חיפוש מאמרים

12305 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מחירי הגז שקר הגז כלבוטק!דוד רביבו





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: דימוי עצמי כאב רגשי דימוי עצמי גבוה דימוי עצמי נמוך

נושא המאמר: דימוי עצמי
מאת: חני בורנשטיין - מומחית להגשמה עצמית   שמור מאמר למועדפים

דימוי עצמי זה הדרך שבה אני תופס את עצמי בעיני עצמי. החברה היא לא צד בעניין חוץ מזה שהיא מביאה לי טריגרים להתייחסות. החברה, אחראית על קנה המידה שהדימוי העצמי שלי מתייחס אליו.
דימוי עצמי הוא תוצר של כל התוכן שנולדתי איתו ושל החינוך שקיבלתי יחד עם התכנים שקלטתי מהסביבה. כיצד התייחסו אלי? איך החשיבו אותי? האם אמרו לי מילים טובות? באילו נסיבות? האם קיבלתי מגע אוהב? האם המגע היחיד שקיבלתי היה מכות?
את החינוך שקיבלתי ואת צורת ההתייחסות שחווייתי אני מצרף למהות שלי ויחד אני יוצר את ה"אני" שלי.
ככל שהילדות שלי הייתה יותר תומכת, יותר אוהבת, יותר מאפשרת, יותר מקבלת ומעודדת. ככל שהרגשתי אהוב יותר כמו שאני ולא חוויתי ניסיונות שינוי מצד הסובבים אותי – התפתח בי דימוי עצמי תקין.
אך אם הילדות שלי הייתה ילדות בעייתית. אם לא הרגשתי אהוב כמו שאני. אם לא חווייתי עידוד, תמיכה וקבלה. אם לא הרגשי שמתייחסים אלי בכבוד – התפתח בי דימוי עצמי בעייתי.
אם קיבלתי יותר גבולות מחום. יותר ביקורת, שיפוט מאהבה – התפתח בתוכי דימוי עצמי נמוך. דבר שגורם לרגשי נחיתות ותחושות חוסר יכולת.
אם קיבלתי פחות גבולות מחום – לא הציבו לי מספיק גבולות. לא מספיק ניתבו את העוצמות שלי – התפתח בתוכי דימוי עצמי גבוה דבר שגורם לזלזול בסמכות ובאחרים.
ב2 המקרים אני מרגיש את עצמי קטן והדימוי העצמי שלי בעייתי ולא תקין. ההבדל הוא שאת הדימוי העצמי הנמוך שלי אני מחביא כסוד מפני אחרים. כי אני לא רוצה שהם יראו זאת. בדימוי עצמי גבוה, אני הרבה פעמים מחביא זאת כסוד מעצמי. זאת כמו הצגה שאני נמצא בה אבל לא מסוגל להפסיק אותה.
בשביל דימוי עצמי תקין, אני חייב שהגיל הרגשי שלי יהיה תואם לגיל הכרונולוגי שלי. כאשר הגיל הרגשי שלי צעיר, הילד שבתוכי הוא זה ששולט עלי ומנהל אותי רגשית ולכן הדימוי העצמי שלי נשאר כמו דימוי עצמי של ילד. אני מרגיש קטן וחלש. משווה לאחרים. ופוחד מסמכות דבר שגורם לי להישאר תלותי או שגורם לי להסתתר מאחורי תדמית של גאווה (דימוי עצמי גבוה)
על מנת לשנות את הדימוי העצמי שלי, אני צריך ללכת לילד הפנימי שבתוכי ולדבר מתוכו ובכך לאפשר לו להתבגר ולשחרר את עצמי מהסוד שאני סוחב בתוכי.
אני צריך לשאול את עצמי מה הדבר שאני הכי רוצה ופוחד שידעו ולאט לאט להפוך ליותר ויותר כנה בנוגע לחלקים הכי חלשים, רכים ופגיעים שבתוכי. להיות מסוגל להישיר מבט לכאב הפנימי שאני סוחב מעצם החוויה של דימוי עצמי לא תקין – ובאמצעות תהליך התבוננות והשלמה לאט לאט הדימוי העצמי שלי יהפוך ליותר ויותר תקין. הערכת היכולות שלי תהיה אמיתית ואני אוכל לחיות בהתאם למהות שלי ולא רק בניסיונות להתאים את עצמי לדעת הסביבה.
רק טוב,
חני בורנשטיין

www.chany.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י חני בורנשטיין - מומחית להגשמה עצמית שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]