חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
פשיטת רגל, המלצות כיצד לנהוג, דורון עמית, יועץ למשבר





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: טיול בנגב ביגוד נחל

נושא המאמר: טיול בקיץ
מאת: גיא גבע   שמור מאמר למועדפים



טיולים בחום כבד

טיול בחום כבד דורש מכם להבין את הבעיות הפיזיולוגיות הצפויות. רוב חילוצי המטיילים בקיץ קורים מחוסר ידע כיצד יש להתנהג בעומס חום כבד.

מים- מחסור במים זו הבעיה הגדולה ביותר. כשהגוף מגיע לטמפרטורה מעל המצב הרגיל (36.6 מעלות) הוא מעלה את כמות ההזעה בשביל לקרר את הגוף. הגוף מסוגל להזיע עד 12 ליטרים של מים ביום! וזאת כמות המים שהגוף יכול לאבד בטיול שטח חם במיוחד. את כמות הזיעה הזאת חייבים להחזיר לגוף.

איך מזהים מצב של מחסור במים? הדרך קלה ביותר היא לבדוק את צבע השתן. שתן בצבע צהוב על גבול השקוף אומר שיש לנו מספיק מים בגוף. צבע כהה יותר, אומר שחסר לנו, או שמתחיל להיות חסר לנו, מים.

דרך נוספת לזיהוי המחסור היא כמה פעמים אנחנו צריכים להשתין. אם אנחנו לא משתינים חצי יום ויותר זה אומר שמתחיל להיות לנו מחסור חמור בנוזלים.

אם ישנו מצב של מחסור בנוזלים, יש לעצור ולשתות כמה שיותר מים (לפחות ליטר וחצי). אם אחרי שעתיים עדיין אנחנו לא מרגישים שאנחנו צריכים להשתין, או שהשתן עדיין כהה, צריך לשתות עוד (לפחות ליטר וחצי של מים בכל עצירה).

***חשוב לדעת שמחסור של 2% בנוזלי הגוף מורידים את הכוח הפיזי ב 20%! כן, כן 10% פחות כוח על כל אחוז של נוזלים.

אם אתם שואלים את עצמכם, מה קורה אם הגוף מאבד 80% נוזלים? מה שיקרה זה שאתם תשכבו על הרצפה בהכרה לא מלאה. לא תוכלו להבין מה קורה מסביב או אפילו לקרוא לעזרה.

בקיצור לשתות מים!!!

חלבון- השרירים מפרקים חלבון במהלך פעילות גופנית. בתנאי חום, השרירים מפרקים חלבונים הרבה יותר מהר, יותר מבפעילות גופנית רגילה. בשביל לעזור לשרירים, בסוף כל יום של הליכה בתנאי חום קשים, כדאי לאכול חטיף חלבון. ולא אני לא מתכוון לאלו שקונים בסופר אלא לאלו שקונים בחנויות טבע. חטיפים שיש בהם לפחות 28 גרם חלבון לחטיף. זה לא זול, אבל לא קונים אותם כל יום.

מתי ללכת- בין השעות 12 בצהריים עד 4 אחר הצהריים כדאי מאוד למצוא מקום עם צל עד שהטמפרטורות ירדו. אפשר להיות במערה קטנה, או מתחת לסלע גדול או צמוד לצוק. (זה הזמן לזכור, שגם נחשים ועקרבים אוהבים להיות בשיא החום במקומות עם צל. אל תרימו אבנים כי אתם לא יודעים מה יש שם, ותזרקו מבט לפני שאתם יושבים על הרצפה)

מזון- גם אם חם, הגוף עדיין צריך שלוש ארוחות ביום. ומומלץ לאכול מזון מבושל שהכנתם בתוך סיר בישול במהלך הטיול, הגוף נמצא במאמץ עצום וזה לא הזמן גם למנוע ממנו מזון ולהקשות עליו! אם תחושת הרעב לא מנקרת למרות שלא אכלתם במהלך היום, רוב הסיכויים שיש לכם מחסור בנוזלים! שתו מים ולאחר מכן תאכלו.

קצב הליכה- קצב ההליכה בתנאי חום קיצוני צריך להיות איטי יותר. חשוב לא להתיש את הגוף לחלוטין. הליכה מהירה תעלה את חום הגוף, ולבסוף תגרום לקריסה מוחלטת. גם ככה קשה לגוף. תקלו עליו, מגיע לו.

כובע- לא כובע כותנה! כובע מבד מנדף זיעה שיקל על הגוף להיפטר מחום ונוזלים מהראש ולמנוע מכת חום...ולא זה לא בשביל למכור לכם כובע, זה בשביל לעשות לכם את החיים קלים יותר.

משחה נגד שפשפות- אקילן זו המשחה שאני משתמש בא. אבל כל אחד וההעדפות שלו. שפשפת נוצרת מחיכוך בשילוב חום וזיעה.

קרם הגנה מהשמש- גם בעלי עור כהה יכולים לחלות במחלות עור. תמרחו קרם הגנה! אני מעדיף את קרם ההגנה של חברת Piz Buin, כי הוא מחזיק מעמד גם בהזיעה במשך כל היום אבל כל אחד עם ההעדפות שלו.

מכנסיים- מכנסיים מנדפי זיעה יעזרו לגוף להיפטר מהחום, בעוד שמכנסי כותנה יחנקו את הגוף בזיעה.

בלילה- במשך הלילה אמנם לא ממש קר בקיץ. אבל מניסיון, גם בשיא הקיץ עלולות הטמפרטורות לרדת מתחת למה שחשבנו במיוחד בשעות הלילה המאוחרות (או הבוקר המוקדמות). חשוב להביא שק שינה לא קיצי מידי על מנת לשמר את חום הגוף.

קחו איתכם אוהל, או לפחות כילה נגד יתושים, ותדאגו לסגור היטב כל פתח או אפשרות מנחשים ועקרבים לבקר אותכם. חום הגוף מושך זוחלים וזה בכלל לא נעים להתעורר בבוקר עם נחש צפע בין הרגליים (מניסיון אישי)

אם הבאתם אוהל (וזה עדיף על כילה נגד יתושים), חשוב להביא את כיסוי הגשם, אם אתם יודעים שיש סיכוי לרוחות וסופת חול. לא כיף לאכול חול במשך של כמה ימים ולהתגרד (וכן גם זה מניסיון אישי)

בוקר- מים!!!! הרבה מטיילים מתחילים ללכת עם מחסור קל במים במחשבה שאנחנו נשתה מים במהלך היום והכנת קפה של בוקר מספיקה. בטיולי חום רוב הסיכויים הם שהמחסור במים רק יגדל במהלך היום! דבר ראשון על הבוקר שתו הרבה מים (לפחות ליטר וחצי), כדי להתחיל עם מספיק מים וכוח פיסי. כך גם יהיה לכם יותר כח להתחיל וללכת כמה שיותר, לפני שיא החום.

איך מכינים את הגוף להתמודד או להתרגל לפעילות בחום רב

כבר יותר מעשר שנים אני יוצא לריצות חום במהלך הקיץ, והיום אני יכול לרוץ שעתיים באמצע היום ביולי- אוגוסט. אבל, זה לא קרה ביום אחד. בשנה הראשונה רצתי לא יותר מעשר דקות! ובמשך השנים הגדלתי את זמן הריצה בחמש דקות בלבד בכל פעם (לא כל יום כל כמה חודשים).

על תתחילו ישר בטיול יום ארוך בשיא החום, או בטיול של כמה ימים. זה עשוי לגרום לכם להגיע לחדר מיון מיובשים וממוטטים. תתחילו בטיול בוקר קצר עד השעה 12 בצהריים ולא יותר. במשך השנים תוכלו להגדיל את אורך הטיול.

איך לזהות מכת חום?

אם אתם לבד, שימו לב לגוף שלכם. שימו לב מתי הפעם האחרונה השתנתם, ומה היה צבע השתן. האם יש לכם כאב ראש גם אחרי שנחתם בצל? קשה לכם ללכת בשעה האחרונה? האם אתם מרוכזים או חולמים ומנותקים תוך כדי הליכה? האם יש לכם התכווצות שרירים שמתגברת וכואבת בשעה האחרונה? לא קל לשם לב לסימנים כשאתם לבד, אבל חשוב להתחיל וללמוד לעשות זאת. אפשר להתחיל ולהתרגל לשים לב לגוף שלכם, כשאתם מטיילים במזג אוויר נוח יותר.

אם אתם מקיאים אחרי ששתיתם מים. אתם סובלים ממחסור חמור של נוזלים ואין סיכוי שתצליחו להשלים אותם ללא סיוע רפואי! חילוץ זה הפתרון היחידי והמידי שאתם צריכים עכשיו!

אם אתם לא מטיילים לבד, בקשו מבן/ת הזוג שלכם לשים לב אם צבע הפנים שלכם אדום חזק בשעה או השעות האחרונות. אם כן, עצרו לכמה שעות בצל, ושתו הרבה מים, עד שצבע הפנים יחזור לקדמותו. זה כמובן בנוסף לסימנים שדיברנו עליהם לפני כמה שורות.

אם צבע הפנים לא חוזר לקדמותו אחרי כמה שעות בצל ושתיית מים של לפחות שתי ליטר, אז אני מצטער להגיד לכם את זה, אבל חילוץ זה הפתרון היחיד והמידי שאתם צריכים עכשיו!

www.ethem-bashetah.com/215600/%d7%98%d7%99%d7%95%d7%9c-%d7%91%d7%9e%d7%93%d7%91%d7%a8


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י גיא גבע שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]