חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
סוגים שונים של פרגולות





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: טאי צ'י רפואה סינית שמוליק קוהן סינית

נושא המאמר: בקרת אקלים בעיני הרפואה הסינית
מאת: שמוליק קוהן   שמור מאמר למועדפים



בקרת אקלים בעיני הרפואה הסינית


הקדמה הטכנולוגית העוטפת אותנו מצאה פתרון אידיאלי להתמודדות עם קשיי האקלים ושינויי מזג האוויר. קשה לדמיין את חיינו ללא מזגנים, מערכות מיזוג אוויר, בקרת אקלים. סביבת העבודה, בית המגורים, מקומות הבילוי, הרכב הפרטי והציבורי – בכולם נשלט מזג האוויר בידי אמצעים טכנולוגיים. תחזית מזג האוויר היא בגדר המלצה – תמיד אפשר לסגור את החלון.... הפתרון, אם כך, אידיאלי ממש. אך הרפואה הסינית רואה בו מצב שאוצר בתוכו לא מעט בעיות.

ביטול האקלים.
"בקרת אקלים" במובנה הטכנולוגי מדברת על שליטה מוחלטת בכל איכויותיו של מזג האוויר: טמפרטורה, לחות, עוצמת וכיוון הזרימה, במילים אחרות – יצירת סביבה אקלימית מבודדת שאינה תלויה במזג האוויר שמחוצה לה, על פני האדמה.
הרפואה הסינית מתבוננת בהתמודדותו של הפרט עם תנאי מזג אוויר משתנים, ורואה בהם חלק בלתי נפרד מכל ממסעו בחיים. הם דרושים לו כדי לצמוח ולהתפתח. ההבדל בין קיץ לחורף אינו רק בטמפרטורה, אלא בהצגה הגדולה והמרהיבה שמוצגת על במת החיים: רבדים שונים של דרמה, תפניות שונות בעלילה ובפעילות, חלקים שונים של התרחשות. אם נשמיט ולו סצנה אחת, לא נגיע להשלמת התהליך. קיץ, חורף, אביב, סתיו מאפשרים, תומכים ומווסתים אחד את השני. זהו מעגל קיום שפירושו גדילה וצמיחה, וכל חלקיו חיוניים. ראו למשל את עולם הטבע והחי, ואת הקשר בין תקופות של חום המאופיינים בפעלתנות, רבייה ופריחה, ותקופות של קור המתאפיינות בהסתגרות, צמצום, ושמירה על הקיים.
סוד החיים הבריאים, אם כן, על פי הרפואה הסינית טמון ביכולת שלנו להיענות למקצבים ולמחזורים של עולמנו ולאפשרות לממש אותם בחוויית עולמנו הפנימי.

מזגנים: קור שלא בעיתו.
הבעיה השכיחה והגלויה ביותר הנה החשיפה לרוח הקרה הנושבת מפתחי המזגן ישר על אזורי הגוף החשופים בקיץ. למעשה, אין הבדל מהותי בינה לבין החשיפה לרוח החורף הקרה. יתר על כן - הגוף עצמו כבר עבר למצב קיץ: שכבת ההגנה הסוגרת על הגוף בחורף הצטמצמה, גם כדי לאפשר הזעה מוגברת לצינון הגוף, ועיקר הכוננות שלו היא להלחם במצבי עודף חום. מבחינה אנרגטית אנו פתוחים כלפי חוץ, נהנים לחשוף את חלקי גופנו, והנה מופיעה מתקפת קור, ולפעמים קור עז עד כדי צורך בכסות נוספת. תסמינים של הצטננות: שיעול, כאבי גרון, נזלת, כאבי פרקים ושרירים רווחים למרות הקיץ. ניתן לדמות זאת לניסיון להכניס להילוך אחורי באמצע הרביעי. אנו נוסעים בכיוון מסוים – הגוף והנפש - ולפתע משתנה ה"נסיעה" בצורה קיצונית וללא הכנה מוקדמת...

טכנולוגיה: אוויר ממוחזר?
תפקידה של מערכת מיזוג האוויר לצנן את האוויר וליבש את עודפי הלחות שבו, והיא פועלת במעגל סגור: שואבת את האוויר מתוך החלל בו אנו שוהים, ומחזירה אותו לאותו חלל כשהוא יותר צונן ופחות לח. למה הדבר דומה? לאגן מים שאנו שותים ממנו ובו בזמן מזהמים אותו בהפרשות. אגן גדול ופעיל מבחינה ביולוגית יכול לטפל במזהמים ולטהר אותם. אבל אם גודלו כדירת מגורים או משרד, האוויר ההולך ונעשה חסר חיות וגדוש בפסולת. אמנם אחוז מסוים של אוויר טרי מוזרם למערכת הסגורה מבחוץ, וישנם פילטרים פעילים המפרידים אבק, מייננים את האוויר ואפילו מחסלים חיידקים, אך עדיין - זהו אוויר ממוחזר שהופרד מהים האטמוספרי שבחוץ ואינו בא עמו במגע.
הרפואה הסינית רואה באוויר גורם מתווך, באמצעותו מנהלים העור והריאות חלק מ"קשרי החוץ" של גופנו. מחד הם מגדירים את גבולות הגוף וחוצצים בינו לבין החוץ, ומאידך מנהלים את המעברים, ומאפשרים לנחוץ להיכנס פנימה ולמיותר לצאת החוצה. חשיבותה של פעולה זו בעובדה שהחומר היסודי לקיום החיים שלנו - נמצא מחוצה לנו. אנו חייבים לייבא אותו. לא רק חמצן, אלא גם החיות הבסיסית שבאוויר, האנרגיה המקיימת אותנו, וזו נטענת לתוך האוויר על ידי שינויי מזג האוויר, המעברים מיום ללילה, חילופי העונות, והחשיפה מול גרמי השמיים. איכותו של אוויר כלוא שלא נחשף לים האטמוספרי מתדרדרת במהירות. ואם פרנסתנו על אוויר זה, מובטח לנו התדרדרות לא פחות מהירה בחוסן גופנו ובתפקודנו הפיסי, המנטאלי, והנפשי.

אנחנו העולם
לאדם מערכת יחסים מורכבת עם העולם בו הוא חי. העולם הנו המסגרת המלמדת, מכשירה, ומאמנת אותו.
כמו ספורטאי מקצועי הנתון למרותו של המאמן שלו, ויודע שמידת ההיענות שלו למשמעת האימונים שמטיל עליו המאמן הנה התשובה לשאלה אם יזכה באליפות או ייכשל. המאמן מכתיב את סדר יומו מתוך חישוב קפדני של זמני הארוחות ותכולתן, זמני המנוחה והשינה, החיים החברתיים ונוהגי הבילוי.
כך גם האדם: נתון למרותו של העולם הסובב אותו, וזה מכתיב לו את המקצבים והתכנים של חייו, כדי להוביל אותו בתהליך התפתחות אישי אל ההישגים הטובים ביותר.

אז מה עושים?
ובנוגע למיזוג האוויר: חם בקיץ, לח ומתיש, ושלט המזגן בהישג יד......אז שנייה לפני שאנחנו לוחצים, קחו חומר למחשבה: הדינאמיקה של הקיץ אינה אישית לנו. היא חלק מתנועת המעבר הקוסמית של הכדור ושל כל אורחות החיים המתרחשים עליו: יום ולילה, מחזוריות החודשים, עונות השנה. האם אנחנו רוצים לשלוט בהם ולשנותם כרצוננו ועל פי צרכינו האישיים? ובעצם - מהו המחיר שאנחנו משלמים, על כך שאנו מוציאים עצמנו מדינאמיקה זו ומזרימה בתוך אורחות העולם?
ובהיבט המעשי, המשלב בין הצרכים השונים – נדליק את המזגן, נתרווח בכורסא, אבל נזכור גם לכבות אותו לפעמים...



www.samico.co.il/


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י שמוליק קוהן שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]