חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
חוקר פרטי





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: כפל מס מיסוי בינלאומי רוסיה קפריסין

נושא המאמר: אמנה למניעת כפל מס רוסיה-קפריסין
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח)   שמור מאמר למועדפים

אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] אמנות למניעת כפל מס הן הסכמים בינלאומיים בין שתי מדינות, הנחתמים במטרה לקבוע את חלוקת זכויות המיסוי לגבי סוגים שונים של הכנסה. אמנות אלה מהוות את התשתית לשיתוף פעולה כלכלי סדיר בין מדינות בתחום המס, ומטרתן לגרום לכך שנישומים לא ישלמו כפל מס על אותה הכנסה. שיתוף פעולה זה מקבל משמעות מיוחדת בעידן של גלובליזציה, סחר בינלאומי ופריסה גלובלית של עסקים, שכן לרוב שיקולי השקעה של חברות בינלאומיות מתקבל על בסיס אמנות המס בין המדינות השונות. מרבית אמנות המס מבוססות על מודל בינלאומי נפוץ ומקובל: מודל OECD . המודל כולל מספר סעיפים הקובעים את היקף תחולת האמנה, מושגים ומונחים בסיסיים ומניעת כפל מס בקטגוריות של סוגי הכנסה בהן הכנסות מריבית, דיבידנד, תמלוגים, רווח הון, מקרקעין וכו'. לפי נתוני ה-OECD יש בשימוש כ-1,700 אמנות למניעת כפל מס. האמנה למניעת כפל מס בין רוסיה -קפריסין עד סוף שנת 2010 נטו משקיעים רבים לבחור בקפריסין כיעד מועדף להקמת חברות זרות. אחת הסיבות לכך הייתה האמנה למניעת כפל מס הקיימת בין רוסיה לקפריסין (מתאריך 5/12/1998), לפיה שיעור ניכוי במקור על דיבידנד הוא 5% בלבד. כמו כן יכלו חברות האחזקה, תושבות קפריסין, ליהנות מפטור ממס ברוסיה בעת מכירת מניות החברה הקפריסאית. מנתוני שנת 2009 עולה שרוסיה קיבלה כ-57 מיליארד דולר בהשקעות זרות מחברות הרשומות בקפריסין. כל זה מלמד על כך שאמנת המס שימשה למעשה בסיס להשתמטות ממס. לאור הנתונים, נקבע ב 7 לאוקטובר שנת 2010 , סעיף בפרוטוקול חדש לאמנת המס בין רוסיה לקפריסין, לפיו אם מטרתה המרכזית של חברה היא להשיג את הטבות האמנה למניעת כפל מס, אותה חברה לא תהיה זכאית להטבות מס אלו. עוד נקבע כי החקיקה החדשה תאפשר לרשויות המס הרוסיות לבקש מידע מהצד הקפריסאי אודות מוטבים של חברות, ותבטיח כי הטבות האמנה לא ישמשו יחידים או ארגונים בהם המוטב האמיתי אינו תושב לצרכי מס של המדינה השותפה בהסכם עם רוסיה. היחיד או הארגון, כמו גם ההכנסות שהתקבלו, יהיו כפופים למיסוי. לעניין המונחים "דיבידנדים" ו"ריבית" נקבע שהם יתוקנו באופן שיותאמו לאמנת המודל של ארגון ה-OECD. בפרוטוקול החדש נכתב לעניין שיעור ניכוי מס במקור מדיבידנד (5% או 10%), כי הזכאות לשיעור מופחת של 5% תשתנה באופן כזה שתידרש השקעה מינימאלית בהון מניות בחברה מחלקת הדיבידנד בסך של 100,000 יורו. עוד נאמר בנוגע למיסוי רווחי הון מכירת מניות בחברה שעיקר נכסיה מקרקעין מצויים במדינה המתקשרת האחרת, כי זכות מיסוי ראשונית למדינה בה מצויים המקרקעין. בהתאם לכתוב לעיל, נישומים ממדינות שונות שניצלו את האמנה למניעת כפל מס בין רוסיה לקפריסין (טרם הכנסת התיקון) על מנת להשיג הקלות מס כאלו ואחרות, מן הראוי שיתנו את הדעת להוראות החדשות לפני תכנון המס. רמת גן: רח' בן גוריון 2, (מגדל ב.ס.ר 1) טל': 03-6127446, פקס: 03-6127449 חיפה: שדרות המגינים 58 טל': 04-8526693 פקס: 04-8555976 רומניה: רח' פרנקלין 7, סקטור 1, בוקרסט שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר לעורך דין אלי דורון משרד עורכי דין - דורון, טיקוצקי, צדרבוים, עמיר, מזרחי

www.taxlawyers.co.il/


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]