חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
שדרוג הכיבוד ליום הולדת





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: עריכת סרטים תוכנות עריכה בתי ספר לעריכה לימודי עריכה

נושא המאמר: מהי תוכנת העריכה הטובה מכולן
מאת: תמר ירון   שמור מאמר למועדפים

איזה תוכנת עריכה היא הטובה מכולן
או למה אוויד



אחת לשבוע אני מראיינת אנשים שמתעניינים בלימודי עריכה בג'אמפ קאט אני חוזרת ונתקלת בשאלה מהי תוכנה העריכה המנצחת. שאלה שמלווה את העידן הדיגיטלי, כשמתעייפים מהויכוח הנצחי בין הפיסי למק.
עוד בימי הראשונים כעורכת, פילם על סטינבק, הבנתי שהמקצוע בו בחרתי יחייב אותי עדכנות טכנולוגית. הבנתי ולא ידעתי מה מכין לי העתיד. כי המרחק בין הפילם החושני, הניתן למישוש, לבין מקשי המקלדת ואידיאת החומר, הוא כהשוואת המרחק בין תל אביב לירושלים בעגלה או בסקייפ.
המקצוע שלנו נהיה מסובך הרבה יותר, כי מחייב אותנו לא רק להיות אמני הלספר סיפור בשוטים, אלא להכיר היטב את כלי אומנותנו.

בזכות אהבתי למקצוע ולעושר הביטוי שבו, בחרתי להקים בית ספר לעורכים ואנימטורים – שליווה את כניסתן לישראל של מערכות אויד לעריכת אופליין של וידיאו אנלוגי, כפי שהיה ב 1993, התקופה בה הוקם ערוץ 2.
ג'אמפ קאט הביא קונספט חדשני של התמקדות בלימודי עריכה, ענה על הצורך של התעשייה להכשיר עורכים ותיקים לטכנולוגיה החדשה, יחד עם הצורך לתת לעורכים החדשים כלי ביטוי והתמצאות בז'אנרים של עריכת סרטים וטלוויזיה. ומאז, עוד מעט 20 שנים שאני עוקבת אחר החידושים.

אז איזה תוכנה לבחור?
אנחנו בג'אמפ קאט כמו מרבית התעשייה המקצועית דבקנו באויד, גם בתקופות שנביאי זעם הכריזו על קיצה ותוכנות חדשות, בעיקר הפיינל קאט פרו, צברו קהל אוהדים מסור. מק או פיסי? אויד או פיינל? הפועל או מכבי?

מה אנחנו רוצים מתוכנת עריכה?
שתכיר את הפורמטים עימם אנחנו עובדים (דגימה/ייבוא קבצים מהמצלמה)
שתהיה נוחה לתפעול
וגם יציבה שתספק מספיק ערוצי וידיאו ואודיו ליצירתיות שלנו וגם אפקטים וכלי כתיבה
שנוכל להוציא ממנה סרטים להקרנה באמצעים המתאימים לנו (ייצוא קבצים באיכויות שונות).


יש 3 רמות של תוכנות עריכה:
חינמיות, מהסוג של מובי מייקר של פיסי או אי מוביי של מק.
חצי מקצועיות (מחירן כ 100 דולר) מהסוג של Ulead , Coral Video Studio, Sony Vegas Movie Studio, ופרימייר אלמנטס, שלדעתי מציעות אפשרויות עריכה נרחבות למדי לחובבים.
והמקצועיות , בעלות של 3000-4000 ₪ שהן Avid Media Composer , Final Cut Pro ו Adobe Premiere. לאדיוס Edius יש קהל אוהדים משלה, אולם איכשהו לא נמנית אל 3 הגדולות. גם הפרימייר, למרות הקפיצה העצומה שעשתה בגרסה החדשה (CS 5.5), מקובלת יותר בבתי ספר ועורכי אירועים. סקירה היסטורית קצרה על התפתחות העריכה ה Non Linear (מה שהיום נכנה עריכה דיגיטלית) יכולה להאיר את עיננו:

בראשית הייתה ה Avid שהגיעה כחלק מחומרה של מקינטוש, עיבדה חומרים באיכות נמוכה למדי ועלתה כ 100,000 דולר. בראשית היו שתי תוכנות – האויד שהתפתחה מתוך תפיסת עריכת הוידיאו וה Light Wave ששאבה השראה מעריכת פילם ואפילו ידית הילוכים הייתה לה, כמו בסטינבק, יחד עם העכבר (עריכה תלת ידנית).
במרוץ הראשון שרדה האויד, אך תוך זמן קצר אדובי כבר הוציאו תוכנת עריכה לפיסי. היו אלו שנות החלוצים, בהן מחשבים ביתיים חלשים למדי עלו למעלה מעשרת אלפים שקל ושרפו מעבדים ללא הרף, עד שלמדנו להקיף אותם עם מאווררים. מי שאימץ אותה בחום היו צלמי החתונות והאירועים.

עם חלוף קדחת המילניום, ביצעה חברת Avid מהלך מבורך, כשהציעה תוכנת עריכה לפי.סי. יוזמה שהוזילה את עלויות הרכישה מ עשרות אלפי דולרים לאלפים בודדים. מהלך שנצרב אצל חברת Apple כבגידה, שהנקמה עליה לא אחרה לבוא:ה Final Cut Pro, התוכנה היחידה שנתנה תשובה לפורמט ה DV , טכנולוגיית הצילום החדשה של עולם החובבים הגדל והולך.

טוב, אז אויד הביאה תשובה משלה, למרות שהצהירה ששוק החובבים לא ממש מעניין אותה (מי, חוץ מג'ובס, חלם אז על אי פוד?) היו שנים שגם את פיתוחי הטכנולוגיה היא לא זיהתה. הפרימייר התנמנמה לה, בעוד אדובי משקיעה מרצה בפיתוח הפוטושופ לגרפיקה והאפטר אפקטס לקומפוזיטינג, כל אחת נפלאה כרעותה.

כתפיסת עבודה – הפיינאל קאט פרו הציעה אולפן בקופסא (מחשב)
בעוד אויד – דבקה בתחום העריכה והפוסט המקצועי - המשיכה לפתח תוכנות לשלבים שונים של תהליך העריכה, מאופליין לאון ליין.
כתפיסת עולם – מבחינת טכנולוגיה (המרת קבצים ועבודה עם פורמטים) גם אם תוכנה אחת מקדימה את האחרות – הן יצמצמו את הפער די מהר .
כתפיסת עולם 2- התוכנה היא כלי עבודה וביטוי. מרבית העורכים יפתחו נאמנות ומיומנות עבודה בתוכנה מסוימת ועימה יישארו.

והנה אנו מגיעים לעשור השני של האלף השלישי, למעלה מעשרים שנות עריכה והשיח תוסס כשהיה.

בישראל כמו בהוליבוד ובניו יורק – האויד מובילה בתחום עריכת סרטי הקולנוע והטלוויזיה, הדוקומנטרי והפרסומות.
יש כמה אולפנים שעברו מאויד לפיינל, אומרים שאפילו ערוץ 1 משקיע את האגרה בים של פיינלים. אבל בקצב של ערוץ 1.
הפיינאל קאט פרו עוברת שינוי. גרסת ה X של 2011 דמתה יותר לתוכנת ה I Movie החובבנית שלה (פזילה לעריכה באיפוד? באיפון?) והעלתה קצפו של קהל נאמניה. מה יקרה שם?
הפרימייר החדשה מפיחה מחיאות כפים מאלו שניסו אותה.


לחובבים מתלבטים אני מציעה לבדוק מה יש בסביבה, עם מי יוכלו להתייעץ

היום, לאחר שמתעניין נתן לי דירוג מופרך למדי אך דעתני על התוכנות, החלטתי לפנות אל עמיתי בפורום עורכי הוידיאו http://www.facebook.com/groups/126567807383918/?notif_t=group_activity
ושאלתי:


למה Avid?
מחפשת לרענן את מלאי התשובות שלי

Amit Zinman כי היא עדיין התוכנה היחידה הנתמכת עם ניהול מדיה מקצועי לפרויקטים ארוכים. מעבר לכך, פרמייר הרבה יותר יעילה, פשוטה לתפעול וגמישה.
אתמול בשעה 16:23‏ • אהבתי • 2

Nimrod Lahav כי הוא היה שם קודם?!?! אני עברתי מזמן לפיינאל ונשארתי שם
לפני 23‏ שעות • אהבתי
Amit Zinman ומה תעשה עכשיו עם גרסה אחת שאינה נתמכת ושנייה שחסרה מאפיינים חשובים כעריכה עם ריבוי מצלמות?

Nimrod Lahav אני לא ממש מבין על מה אתה מדבר. בגרסת ה x אני לא עובד מכיוון שאני לא חושב שהיא מוצלחת וכמו כן היא מלאת באגים ומחלות ילדות. לגבי ריבוי מצלמות הרי שהפינאל קאט 7 עובדת נפלא עם הפיצ'ר הזה.

Yoga Tal הפרימייר היא תוכנה נפלאה לפרויקטים קצרים או לעריכה של דברים מורכבים מבחינת שכבות ואנימציה שצריך לעבוד הרבה מול הפוטושופ והאפטר אפקט, מעבר לכך לערוך סרט דוקומנטרי או פיצ'ר או כל דבר שדורש עבודת עריכה מול הרבה חומרי גלם האוויד לוקחת בגדול. מבחינת נוחות העבודה, הקלות של הניהול של כמויות גדולות של חומרים המחשבה על העורך.... את הפיינל קאט אני לא מכיר מספיק לעומק

Nimrod Lahav אני לא מכיר את הפרמייר
לפני 23‏ שעות • אהבתי

Amit Zinman מבחינת פיתוח תוכנה אויד ואדובי הן דמויות מראה אחת של השנייה. אויד לא מוכנה לוותר על חלקים מסורתיים ולמען האמת קצת מיושנים בתוכנה שלה, לטובת גמישות רבה יותר בעוד פרמייר מתקשה לבצע את המהפכה שמשתמשיה היו רוצים שתעשה בתחום ניהול המדיה, עבודה של במאי מול עורך ומפיק ושימוש במקודד סביר יותר לארכוב.

Yoav Tal והסיבה הכי טובה אולי לערוך באוויד זה שרוב התעשייה בישראל עורכת על אוויד, לכן רוב הפרנסה היא באוויד, אני לא נתקלתי בבית פוסט מקצועי שעובד עם פרמייאר

Izhar Grasiani יואב- ערוץ אחד על פרמייר. ;-) אגב בעולם, עד כמה שהצלחתי להבין מדיונים קודמים, דווקא פרמייר חולשת על יותר בתי פוסט מאוויד..

Yoav Tal אתה בטוח שערוץ 1 עובדים על פראמייר? שמעתי שהם בכלל על פיינל קאט ובכל מקרה זה מקום הזוי, לגבי העולם אני לא יודע, ממה שדיברתי עם עורכי וידאו מאמריקה הבנתי שאם יש שם מתחרה לאוויד זה הפיינל קאט

Snow Drum FCPX got a bad reputation too fast. Some of what you heard is true, some already solved, but I bet it is a much better, faster editor than you think.

Amit Zinman So, did you have any luck opening old FCP projects in FCPx?
לפני 17‏ שעות • אהבתי

Snow Drum Nope. No luck. I'll settle for the new projects.
לפני 17‏ שעות‏ דרך מכשיר נייד‏ • אהבתי

Yaniv Bloch 1. כי אביד לא מקרטעת כמו פרמייר בעבודה עם חומרי HD כבדים.
2. כי העבודה על אביד מהירה וחלקה הרבה יותר.
3. כי אביד עובדת כמו מכונה ישנה וטובה - היא פשוט עובדת.
4. כי אביד תומכת בריבוי מחשבים על אותו פרוייקט (Unity)
5. כי אביד יודעת לנהל פרוייקטים ענקיים של עונות שלמות.
6. כי לאביד יש תמיכה לאחור, ולרוב ניתן להמשיך לעבוד עם גירסה ישנה של התוכנה על אותו הפרויקט.
7. כי יוזר באביד, זה באמת יוזר.... ניתן לעשות customize כמעט להכל...
8. כי כל אולפן וכל עורך שמכבד את עצמו עובדים על אביד, ובואו נשמור על זה...
9. יש עוד הרבה מהמקום שממנו זה בא....


Yohanan Braunschvig מבחינת שילוב פורמטים באותו טיימליין אוויד הרבה הרבה יותר סלחנית משאר התוכנות - את יכולה לשלב באותו טיימליין גם רזולוציות שונות, גם קצבי פריים שונים (עכשיו עם לינק AMA ), בלי קושי ניכר. בתוכנות אחרות המערכת לא סלחנית ותדרוש ממך לרנדר אם תעשי משהו כזה. אוויד עושה את זה בשלב של הייבוא ועושה את זה פעם אחת.
לפני 9 שעות‏ דרך מכשיר נייד‏ • אהבתי



ואם הגענו לקאט, אני רגועה.

תיהנו


תמר ירון, ג'אמפ קאט, בי"ס לעורכים ואנימטורים

עורכת ובמאית, מייסדת ומנהלת של בית הספר לעורכים ואנימטורים.

מרצה ומפתחת תוכניות לימוד בתחום עריכת הסרטים והיצירה הדיגיטלית.
יוזמת ומנחה של ימי עיון וסדנאות בחום הניו מדיה והשפעתו על השפה הקולנועית.
מחברת הספר "עריכת סרטים" בהוצאת ספר לכל, המרכז לחינוך טכנולוגי, (1995)
ושותפה לספר "עושים סרטים",משרד החינוך, (2000)

סרט שלה, "התקווה 11" קיבל לאחרונה ציון לשבח בפסטיבל סרטי מחאה חברתית שיזם עמוס גיתאי עם אוניברסיטת חיפה ועיריית חיפה.


www.jumpcut.co.il/


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י תמר ירון שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]