חיפוש מאמרים

12305 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
טיפים ועצות טובות לרכישת בגדים.





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: דחייה חברתית הגשמה עצמית התבגרות רגשית התפתחות אישית

נושא המאמר: מה כל כך מפחיד להידחות חברתית?
מאת: חני בורנשטיין   שמור מאמר למועדפים

כבני אדם, הפחד שלנו מדחייה חברתית. נובע מעצם היותנו יצורים עדריים. כיצורים עדריים, צורת ההישרדות המולדת שלנו היא בקבוצה, בעדר. בתוך העדר אני מרגיש בטוח ומוגן. ללא העדר אני חשוף לסכנות. לכן, הצורך שלנו להיות חלק מהחברה = העדר הינו צורך הישרדותי בסיסי. הצורך שלנו המולד הוא להבטיח את מקומינו בחברה. כיוון שללא החברה אנחנו יכולים למות. מכאן, נובעת כל הרגישות שלנו לדחייה חברתית ולדעת החברה עלינו. אנחנו לא מסוגלים להרגיש דחויים, לא מקובלים, לא אהודים. בשבילנו בתת מודע זה מתפרש כסכנת מוות. ואנחנו נעשה הכל על מנת שהחברה לא תנטוש אותנו. כתינוקות, אנחנו נולדים על כלים להבטיח את מקומנו בחברה. יש לנו את כל הכלים ליצור שייכות לחברה שלנו. יש לנו את הכלים הבסיסיים לגרום לחברה לאהוב אותנו. וכתוצאה מכך להשתייך לחברה. הבעיה מתחילה, כאשר הכלים שלי שאמורים לגרום לחברה לאהוב אותי מתחילים להתקלקל. באופן טבעי, כאשר ילד מביע חולשה הוא זוכה לאהדה ואהבה רבים יותר. אך, אם אצלי בבית לדוגמא, כשהבעתי חולשה אנושית בתור ילד (בכי/צרכים/כאב) ספגתי במקום זה צעקות / עונשים / זלזול / התעלמות? למדתי לא להביע רגשות. למדתי לא לחשוף חולשות כי נכוויתי מזה וזה הכאיב לי. ואז, נוצרה לי בעיה. לא הצלחתי יותר להבטיח את מקומי בחברה דרך זה שיאהבו אותי – כיוון שכאשר אני שולט על הרגשות שלי ולא חושף אותם אני לא יכול להביע אנושיות ואז אין לי ביטחון שאוהבים אותי בכל מצב. ההיפך, אני לומד שבמצבים מסוימים אני לא מקבל את אהבת הסביבה. אז אני מפתח אלטרנטיבה, אני מנסה כעת להבטיח את מקומי בחברה דרך זה שיצטרכו אותי. מתוך חוויה ברורה שכשצריכים משהו, לא זורקים אותו. כדי שיצטרכו אותי אני מתחיל לשנות דברים בתוך עצמי – אני מפסיק להביע חולשה, אני נמנע מכישלונות, אני יודע הכל, אני יעיל, אני זמין – אני מתחיל לחיות את החיים שלי, לא לפי מה שאני רוצה ומרגיש. אלא לפי מה שאני חושב שאני צריך להראות כדי שאחרים יהיו מרוצים ממני. אני אומנם מבטיח את מקומי בחברה – אך יוצר נתק מהאני הפנימי שלי והופך לעבד של החברה. אני מתחיל להסתכל על עצמי דרך העיניים של החברה, ולא דרך העיניים שלי – שפעמים רבות אני אפילו לא יודע מהי ההסתכלות שלי על עצמי. ואז כל ביקורת, כל שיפוט, כל מצמוץ או הערה של מישהו מתחילים לנהל אותי. כיוון שאני בפחד היסטרי על המקום החברתי שלי. אני גדל להיות מבוגר שמה שמנהל אותו זה פחדים הישרדותיים של ילד קטן. אל דאגה, במאמר הבא ארחיב על הדרכים להשתחרר מהמקום הזה. בינתיים, תתחילו להתבונן על עצמכם בהקשר החברתי. שימו לב למה שמנהל אתכם. תזהו את הפחדים שלכם – זה כבר המון! לחיי ההגשמה עצמית המלאה שלכם, חני התבגרות רגשית

www.liveyourlife.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י חני בורנשטיין שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]