נושא המאמר: שיפור יחס ההמרה של מבקרים לקונים בחנות המקוונת שלכם
מאת: רמי גבאי שמור מאמר למועדפים
חשיבות איסוף וניתוח המידע
האם יש לכם כמות מבקרים נכבדה המגיעה לאתר האינטרנט אולם לעומת זאת כמות מאכזבת של קונים?
יש להניח כי השקעתם רבות בעיצובו הגרפי של האתר, בתכנים איכותיים המותאמים לקהל היעד שלכם,
האתר נטען במהירות, ובכל זאת משהו לא עובד. המבקרים הרבים לא נשארים לקנות.
השגת יחס המרה של יותר מ 0.5%
יחס ההמרה (Conversion Rate) הינו פרמטר למדידת יכולת מכירה המתקבל מחלוקת מספר הקונים במספר המבקרים.
אתר מכירות מקוונות טוב יכול להגיע ליחס המרה של 0.5% ללא מאמצים מורכבים.
אם ברצונכם לשפר את יחס ההמרה שלכם עליכם לדעת ראשית אילו תהליכים עובר המבקר בחנות שלכם.
באמצעות מעקב אחרי התרחישים שאותם עובר המבקר באתר שלכם תוכלו לזהות את הנקודות הבעייתיות.
תרחיש חנות אינטרנט לדוגמא
בואו ניקח לדוגמא תרחיש עגלת קניות.
המבקר שלכם נוחת בעמוד כניסה שאליו הגיע באופן יזום או באמצעות קמפיין פרסומי כלשהו ומוסיף מוצר כלשהו לעגלת הקניות שלו.
לאחר מכן התסריט האידאלי בשבילכם הוא שהמבקר ימשיך וימלא את פרטי כרטיס האשראי שלו ויאשר את הרכישה.
המשמעות היא תרחיש המורכב מן העמודים הבאים:
עמוד כניסה
הוספת מוצר לעגלת הקניות
סקירת ההזמנה
הוספת פרטי כרטיס אשראי ופרטים אישיים
סיום הרכישה בהצלחה
מה שקורה בדרך כלל הוא שמבקרים רבים נוחתים בעמוד 1 ומעטים מאד מסיימים את התהליך בעמוד 5.
אם אתם יכולים לאתר את נקודות הנטישה אז תוכלו גם לנסות לעשות משהו בקשר לזה.
בואו נניח לרגע שיש לכם מערכת פשוטה שיכולה לספק נתונים על כמות המבקרים בכל עמוד:
עמוד כניסה - 10,000 מבקרים
הוספת מוצר לעגלת הקניות - 8,000 מבקרים (20% נטישה)
סקירת ההזמנה - 240 מבקרים (97% נטישה)
הוספת פרטי כרטיס אשראי ופרטים אישיים - 120 מבקרים (50% נטישה)
סיום הרכישה בהצלחה - 40 מבקרים (66% נטישה)
בואו נתבונן במספרים הללו במבט יותר עמוק.
10,000 מבקרים הגיעו לעמוד הכניסה.
20% עזבו בלי להוסיף מוצרים לעגלת הקניות.
מתוך ה 8,000 שהוסיפו מוצר כלשהו רק 240 הלכו צעד קדימה וסקרו את ההזמנה שלהם!
(רק 3% מתוך ה 8,000).
בהמשך הדרך אבדו עוד קונים פוטנציאליים ומתוך 10,000 מבקרים נותרתם עם 40 רכישות.
כלומר יחס המרה עלוב של 0.4%.
בוחנים את נקודת הנטישה הקריטית
פתאום אתם יכולים לראות מדוע מכל כך הרבה מבקרים נותרתם עם כל כך מעט קונים.
התבוננו בעמוד 3 שמאבד לכם 97% מהמבקרים. השקיעו בו מאמץ ואם תצליחו לדוגמא להפחית רק בשלב זה את אחוז הנטישה ל 50% תקבלו את התוצאות הבאות:
עמוד כניסה - 10,000 מבקרים
הוספת מוצר לעגלת הקניות - 8,000 מבקרים (20% נטישה)
סקירת ההזמנה - 4,000 מבקרים (50% נטישה)
הוספת פרטי כרטיס אשראי ופרטים אישיים - 2,000 מבקרים (50% נטישה)
סיום הרכישה בהצלחה - 660 מבקרים (66% נטישה)
המשמעות: שיפור עצום ביחס ההמרה מ 0.4% ל 6.6%.
עם אותן השקעות בפרסום, אך השקעה מסוימת בנוחות השימוש וחידוד המסר שלכם תגיעו לתוצאות מצוינות.
כל זאת מתאפשר הודות למדידת ההישגים שלכם ומדגיש את חשיבות איסוף וניתוח המידע לצורכי שיפור ביצועי החנות המקוונת שלכם.
אודות הכותב:
רמי גבאי משמש כמנהל קשרי לקוחות ואחראי על תכנון ממשקי המשתמש בחברת קומט מערכות מידע המתמחה במתן פתרונות כוללים ליזמים בתחום האינטרנט.
www.comet.co.il/he/
מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י רמי גבאי שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".
צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.
הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.
בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.