חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
הפרת זכויות יוצרים בשל העתקת מאמר





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: עסקים אינטרנט משחקי רשת

נושא המאמר: האם צריך מזל בשש בש
מאת: Roy Gal   שמור מאמר למועדפים


אין ספק שאם היו שואלים אתכם אם אלוהים משחק בקובייה, הייתם מהרהרים קמעה בטרם תינתן התשובה. בשנים האחרונות לעבודותיו, איינשטיין מצא עצמו מתחבט יותר מפעם בשאלה זו; פעם מיהר לתת תשובה, פעם אחרת חזר בו, אך לבסוף אמירה אחת ונוקבת הושמעה מפי הגאון, וזו מלווה אותנו עד היום: "אלוהים אינו משחק בקובייה". כמובן שבאומרו משפט זה, התייחס איינשטיין לתורת הקוונטים והרלוונטיות של זה היא בסך הכל המחשת הנושא שעליו אדון. הרי אם תטילו קובייה מספר פעמים, כל תוצאה תראה לכם אקראית לחלוטין ושום קוונטים לא יעלו על הפרק. אך לא על איינשטיין באנו לדבר, כי אם על שש בש.
כדי לבדוק את כוח האקראיות של קוביות וכמה תוצאותיהן משפיעות על ניצחון או הפסד במשחק, נבחן את הנושא דרך שש בש. היות ושש בש הוא משחק אשר נקיטת המהלך הבא בו תלויה בהכרח בתוצאות הקוביות שהוטלו, נבדוק את כוחן של אלו במשחק. כמובן שתוצאות הקוביות הנה אקראית, אך האם שש בש הוא משחק המבוסס על מזל והסיבה לניצחון במשחק היא התוצאות של הקוביות, או שמא שש בש הוא משחק הדורש יותר ממזל וכדי לנצח בו יש צורך בקריטריונים נוספים?
כדי לענות על שאלה זו, יזמה חברת Play65 ניסוי אמפירי מבוקר בשיתוף עם אוניברסיטת בר אילן.
נציגים מטעם החברה ערכו טורניר שש בש בתאריך 30.3.2006 במלון הילטון תל- אביב. אל המקום הגיע פרופ' צבי גילולה מטעם האוניברסיטה העברית, מי שינתח מאוחר יותר את תוצאות המחקר ויענה לבסוף על השאלה: "האם לשחקני שש בש בעלי ניסיון ויכולת יש יתרון משמעותי על שחקנים חסרי ניסיון ו/או בעלי יכולת נמוכה?". ביסודו של דבר, המחקר האמפירי הזה על שש בש, שהוא אגב, היחידי מסוגו בארץ, עסק בהיבט תיאורטי חדש של יתרון הכישרון על- פני המזל במשחקי שש בש.
[אלו מכם אשר נתקלו במשחק שש בש בחייהם אך לא התנסו בו רבות, מוזמנים לקרוא חומר על אודות שש בש, כדי להמשיך ולהבין לעומק את שורש הכתבה והעיסוק סביב העניין הנ"ל. מידע בעברית על שש בש ניתן למצוא בפרויקט חדש של פורטל סטארט [*].
אוכלוסיית הניסוי בטורניר שש בש זה הכילה 16 שחקנים בעלי יכולות שונות של משחק, שנבדקו בטרם התחיל הטורניר. שלושת רמות המשחק שהשתתפו היו גבוהה, בינונית ונמוכה. למעשה, הרעיון היה לאסוף מקבץ אקלקטי של שחקנים, כדי שאלו יוכלו לאשש את יתרונם של הניסיון והידע על- פני המזל בשש בש. את דירוג שחקני השש בש אשר השתתפו בטורניר (ניסוי) ביססו על- פי שני פרמטרים: האחד- ניסיון (שהוא פונקציה של כמות המשחקים שהשחקן צבר לעצמו), השני- עודף הניצחונות על ההפסדים שצבר השחקן במשחקי שש בש. כמובן שאת הבדיקה של יכולת המשחק של כל משתתף בדקו מבעוד מועד, על-ידי סדרת משחקים מול נציג של חברת Play65. חברה זו היא ותיקה ומנוסה מאוד בתחום, ותוכנת משחק השש בש שלה מבוססת על אלגוריתם אשר יכול לפענח את רמת המשחק של כל שחקן. מומלץ לקרוא מידע נוסף ולהתרשם מאתר הבית של חברת Play65 [**].
מטרתו של הניסוי הייתה ליצור מפגש בין שחקנים בעלי יכולת ובין שחקנים עם יכולת נחותה יותר, כל זאת באמצעות גורם מבקר, על- מנת לקבל תוצאות אמפיריות על השפעתם של שחקני שש בש בעלי יכולת על תוצאות משחק תחרותי. כל שחקן שחק כנגד שאר השחקנים, כך שלאחר 8 סיבובים של 16 השחקנים, יהיה ברור מי הם ארבעת השחקנים המובילים, אשר צברו כמות ניצחונות מרובה ויעלו לחצי הגמר. אם כן, כבר לאחר שמונת הסיבובים הראשונים, התגלה כי שחקני השש בש שהוגדרו כשחקנים חלשים, נותרו מאחור ולא עלו לחצי הגמר. מי שכן השתתף בסיבוב חצי הגמר והצליח בשמונת הסיבובים הקודמים, היו כמובן אותם שחקנים שרמת משחקם הוגדרה מראש כרמה גבוהה ושחקנים בעלי יכולת. ניתן היה להבחין שהדירוג המקדים של כל שחקני השש בש אשר השתתפו בניסוי, עמד כמעט בצורה מושלמת לדירוג שלאחר הניסוי (טורניר).
גם אם התוצאות הללו מפתיעות וגם אם הן ברורות, מסקנה ברורה נבעה מן הניסוי הזה. החישובים ההסתברותיים של כל שחקן נבדקו בטרם התחיל את הטורניר הניסויי, וההתאמה ההסתברותית שלאחר הניבוי הוכיחה כי אין ספק שלשחקן שש בש חזק יש הסתברות גבוהה מאוד לייצר ניצחונות באופן עקבי על שחקנים חלשים. פרט לכך, לשחקן חלש יש הסתברות גבוהה מאוד להפסיד באופן עקבי לשחקנים חזקים. הניסוי מכיל נתונים נוספים שלא הוכנסו לכתבה זו, ואלו מכם המעוניינים לקרוא אותו בפרטנות, מוזמנים למצוא מידע נוסף במרכז הישראלי של שש בש באינטרנט [***].
אם נסכם את נתוני הניסוי ואת ניתוח התוצאות שלו, נראה כי עולה מסקנה אחת וברורה: שחקן אשר מגיע למשחק שש בש עם ניסיון וכישרון, ניתן לחזות בהסתברות גבוהה מאוד את ניצחונותיו. מסקנה זו מעצבת את משחק השש בש כמשחק שפונקצית המזל בו אינה מהותית כפי שחשבנו. המיומנות, לעומת זאת, היא הכלי שעליו מתבססים הניצחונות בשש בש. שחקן עם המון מזל וקצת ניסיון וכישרון, לא ישרוד כמות ניצחונות מרובה; סטטיסטית, "קוביות טובות" יכולות להופיע מספר עצום של פעמים במשחק אחד, אך יכולות להיות במחסור תמידי במשחק אחר. באשר לשאלת הכותרת "האם צריך מזל בשש בש?", ברור לכולנו שהתשובה תהיה כן. מזל, הוא כלי ללא מתחרים והוא לעולם לא יכול להזיק. אך אם תהיתם מדוע הפסדכם מול היריב כשל בשל דאבל, תבדקו טוב טוב את רמת המשחק שלכם בטרם אתם ממהרים לכוון אצבע מאשימה על מזלו הטוב של המתחרה.
כדי להיות שחקן שש בש טוב, יש לצבור מיומנות. מיומנות מגיעה עם הניסיון. כמות מרובה של משחקי שש בש, תפגיש את השחקן עם סיטואציות מגוונות. אך הניסיון לבדו, אינו הפרמטר היחידי שיהפוך אתכם לשחקנים מוכשרים או טובים במיוחד. אם לא ניחנתם ביכולת ניתוח מתמטית יוצאת מגדר הרגיל, או כישרון מולד למשחק, סביר להניח שתאלצו להיעזר במקורות חיצוניים על- מנת לשפר את רמת משחקיכם בשש בש. זכרו כי ככל שמשחקים יותר בלי ללמוד, כך חוזרים יותר על טעויות. שש בש הוא משחק מורכב ומכיל כמות עצומה של מצבים שניתן לנתח. אין צורך לעבור וללמוד כל מצב, אך יש להבין רעיונות, תפישות ובעיקר גישות שונות שבעזרת ידיעתן תוכלו ליישם טקטיקות משחק מרהיבות.
שש בש הוא אחד המשחקים הכי פופולאריים שהיו קיימים מאז תחילת האנושות, והמרכיב הכי חשוב שכדאי לזכור כשמשחקים אותו, הוא ההנאה. אז גם אם החלטתם להיות שחקני שש בש מקצועיים, או פשוט שחקנים חובבניים, אל תשכחו להפיק הנאה מרובה מן המשחק, וכמובן שקורטוב של מזל, גם אם לא יועיל לכם ויגרום לניצחונכם, הוא בהחלט לא יכול להזיק.

אודות הכותב:
הפניות למידע נוסף:
* פורטל סטארט
** Play65
*** שש בש באינטרנט

www.play65.co.il/index.html


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י Roy Gal שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]