדים אפשריים.

צורת המעגל שימשה גם היא לפולחנים דתיים ולא פעם נפוצו השערות שונות שקשורות לכישוף, מאגיה שחורה ואפילו חייזרים. כמו לגבי אתרים נוספים דומים ברחבי העולם, גם פה הועלתה ההשערה כי האתר נוצר על ידי כוח עליון על טבעי.

במרכז האתר, במעגל הפנימי ביותר, נמצא מבנה קבורה מרשים, מלא בתכשיטים וחפצים יקרי ערך, המתוארך לאלף השני לפני הספירה. המבנה עצמו קדום מהקבר, כך שבוני הקבר וטומני האוצר אינם בוניו המקוריים של המתחם. אחת הדעות טוענת כי שימש כאתר קבורה לאנשים חשובים או מנהיגי העם.

אישור לתאוריה זו הוא הקבר שנמצא במרכז האתר, אבל עצמות של בני אדם לא נמצאו מעולם. בנוסף, גם אם שימש לקבורה לא היה זה הייעוד המקורי של בוני האתר, משום שהקבר נבנה, כאמור, כאלף שנים אחרי בניית האתר

meny.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י מני נחמן שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]