חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מחזור משכנתא





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: google גוגל הסיפור של גוגל ספר הסיפור של גוגל

נושא המאמר: הסיפור של גוגל the story of google ספר הסיפור של גוגל - ספר הסיפור של גוגל - google
מאת: נאורה שם-שאול    שמור מאמר למועדפים

ומי שעוד לא מתעניין, צריך לדעת שבקרוב Google תעסוק גם בגנטיקה מאת נאורה שם-שאול שני ספרים ראו אור בעברית על סיפורה של חברת הענק Google, ששינתה את פני האינטרנט ושמייסדיה חולמים שתשנה עוד הרבה יותר; נאורה-שם שאול חיפשה בשניהם סיפורים מעניינים ועובדות חדשות. להלן תוצאות החיפוש החיפוש: כיצד גוגל ומתחרותיה שינו את פני התרבות וכתבו מחדש את חוקי עולם העסקים ג'ון בטל. תרגום מאנגלית: יהב זוהר. עריכה מדעית ומבוא: יובל דרור. הוצאת כתר, הוצאת עברית, 317 עמ', 84 שקלים הסיפור של גוגל: ההצלחה העסקית, התקשורתית והטכנולוגית החמה ביותר של זמננו דיוויד א' וייז ומארק מאלסיד. תירגם מאנגלית: דניאל גנור הוצאת מטר, הוצאת המי"ל, 271 עמ', 89 שקלים מי שלא התעניינו בחברת גוגל (Google) כאשר הכירו לראשונה את מנוע החיפוש המהפכני שלה, סביר להניח שהחלו דוכן התצוגה של גוגל בתערוכת אלקטרוניקה בלאס וגאס, ינואר 2006 תצלום: אי-פי להסתקרן לנוכח ההנפקה האגדית של החברה בשנת 2004 (ערך השוק שנקבע לחברה אז היה 23 מיליארד דולר); ומי שלא התעניין אפילו אז, סביר להניח שלא נשאר אדיש כאשר גילה באחרונה כי גוגל השתלטה גם על מרחב הווידיאו באינטרנט, כאשר רכשה את אתר הקליפים המוביל יו-טיוב (www.youtube.com) בכמעט מיליארד וחצי דולר. בקיצור, גודלה ועוצמתה של גוגל צריכים לעניין את כל מי שניגש אי-פעם למקלדת שלו וגלש לאתר החיפוש שלה, כדי למצוא משהו ברשת. ובעצם, יש מי שלא עשה זאת? שני הספרים שלפנינו מספרים את סיפורם של לארי פייג' וסרגיי ברין, שני סטודנטים מאוניברסיטת סטנפורד שחברו יחד כדי לפתח אלגוריתם חיפוש מבריק. "החיפוש" מאת ג'ון בטל ראה אור בעברית ממש באחרונה, כשנה לאחר שהתפרסם באנגלית; ספרם של וייז ומאלסיד, "הסיפור של גוגל", ראה אור לפני פחות מארבעה חודשים. שניהם מספרים על עולם עסקי האינטרנט בתקופה שבה הגו פייג' וברין את הרעיון להקים את גוגל, מתארים כיצד פיתחו שני הצעירים מחשבה מקורית וחדשה להתנהלות העסקית שלהם, ואיך צירפו אליהם בזהירות רבה מתכנתים, מעצבים ואנשי עסקים עד להשקעה הראשונית. הם גם ממשיכים ומתעדים את תהליך הצמיחה הענקי של החברה, עד להנפקה הגדולה ולאחריה. בראש מעייניהם של מייסדי גוגל היו שני עקרונות שהלהיבו את כולם: "סידור וארגון המידע בעולם והפיכתו לנגיש"; ו"לא להיות מרושעים". מענג מאוד לקרוא בשני הספרים כיצד עולם התוכנה ועולם העסקים הבורסאי הגיבו אז על אמירות אלה. אין ספק שהן שימשו השראה לעובדי גוגל וגם להמוני המשתמשים ביישומיה. מאוחר יותר הועמדו העקרונות הללו כמה פעמים למבחן, ולא תמיד בהצלחה. הקונפליקטים המשפטיים והחרדות האמיתיות הנוצרות מול חברת הענק שיושבת על מסד הנתונים הגדול והיעיל בעולם, אינן זוכות למקום הראוי להן בשני הספרים, אם כי ספרם של וייז ומאלסיד הולך צעד אחד רחוק יותר; פרשיות מרתקות מבתי המשפט, שעליהן מדווח בטל בקצרה, מקבלות אצל וייז ומאלסיד את מלוא הפירוט והפרשנות: למשל "סינדרום סין" (קונפליקט מוסרי ופוליטי ענק: האם להתנגד לצנזורה בסין על תוצאות החיפוש בגוגל, או לשתף פעולה עם הממשל במדינה שכלכלתה צומחת בקצב דומה לזה של גוגל). שני הסופרים הם עיתונאים; ג'ון בטל, בעל טור מקוון וממקימי המגזין "Wired", מנסה להיות דידקטי וללמד אותנו את הלכות תרבות הרשת. כתיבתו של וייז, כתב ה"ואשינגטון פוסט" וחתן פרס פוליצר, פיקנטית יותר, פרק אחד מוביל למשנהו כמו בספר מתח, ויש תחושה חזקה של "הצצה" מאחורי הקלעים. למשל, בעוד ששני הספרים מתייחסים לאווירה בגוגלפלקס (הקמפוס החללי במאונטיין ויו, קליפורניה), וייז מרחיב ומספר מה היה תפקידו של השף צ'רלי בעשייה הכללית מאז שהצטרף לחברה כעובד ה-56 שלה ועד שעזב אותה בסוף 2005: "עד מהרה צ'רלי פלייס, כפי שהמסעדה של החברה כונתה בחיבה, הפך למוסד. גם ההשפעה של צ'רלי על המוניטין של גוגל גדלה ככל שנפוצה השמועה על כך שהטבח לשעבר של להקת 'גרייטפול דד' מבשל ארוחות גורמה לחברת ההיי-טק החמה ביותר בסביבה. בזכות המאכלים, המשקאות והחטיפים הנוספים שהונחו במקומות אסטרטגיים ברחבי הקמפוס, העובדים הרגישו שדואגים להם" ("הסיפור של גוגל", עמ' 165). יישומים כמו ג'ימייל (Gmail), שזוכים לפסקה אחת אצל בטל (עמ' 252), מסופרים אצל וייז ומאלסיד בפרק שלם: "לארי וסרגיי רצו להדהים עם ג'ימייל שלהם (...) הם בנו את ג'ימייל כך שיהיה חכם יותר, נוח יותר, זול יותר וטוב יותר. אחרת המשתמשים של גוגל לא יתרשמו ויוצריו לא יעמדו בסטנדרטים הגבוהים של עצמם (...) כדי להפוך את השירות החדש ללהיט מיידי, הם תיכננו להעניק לכל חשבון ג'ימייל ג'יגבייט אחד (...) זה היה פי 500 יותר מאשר נפח אחסון שהציעה מיקרוסופט (...) חיפוש בג'ימייל היה מהיר, מדויק וקל לביצוע כמו חיפוש בגוגל (...) כדי ליצור את אותו סוג של 'באזז', שהפך את גוגל למנוע החיפוש המוביל, החברה החליטה להעניק קודם את המוצר לכאלף מובילי דעה כדי שיבדקו ואז לאפשר לכל אחד מהם לחלק מספר מוגבל של חשבונות ג'ימייל למשפחה ולחברים (...) כדי לתת לג'ימייל ממד נוסף של כיף ופרסום חינם, לארי וסרגיי בחרו להודיע על המוצר הטרי והחם באחד באפריל 2004. בשנים הקודמות גוגל הודיעה הודעות מופרכות באחד באפריל כהלצה (...) באחד באפריל 2004 פירסמה גוגל הודעה לעיתונות שכותרתה היתה: 'מתוך כל הפעילויות באינטרנט, החיפוש במקום השני והדוא"ל במקום הראשון. 'אז למה לא, לעזאזל?!', אומרים מייסדי גוגל'. בהודעה נכתב שהשאיפה לג'ימייל באה מאחת המשתמשות בגוגל שהתלוננה על שירותי הדוא"ל הקיימים" (וייז, עמ' 129). בטל, לעומת זאת, מקדיש כשליש מספרו לדרך שבה חיפשו מידע ברשת לפני גוגל, ולמיפוי החברות העסקיות בתחום תעשיית המידע לפני כניסתה לזירה. מה כל כך מרתק בפעולת החיפוש, הוא שואל, ומסביר: "החיפוש היה אחד השימושים הראשונים באינטרנט (...) הוא היה הכוח המניע מאחורי טירוף האינטרנט והדוט.קום, וגם כאשר משקיעים הפסידו בבורסה, משתמשי האינטרנט לא הפסיקו לחפש (...) החיפוש גם מחדש את היחסים בינינו לבין ממשלות וממשלים (...) כשאנו נוברים במרחב המידע הגלובלי, החיפוש הוא את החפירה שלנו, חוד החנית של השאלה והגילוי (...) בחיפוש יש מן המסתורי, אולי אף דתי (...) החיפוש הוא הניסיון שלנו לעשות סדר, החיפוש הוא הכלי הדומיננטי לניווט במידע, הוא מגדיר את יחסינו עם האינטרנט (...) והסך המצטבר של כל החיפושים הללו, כך מתברר, הוא מאגר המידע של הכוונות!" ("החיפוש", עמ' 15, 20, 24). רק בעמ' 89 הוא מגיע לעניין עצמו, כלומר לאלגוריתם של פייג' וברין, וגם אז ההסבר שלו אינו רב-השראה כפי שהיה אפשר לצפות מהבטחתו בתחילת הספר: שהוא יירד לעומקו של "החיפוש החדשני". "פריצת הדרך של פייג' וברין", הוא כותב, "היתה יצירת אלגוריתם שנקרא פייג'רנק (PageRank). אף שניתן להבין את שמו כ'דירוג דפים', הוא נקרא למעשה על שמו של לארי פייג'. האלגוריתם לוקח בחשבון הן את מספר הקישורים לאתר מסוים והן את מספר הקישורים לכל אחד מהמקשרים". בטל אינו מחדש כמעט, לא לקורא המקצועי שמכיר מחשבים ותוכנה ולא לקורא המרוחק מנושא זה. את הפרקים האחרונים הוא מקדיש לתחזיות עתידיות, שמזכירות במעט את הפרקים הראשונים שבהם עסק בהיסטוריה. ספרם של וייז ומאלסיד אינו מתיימר לרדת לעומקו הפילוסופי והתרבותי של "החיפוש", וגם אינו עוסק בנבואות, אך בפרק 26 הוא מספק הצצה לפנטזיות של ברין ופייג': "יש (להם) תוכניות שאפתניות ארוכות טווח להתרחבותה של גוגל לתחומי הביולוגיה והגנטיקה באמצעות מיזוג המדע, הרפואה והטכנולוגיה ("הסיפור של גוגל", עמ' 233). הביולוג המהפכן ד"ר קרייג ונטר, שפיענח את הגנום האנושי, עובד איתם על החלום הגנטי: "אנשים יוכלו להיכנס לאתר של גוגל, להשתמש ביכולות החיפוש ולהבין דברים על עצמם תוך שהם משתנים בזמן אמיתי", הוא אומר (שם, עמ' 237). הפרק על החלומות מסתיים בנימה פיוטית: "יכול להיות שאנשים בכל רחבי העולם רואים את גוגל ואת האינטרנט כיישות אחת, אבל ברין ופייג' מנבאים את הפוטנציאל שבני אדם ומנוע החיפוש יתקרבו אף יותר" (שם, עמ' 241). שני הספרים מדגישים עד כמה גוגל היא חברה סגורה וסודית, וכמה קשה לחדור אליה ולגלות מה קורה שם מאחורי הקלעים; בטל ערך מאות ראיונות עם אנשים סביב גוגל, ובכל זאת דווקא אצל וייז מצאתי אבחנה שרבים מתקשים להפנים, גם אם כבר שמעו אותה. "גוגל יחידה במינה מכיוון שהיא מובילה גם בתחום התוכנה וגם בחומרה", הוא כותב וממשיך: גוגל מריצה תוכנות מותאמות הרשומות כפטנטים על מאות אלפי מחשבים, שגם אותם היא בונה בהתאמה אישית (...) תמהיל הטכנולוגיות האופטימלי של החברה החדשנית ביותר בעולם (...) גוגל משכפלת מחשבים בהיקף כה גדול שכדאי לה לעשות את זה בעצמה" (שם, עמ' 12). עטיפת שני הספרים מעוצבת כמסך של גוגל, עם כותרת בארבעת צבעי הבסיס, רקע לבן ועיצוב מינימליסטי שהופך כל טקסט נוסף לבולט ומשמעותי. שני הספרים מתייחסים לעיצוב המיוחד של יישומי גוגל, אך וייז מרחיב ומספר בפרק על פסטיבל ברנינג-מן ("האיש הבוער", פסטיבל שנתי, פגני/טכנולוגי, הנערך בנבדה) כיצד קרה שהאות O בדף הבית של גוגל החלה לשאת שרבוטים משעשעים בימים מסוימים של השנה. לספרם של וייז ומאלסיד יש אם כך יתרונות לעומת ספרו של בטל; הוא כולל גם תצלומים של הנפשות הפועלות, המחזקים את תחושת ההיכרות עמן. גם פרק הטיפים לחיפוש בגוגל בסוף הספר הוא מסמך משעשע ביותר, שמלמד הרבה על השפה הפנימית בארגון. נאורה שם-שאול היא מתכנתת, בונה אתרים ומרצה בנושאי תרבות הרשת


הסיפור של גוגל the story of google ספר הסיפור של גוגל - ספר הסיפור של גוגל - google

www.haaretz.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י נאורה שם-שאול שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]