חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
שיווק אינטרנטי - שיווק באינטרנט - פרסום באינטרנט - קידום אתר - בניית אתר





    קישורי טקסט (לפרטים)




טיסה ליוון
קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: ביטול טיסה חברת תעפוה חברת נסיעות חברת תיירות

נושא המאמר: טיסה שבוטלה על ידי חברת התעופה - מהו גובה הפיצוי הקבוע בחוק?
מאת: אשר רוטבאם, עו"ד   שמור מאמר למועדפים

כדי להבין מהו גובה הפיצוי שנוסע זכאי לקבל מחברת התעופה או מהמארגן עקב ביטול הטיסה יש להבין תחילה מהי ההגדרה המשפטית ל"טיסה שבוטלה".
סעיף 1 לחוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה), התשע"ב – 2012 מגדיר זאת כ"טיסה שלא התקיימה" או "טיסה שהמריאה באיחור של 8 שעות לפחות מהמועד הנקוב בכרטיס הטיסה".
החוק למעשה מחלק את הודעת ביטול הטיסה ל- 3 קטגוריות:
העיקרון המנחה בחוק הוא, שככל שמועד מתן הודעת הביטול לנוסע על ידי חברת התעופה או המארגן קרוב יותר למועד הטיסה המתוכננת, כך קיימות עליהם יותר מגבלות מבחינת החלופות שהם יכולים להציע לנוסע.
קטגוריה א':
במידה והנוסע קיבל את הודעת הביטול מעל 14 יום ממועד הטיסה המתוכננת, הוא זכאי להשבת התמורה ששולמה בגין הכרטיס בלא כל פיצוי נוסף.
קטגוריה ב':
במידה והנוסע קיבל הודעת ביטול בין 14 - 7 ימים קודם הטיסה אך באותו מעמד, הוצעה לו טיסה חלופית מוקדמת עד שעתיים לעומת שעת ההמראה המקורית, ומועד הנחיתה בנמל היעד הוא עד ארבע שעות לאחר מועד הנחיתה המקורית. במקרה כזה חברת התעופה או המארגן יהיו פטורים מלשפות את הנוסע בפיצוי כספי. כמובן שהנוסע יכול לבחור שישיבו לו את התמורה ששולמה בגין הכרטיס.
אולם, במידה ולא הוצעה לנוסע טיסה חלופית, או שהוצעה טיסה המוקדמת בשעתיים משעת הטיסה המקורית, הוא זכאי להשבת התמורה ולפיצוי כספי.
דוגמא:
ראובן רכש כרטיס ששעת ההמראה המקורית הייתה קבועה לשעה ב- 08:00. אחד עשר ימים קודם הטיסה מקבל ראובן הודעה מסוכנות הנסיעות על ביטול הטיסה אולם, באותו מעמד הוצעה לו טיסה חלופית לאותו היעד ולאותו המועד רק ששעת ההמראה שלה 06:00 (דהיינו, הקדמה של שעתיים מהמועד המקורי). במידה וראובן סירב לחלופה זו, הוא יהיה זכאי רק להחזר כספי עבור עלות הכרטיס, ללא כל פיצוי כספי נוסף.
אולם, אם לא הוצעה לראובן טיסה חלופית כלל, או שהוצעה לו טיסה חלופית שממריאה ב- 05:00 (דהיינו, הקדמה של למעלה משעתיים) הוא יהא רשאי לסרב לטיסה החלופית, ולדרוש מלבד החזר עלות הכרטיס, פיצוי כספי.
קטגוריה ג':
אם הנוסע קיבל את הודעת הביטול פחות מ- 7 ימים קודם לטיסה, על חברת התעופה או המארגן להציע לו טיסה חלופית ששעת ההמראה שלה הוקדמה לכל היותר בשעה אחת. בכל מקרה אחר הוא ייאלץ לשלם לנוסע פיצוי כספי.
מהו גובה הפיצוי הכספי כמתואר בקטגוריה ב' ו- ג'?
כאמור, הנוסע יכול לבחור שישיבו לו את כספו ובמקרים מסוימים לקבל בנוסף פיצוי כספי בגין הביטול שנעשה באופן חד צדדי וללא התראה מספקת מראש. נוסחת הפיצוי (המפורטת בתוספת הראשונה לחוק) נגזרת מהמרחק אשר נמצא בין נקודת המוצא לנקודת היעד כדלקמן:
במידה והמרחק בין נקודת המוצא לנקודת היעד הוא עד 2,000 ק"מ סכום הפיצוי יהיה 1,250 ₪.
במידה והמרחק בין נקודת המוצא לנקודת היעד הוא עד 4,500 ק"מ גובה הפיצוי יהיה 2,000 ₪.
במידה והמרחק בין נקודת המוצא לנקודת היעד הוא מעל 4,500 ק"מ גובה הפיצוי יהיה 3,000 ₪.
יודגש כי במידה והנוסע בחר בכרטיס טיסה חלופי, חברת התעופה או המארגן יהיו רשאים להפחית את גובה הפיצוי הכספי שתואר לעיל ב- 50%, וזאת בתנאי שהטיסה החלופית עומדת בקריטריונים הבאים:
אם מרחק הטיסה החלופית אינו עולה על 2,000 ק"מ והנוסע הגיע ליעד באיחור של עד 4 שעות מהתכנון המקורי.
אם מרחק הטיסה מ- 2,000 ק"מ ועד 4,500 ק"מ והנוסע הגיע באמצעות הטיסה החלופית באיחור של עד 5 שעות מהתכנון המקורי.
אם מרחק הטיסה עולה על 4,500 ק"מ והנוסע הגיע באמצעות הטיסה החלופית באיחור של עד 6 שעות מהתכנון המקורי.
כל טיסה חלופית אחרת שהנוסע בחר בה בעקבות הביטול אשר אינה עומדת בקריטריונים שציוונו לעיל, יהיה גובה הפיצוי בהתאם לתוספת הראשונה לחוק.




rotbaumlaw.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אשר רוטבאם, עו"ד שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]