חיפוש מאמרים

12383 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
רכיבה ובטיחות אורבנית





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: עסקים אינטרנט פיתוח אתרים

נושא המאמר: אתר האינטרנט שלך הוא בעצם... מכונה. האם הוא עובד?
מאת: י' קורן    שמור מאמר למועדפים

כשפונים אלי לעיצוב או בניית אתר אינטרנט, השאלה הראשונה שאני שואל היא "מה אנחנו רוצים שהאתר יעשה?".
"יעשה?" שואלים אותי (בדרך-כלל בתימהון). כן, יעשה.

לכל אתר אינטרנט יש מטרה ותכלית. אנחנו רוצים שהאתר יעשה משהו - יגרום לגולש לבצע פעולה או פעולות כלשהן.

הבה נשווה את אתר האינטרנט שלנו למכונה שצריכה לבצע משימה.
בואו נניח שהאתר שלנו הוא, נאמר, מכונה שחולצת חרצנים מתוך זיתים. זוהי המטרה שלשמה אנחנו בונים את המכונה.
גם לאתר אינטרנט יש מטרה: יש אתרי תוכן ואתרי תדמית, יש אתרים שיווקיים ואתרי אינטרנט מכירתיים, יש בלוגים ופורומים - לכל אתר יש מטרה.

המכונה שלנו צריכה "לייצר" תוצאה: אנחנו שופכים מצד אחד דלי זיתים ומקווים לקבל מהצד השני דלי ובו חרצנים, ודלי אחר ובו זיתים שלמים ללא החרצנים. זו התוצאה.
ובאתר האינטרנט שלנו? כאן אנחנו צריכים לדעת מהי התוצאה המבוקשת. יש אתרים שתפקידם לספק לגולש מידע על החברה או המוצר שלנו. יש אתרי אינטרנט שצריכים למכור און-ליין מוצרים ולגבות תשלום עבורם. יש אתרים שמטרתם לגרום לגולש למלא טופס רישום ולהצטרף לקהילה, ויש אתרים שצריכים לגרום לגולש ללחוץ על באנרים או פרסומות באתר.

כשאנחנו מתכננים את המכונה שלנו ? לכל חלק יש מטרה. יש חלקים "יצרניים" (צירים, גלגלי שיניים, קפיצים, וכו'), יש חלקים תפעוליים (מפסקים, כפתורים, ווסתי מהירות, וכו'), ויש חלקים אחרים (מגן מפני התזה של חרצנים, מנגנוני קירור וכו'). אבל אף-פעם אנחנו לא נוסיף למכונה חלק שאין לו תפקיד ? סתם, בשביל הכיף.
גם באתר האינטרנט שלנו לכל מרכיב יש תפקיד: לכל כותרת, לכל מקטע טקסט, לכל תמונה או אימג', לכל טופס וכפתור. גם לאלמנטים עיצוביים יש תפקיד: לצבעי האתר יש השפעה על תפקודו, לבחירת הפונטים והגדלים, מרווחי השורות, עובי הקווים, גודל ומיקום הלוגו וכו'.

כשאנחנו מתכננים את המכונה ? יש חשיבות לסדר התהליכים: קודם שוטפים את הזיתים, אחר-כך חולצים את החרצן ואחר כך ממיינים ומפרידים בין הזיתים לחרצנים.
גם באתר שלנו יש תהליך אותו עובר הגולש. ראשית הוא מתרשם מהאתר (הרושם הראשוני הקובע את יחסו וגישתו של הגולש לאתר ? נחרץ בשתי עשיריות השניה הראשונות של הביקור באתר. הידעת?). יש חשיבות למיקום האלמנטים בדף הבית. מה למעלה ומה מתחת. מה מימין ומה משמאל. מה גדול ומה קטן. יש גם חשיבות לאירגון האתר: מה בדף הראשון, מה נמצא במרחק של שני קליקים ומה מוחבא בדף שלעולם לא יגיעו אליו (חוקי השימוש והאזהרות המשפטיות, למשל).

כשסיימנו לתכנן את המכונה ולבנות אותה, אנחנו סוף-סוף מפעילים אותה לראשונה ובודקים: האם היא באמת מצליחה לבצע את העבודה? האם היא תצליח להפריד את החרצנים מהזיתים?
גם האתר שלנו צריך לתפקד. קודם כל טכנית: האם כל הדפים עולים, האם הטפסים עובדים? האם המיילים נשלחים? וגם מגיעים? האם פעולת התשלום בכרטיס האשראי תקינה? האם כל הלינקים מובילים למקום הנכון?

אבל הוצאת החרצנים עדיין לא מספיקה. אנחנו רוצים שהמכונה תוכל לעבוד 100% מהזמן שתופעל - בלי הפסקות או מעצורים. שלא תתחמם, שלא תתפרק. שלא ישארו שברי חרצנים בתוך הזיתים, שלא יגיעו חרצנים לדלי של הזיתים, או להיפך.
גם האתר שלנו צריך לעמוד במבחן, אך כאן המבחן מורכב יותר ואורך זמן רב יותר. אנחנו צריכים לבדוק: האם הגולשים מבצעים את הפעולות שרצינו שיעשו. כמה מהם עושים זאת? כמה לא? גולשים שלא מבצעים את הפעולות ? למה הם לא מבצעים אותן? כמה זמן שוהים הגולשים באתר? מה מסלול השיטוט שלהם באתר? האם הם חוזרים לאתר שלנו? האם הם מוסיפים אותו לסימניות שלהם? האם הם ממליצים עליו לחבריהם? מהיכן מגיעים גולשים חדשים? מהמלצות? מאתרים אחרים? ממנועי חיפוש? מאילו מנועי חיפוש? רשימת השאלות במבחן הזה היא ארוכה, ומשתנה מאתר לאתר בהתאם למטרה אותה הגדרנו בתחילת הדרך.

כמו במכונה ? כך גם באתר: אם תוצאות המבחן לא משביעות את רצוננו, אנחנו צריכים לתקן, לשנות ? ולשוב ולבחון. שוב ושוב ? עד לתפקוד מלא לשביעות רצוננו.

עכשיו, כשהכל עובד ודופק כמו שצריך, והמכונה שלנו עובדת ועושה בדיוק מה שרצינו שהיא תעשה ? אפשר סוף-סוף להתרווח בכורסה ולנשנש צלוחית זיתים.
בלי חרצנים, כמובן.

----------------------------
במאמר הבא: מה הגורמים המשפיעים על עיצוב האתר? וכיצד?

אודות הכותב:
י' קורן הוא מנהל קריאטיב במשרדי פרסום כבר כ-20 שנה.
מרצה וכותב על פרסום, ועל קריאטיב בפרסום. מתמחה בבניית מותגים, ובטיפול, שיקום ותחזוקת מותגים.



www.yudkoren.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י י' קורן שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]