חיפוש מאמרים

12305 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
פנקסים ומוצרי נייר נוספים לקד"ם





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: גמישות נפשית תקיעות נפשית פרנציפים

נושא המאמר: חיים לפי "פרנציפים"??? אולי הגיע הזמן לקצת גמישות נפשית?
מאת: חני בורנשטיין - מומחית להגשמה עצמית   שמור מאמר למועדפים

כבני אדם, מה שמנהל אותנו זה הנפש שלנו. נפש = חיות
ההישרדות היא זאת שמקיימת את החיות שלנו, היא זאת שדואגת שלא נמות.
אנחנו יודעים איך לשרוד באמצעות:
1. אינסטינקטים וגנים מולדים
2. ניסיון החיים האישיים שלנו.
האינסטינקטים והגנים המולדים שלנו נותנים לנו את היכולת לשרוד ברמה העקרונית. ואנחנו מיישמים אותם בהתאם לניסיון החיים שלנו. לכל אחד מאיתנו ניסיון חיים שונה. והיכולת לקחת את ניסיון החיים שלנו ולשנות אותו באמצעות מודעות, תרגול או כל דרך אחרת היא הגמישות הנפשית שלנו.
היכולת שלנו להשתנות משתנה בהתאם לסביבה בה אנחנו נמצאים. ככל שהסביבה בה אנחנו נמצאים היא יותר עוינת, יקשה עלינו מאד לשנות את אופן ההישרדות שלנו. ככל שהסביבה שלנו היא יותר אוהדת, היכולת שלנו לשנות תגדל.
אם גם כאשר אנחנו נמצאים בסביבה אוהדת, אנחנו חיים בתחושה של איום וללא יכולת לשינוי דפוסים והרגלים, זה אומר שאין לנו כלל גמישות נפשית. ושאנחנו מנוהלים באמצעות פחדים קדומים.
אצל אנשים רבים חוסר הגמישות הנפשית, המקובעות הנפשית תופיע בווריאציות שונות ובתחומים שונים.
יהיו אנשים שזה יופיע אצלם בתחום הרגשי – ברגע שהם מרגישים שמישהו כופה או מנסה לכפות עליהם משהו, הם מרגישים מאוימים, נפגעים וזה מעורר בתוכם התנגדות פנימית. עד כדי כך שהם פשוט לא מסוגלים לעשות מה שאומרים להם או מבקשים מהם.
הרבה פעמים נפגוש דפוס כזה בזוגיות כאשר אחד מבני הזוג אומר לשני מה לעשות, והשני פשוט לא מסוגל לעשות זאת בגלל אופן האמירה. כיוון שמרגיש שכופים אותו או מכריחים אותו לעשות משהו. זה מעורר בתוכו התנגדות פנימית לעצם הביצוע – דבר יוצר הרבה בעיות בין בני הזוג.
האבסורד הוא, שאצל אותו אדם פגיע – האיום ההישרדותי נחווה כסכנת מוות. עצם האמירה, הדרישה שיבצע משהו, נחוות אצלו כמצב הישרדותי במדרגה ראשונה דבר שמונע ממנו את היכולת להתגמש ובאמת לבחור באופן התגובה שלו. התגובה שלו הופכת להיות תגובה הישרדותית נטולת בחירה.
מקובעות נפשית יכולה להופיע גם בתחום של דוסים והרגלים – ישנם אנשים חסרי יכולת לשנות שום דבר מהאופן שבו הם חונכו, והם אף יגדילו ויכנו את המקובעות שלהם כ"פרנציפ". הם לא ישנו את ההרגלים שלהם בכהו זה. לא משנה מה יקרה , לזה הם רגילים, מבחינתם, כך הם חיים וזהו.
העניין הוא שהם תקועים כיוון, שמאחורי ה"פרנציפ" מסתתר פחד גדול משינוי. ולחיים מתוך "פרנציפ" יש בן לוויה צמוד והוא רגשות אשמה כרוניים.
לפעמים אנשים מצטיירים כמאוד רוחניים, הם כנועים, לא רווים על כסף, מוותרים על רכוש וכד' אך גם אנשים כאלה, הרבה פעמים מונעים מתקיעות נפשית. כאשר אדם לא מסוגל לשנות ולהגמיש את עצמו. כאשר לאדם אין יכולת בחירה אמיתית כיצד להגיב הוא תקוע. וזה אומר שהסבל בהכרח יהיה בן לוויה בחיים שלו.
כיצד נוכל לרכוש גמישות נפשית, יכולת שינוי ובחירה אמיתיים?
באמצעות היכולת לבוא ולהודות בטעויות. כאשר אנחנו מתחרטים על משהו מסוים להוא ולומר סליחה, טעיתי. אני מתנצל.
כאשר אנשים מעירים לנו על טעות שלנו, לא להיכנס למצב של מגננה או מתקפה אלא לבחון את התגובה עניינית ולשמוע.
להתחיל ולנטרל את הפחדים ההישרדותיים שלנו שגורמים לנו להציג את עצמנו בפני אחרים כנטולי טעויות. להתחיל ולפוגג את הפחדים החברתיים שלנו שגורמים לנו להסתיר את החלקים החלשים שלנו, את החלקים הלא יודעים שלנו, את החלקים בהם אנחנו טועים, ולא תמיד צודקים.
שיהיה בהצלחה,
חני

www.chany.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י חני בורנשטיין - מומחית להגשמה עצמית שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]