חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
קורס מאמנים





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מדרסים חיילים שברי מאמץ נקעים

נושא המאמר: מדרסים לחיילים
מאת: מיכאל מנהיים   שמור מאמר למועדפים

מדרסים לנעליים צבאיות

נעליים צבאיות

נעלי הצבא המודרניות הראשונות יוצרו במהלך מלחמת העולם הראשונה, הן על ידי צבא גרמניה הנאצית והן על ידי הצבא האמריקאי, שכינה אותן M-1943. בנעליים אלו נעשה שימוש במהלך מלחמת קוראה ועד ראשית מלחמת ויאטנם, במהלכה הוחלף דגם M-1943 בנעלי העור הגבוהות והשחורות המקובלות עד ימינו במרבית צבאות העולם. מרבית הכוחות המזוינים של ארצות הברית משתמשים היום בנעלי עבודה חומות עשויות זמש (כדוגמת הנעליים המשמשות מטפסי הרים), והם זנחו את נעלי העור הגבוהות.

מטבע הדברים הנעליים הצבאיות אינן מיוצרות באופן אישי עבור כל חייל לפי המבנה המיוחד של כפות רגליו. הנעליים הצבאיות בישראל מיוצרות במידות שלמות, ללא חצאי מידות, ובמידת רוחב אחת בלבד, (בדרך כלל "רחב"), זאת כדי לאפשר להן לתת מענה למגוון רחב ככל האפשר.

מדרסים תפקודיים ופגיעות רגליים שכיחות בקרב חיילים

- שבר מאמץ עלול להשבית חייל לתקופה ארוכה מאד. בקרב חיילים ביחידות קרביות מגיע לעיתים שעור שברי המאמץ לעשרות אחוזים. מחקרים רבים שבוצעו בצה"ל ובעולם הראו כי ניתן לצמצם את התופעה באופן משמעותי באמצעות מדרסים תפקודיים. ניסוי שנערך בצה"ל ובו נבדקו כ- 400 טירוני צנחנים, הצביע על ירידה של כשבעים אחוז בכמות שברי המאמץ כתוצאה משמוש במדרסים תפקודיים של "מעבדות אורטופדיות נוה".

- נקע חוזר של הקרסול, הנובע מפציעות קודמות הגורמות לקרסול לא יציב, אף הוא פגיעה נפוצה בקרב חיילים. תפקידו של המדרס התפקודי הוא לייצב את הקרסול ולמנוע את הנקע הבא.

- חיילים רבים סובלים מבעיות ברכיים קשות הנובעות ממאמץ יתר הליכה וריצה על משטחים לא אחידים. בעיות אלו מוחרפות במקרים בהם לחייל מבנה לא תקין של כפות הרגליים או הברכיים. תפקידו של המדרס התפקודי הוא לייצב את הקרסול בצורה הטובה ביותר ובכך לאפשר למפרק שמעליו - הברך, לתפקד בצורה הטובה ביותר.

- כאבי גב ופציעות גב עשויים לנבוע מיציבה לקויה, נשיאת משאות כבדים ומבנה אנטומי לקוי. תפקידו של המדרס התפקודי הוא לייצב את הרגליים ולהתגבר על אי הסימטריה הקיימת לרוב בניהן, שבמקרים רבים היא הגורם לבעיות הגב.

מדרסים תפקודיים לחיילים נועדו לייצב את הרגליים במנח הנכון, לספוג את מירב הזעזועים, ולאפשר לחייל הקרבי תפקוד מירבי תוך מניעת נזקים לא הפיכים.

מדרסים תפקודיים לחיילים – מבנה

לאור העובדה שהמאמץ הנדרש מחיילים קרביים הוא חריג, נבנים המדרסים עבורם מחומרים עמידים במיוחד למאמץ, כגון: פוליפרופילן Polypropylene)) - חומר בעל "זיכרון ארוך", כלומר חומר השב תמיד לצורתו המקורית למרות המאמצים המופעלים עליו וגורמים לו להתכופף, או גרפיט(Graphite) - חומר מורכב, דק וחזק מאוד, המכיל סיבי פחם ומשמש בין השאר בתעשיית האווירונאוטיקה והחלל של נאס"א. המדרסים עמידים במים, ומזה שנים רבות משמשים צוותים ביחידות העילית של צה"ל. המבנה המיוחד שלהם מאפשר לחייל להשתמש באותו זוג של מדרסים למשך כל תקופת השרות.


מיכאל מנהיים
מנכ"ל נוה מעבדות אורטופדיות
הפקולטה לרפואה
בית הספר למקצועות הבריאות
החוג לפיזיוטרפיה



navehlab.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י מיכאל מנהיים שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]