חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מדוע בעל עסק עם אתר צריך קידום בגוגל?





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: תרגילי יוגה למתחילים תרגילי יוגה יוגה תרגילי יוגה למתקדמים

נושא המאמר: תרגילי יוגה למתחילים
מאת: אלכס ניימרק   שמור מאמר למועדפים

"אני לא מכיר מנטרה שנועדה להרגיע פיל
אני רק מכיר מנטרה שנועדה להרגיע את עצמי"...
(סיפור בודהיסטי),

כתב: אלכס ניימרק.


ביוגה סוטרות של פטאנדג'אלי יש הגדרה כזאת של יוגה: "יוגה היא - השקטת תנודות התודעה".
במילים אחרות,יוגה היא שקט מנטאלי chita vritti nirodha
מצב זה, הוא המטרה העיקרית של תרגול היוגה,הוא מביא תועלת מתרגול היוגה, בלעדיו,תרגול היוגה הופך להיות התעמלות, והתועלת היא בהתאם...
השקטת תנודות התודעה - זהו מצב מיוחד - המחשב ריק, אך עם זאת ערני.
זהו ריכוז בעולם הפנימי,תוך כדי עצירת החשיבה,ללא איבוד המודעות.
כמובן,שקשה להגיע למצב זה ועוד יותר להבין על מה מדובר.
חשוב להבין, שהשקטת תנודות התודעה בתחילה - זהו עוד לא מצב של שקט טוטאלי, שקט ללא מחשבה.
נכון יותר לומר, שהמחשבות נהיות פחות עוצמתיות (אנו מנמיכים את הרעש), פחות רצופות וכאילו מופיעות בעצמן.
יכולות להופיע חוויות (למשל: הבזקי חלומות), או תחושות חדשות ומוזרות (חום, כבדות, סחרחורת, תחושת תנועת הגוף במרחב,
כיווצים של הגפים או של הגוף כולו).
ההכרה תוך כדי התהליך,נשארת "אדישה" ומעורפלת כמעה. יכולות להופיע הירדמויות קצרות (המתרחשות שניות ספורות ולעתים אף כמה דקות).

מצב זה מזכיר מאוד את תחושת הנמנום לפני היקיצה - אתה כבר לא ישן, אבל עוד לא ממש ער. יכול להיות גם מצב של נמנום קל, אך עדיין ערים - מצב ביניים שכזה.
יחד עם ההתקדמות יוגה, מצב ההכרה בזמן התרגול יהיה בהיר וצלול יותר, ואז יופיעו מצבים של צלילות יחד עם השקטת תנודות התודעה.

במשך הלימוד של הרפיה (השקטת תנודות התודעה), אנשים נתקלים בקשיים כגון:

1. תנאים חיצונים:
התנוחה להרפיה (השקטת תנודות התודעה) צריכה להיות נוחה.
חשוב להסיר את כל הסחות הדעת, כגון: רעש, אור חזק, טלפונים ניידים וכו'...

2. בתחילה,המטרה העיקרית היא להגיע להרפייה פיזית.
ההרפיה הפיזית מהווה בסיס להרפייה המנטאלית. אי אפשר לבנות גג בלי לבנות את הקירות, אם תצליחו להרפות את הגוף היטב - ההכרה גם תהיה שקטה יותר.

הבעיה היא, שרוב האנשים לא חשים וקשובים לגוף, ולא מודעים למתח קבוע באזורים מסוימים. המטרה שלכם, היא להעביר את תשומת הלב שלכם אל הגוף, לחוש אותו ולהשתדל להרפות כל חלק בו.

מהר מאוד תגלו, שישנם אזורים שניתן להרפות בקלות וישנם אזורים שהם במתח תמידי (כתפיים למשל ). זאת אומרת שלאזורים אלה אתם צריכים להקדיש את תשומת הלב ואותם חשוב להשתדל להרפות. אזורים הנפוצים שנמצאים במתח הם: כתפיים, גרון, סנטר, כפות ידיים, בטן,מפשעות. זה גם יכול להיות כל אזור בגופכם.

3. לא נלחמים בזרם המחשבות .מה שמפריע להרפות, לא המחשבות אלא הרגשות שמלווים אותם! חשוב להפסיק להגיב בצורה אמוציונאלית להפרעות מחוץ לגוף וגם להפרעות שבתוך הגוף. השתדלו להיות במקום של עד ניטראלי, התבוננו על הכל מהצד כאילו אתם רואים סרט. הסתכלו על המחשבות מהצד ללא התערבות (כאילו אתם נוסעים ברכבת והנוף עובר מולכם) ואז יתרחש משהו מדהים, המחשבות יתחילו להיות יותר רגועות יהיו יותר אמורפיות וייעלמו!! אם תתחילו לשלוט בהן או תנסו להילחם בהן זה רק יצור מתח ומלחמה בפנים.

4. עוד דרך להרפות היא ריכוז בתהליך מונוטוני. כמו נשימה עם הבטן שלכם או תחושת החום בכפות הידיים או צליל/מוזיקה של הים. כל דבר, התופס את תשומת הלב שלכם ועוזר לכם להרפות. אם הבחנתם, שמחשבותיכם בורחות, החזירו את תשומת לבכם ברכות לריכוז בתהליך. חשוב להבין, שהריכוז הוא לא המטרה בפני עצמה, אלא אמצעי להשקטת תנודות התודעה(הרפייה).

www.realyoga.co.il/hebrew-----%d7%99%d7%95%d7%92%d7%94_%d7%9c%d7%9e%d7%aa%d7%97%d7%99%d7%9c%d7%99%d7%9d_%d7%9e%d7%aa%d7%a7%d7%93%d7%9e%d7%99%d7%9d.html


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלכס ניימרק שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]