חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
חשיבות ויטמין B12 בקרב ילדים המאובחנים על הרצף האוטיסטי





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: עסקים אינטרנט הכרויות

נושא המאמר: שידוך אינטואיטיבי - האם יש דבר כזה ...
מאת: אסתי פישר-היים    שמור מאמר למועדפים


שידוך אינטואיטיבי - מה זה? יש דבר כזה?
מאת אסתי פישר-היים, מנהלת המרכז לאינטליגנציה אינטואיטיבית, בשיתוף עם איתן ורדסהיים ורותי שטרסמן, מדריכי המרכז

מאמר זה נכתב לפורום של המגזר הדתי. בדרך כלל, במגזר זה, אנשים מתחתנים ב"שידוך", ולפעמים אחרי היכרות קצרה ושטחית למדי. נוצר צורך להתרשם מהר, והסיכוי לשגות, לטובה או לרעה - גבוה. האם יש דרך כלשהי לדעת אם ה"חתן" או ה"כלה" המיועדת מתאימים? התשובה היא בוודאי שכן, אם אך יודעים להקשיב לאינטואיציה ...

מהי אינטואיציה?
אינטואיציה היא אחד הכלים בהם משתמש האדם כדי להכיר, לחוות, ולהחליט. "לדעת אינטואיטיבית" משמעותו "לדעת בלי לקבל מידע באמצעות חשיבה, באמצעות השכל". אינטואיציה מוסרת לנו מידע חשוב ומדוייק אשר כדאי לנו ללמוד לקלוט ואשר באמת ראוי לנו לבטוח בו.
כאשר אנחנו קולטים מידע אינטואיטיבי אנחנו יודעים תחושתית מה הצעד הנכון עבורנו. אנחנו חשים שאנו יודעים בוודאות ובביטחון גמור מה צריך לעשות גם אם אין ביכולתנו להסביר זאת במילים. בעצם, זה כמו לומר "אנחנו יודעים - בלי לחשוב". אנשי עסקים ויזמים יודעים מניסיון אישי כי אינטואיציה או "תחושת בטן" הרבה פעמים מדריכה אותם לפריצת דרך, להברקות, להצלחה משמעותית.

כיצד מסוגלת אינטואיציה לסייע לנו בפגישת היכרות עם בן / בת זוג פוטנציאליים?
בדרך כלל איננו מורגלים לקלוט מידע אינטואיטיבי-תחושתי אלא לחשוב על כל עניין בצורה רציונלית. לדוגמה, לאחר פגישה עם עלמה נחמדה אני מתחיל לשאול את עצמי "האם היא באמת מתאימה לי?" כלומר, אני משתמש בחשיבה הגיונית כדי להבין את מצבי וכדי להחליט מה הלאה.
להקשיב לאינטואיציה שלי, משמעותו להיות קשוב לתחושות המיידיות שאני חווה במהלך המפגש ולאחריו. לדוגמה, במקום לשאול ולנתח "האם היא או הוא מתאים/מה לי?" אני אנסה לחוש: "האם נעים לי עמו/ה? האם נוח לי במפגש? האם בא לי להמשיך ולהיות ביחד?"

איך קולטים מידע אינטואיטיבי?
הרבה פעמים קליטת מידע אינטואיטיבי מתבטאת בקליטה של תחושות פיזיות: כאשר נעים לנו אנו חשים חמימות, רוגע, ציפייה להמשך החמימות. כאשר לא נעים לנו אנו חשים קור, חוסר נוחות, לחץ ורצון להתרחק.
כשם שאנחנו יודעים בוודאות שכואב לנו, או קר לנו, או שריח של תבשיל מסוים גורם לנו רצון לאכול, או שריח של זבל גורם לנו דחייה, ואיננו מתווכחים עם תחושות אלה, כך בדיוק אנחנו מודרכים על ידי האינטואיציה.
תפקיד האינטואיציה הוא להדריך אותנו לזהירות. לשמור עלינו. לאותת לנו "לך קדימה" או "עצור! זהירות!"
האינטואיציה נובעת מהצלבה בין הידע הרב הקיים במוחי לבין המציאות הנתונה לפניי. וכך, ההקשבה לאינטואיציה מדריכה אותנו בהתאמה עם המציאות מולה אנו ניצבים ברגע זה.
במפגשים חדשים או בסיטואציה חדשה שטרם התנסינו בה, האינטואיציה משדרת לנו בבירור כיצד לנהוג. והיא מדויקת, כי היא והיא מדויקת, כי היא מסתמכת על כל הידע הקודם שרכשנו, המידע הגנטי הטבוע בנו, החוויות וניסיון העבר.

להעיר את האינטואיציה - האם הוא מתאים לי?
אינטואיציה מתייחסת למציאות שהיא ניצבת מולה, ומתייחסת אך ורק למידע הנתון לפניה. מחשבות, הרהורים, חששות, חרדות - אינם מפריעים לפעולתה המדויקת והנקייה של האינטואיציה. לאינטואיציה גם לא איכפת כמה שנים האיש למד, היכן הוא גר, ומה מעמדו הכלכלי. האינטואיציה מספקת לך את המידע התחושתי הבסיסי: "האם מתאים לי וכדאי לי להיות עם האדם מולי או עלי לחתוך עניין?"
השאלה היא: איך מגיעים אל מידע אינטואיטיבי בנסיבות של התרגשות, חששות, הרהורים על העתיד? הרי בפגישות היכרות ראשונות אנחנו מתרגשים וחרדים, דואגים ונבוכים. רגשות שונים ומחשבות רבות מציפים אותנו ומבלבלים אותנו.
אם ברצונך לבחון אם אדם היושב מולך מתאים לך וראוי לך, ואם כדאי לך להמשיך להיפגש אתו, ביכולתך להעיר את האינטואיציה במכוון, באופן יזום.
למשל, תוכל לנסות לדמות את עצמך אוכל חומוס מצלחת אחת, יחד עם אדם זה. האם התחושה העולה בך נעימה? אם התחושה נעימה - האינטואציה מאותתת לך "קדימה, יש 'טעם' להמשיך להתראות עם אדם זה". אולם אם התחושה אינה נעימה, האינטואיציה שולחת מסר ברור "לך הלאה, אין 'טעם' להתעכב" ...

אינטואיציה והשכל - קליטת האינטואיציה
הכנת שאלות מראש עשויה להעניק תחושה של ביטחון, ולוודא שלא תהיה שתיקה מביכה, אולם יש בהתנהלות כזאת דבר-מה מלאכותי, מתגונן. עדיף להגיע לפגישה עם תחושת זרימה חופשית ולסמוך על עצמנו שנדע לחוש מה קורה. בעצם, כדאי לבוא לכל פגישה מתוך שמחה, ביטחון עצמי, נכונות לקשר, ואופטימיות. ועל מנת שהחשיבה והשכל לא ישתלטו על האינטואיציה - עלינו להיות נינוחים, ולנקות את הראש משאלות מטרידות שונות. קליטת האינטואיציה מיטשטשת לעיתים קרובות מסיבות שונות, אותן נפרט במאמר נפרד... נתייחס כאן רק לאלמנט אחד קטן:
כדי לקלוט מידע אינטואיטיבי, עלינו לנסות לנקות את כל הדעות הקדומות, ההתייחסות לביגוד או לתסרוקת, למילים שהאדם משתמש בהן, ובקצרה - עלינו להרגיע את הקשב המחשבתי ולנסות לחדד את הקשב התחושתי. נסה לשאול את עצמך "מה באמת אני חש?" ולא "מה אני חושב?"

לכוון את האינטואיציה
בדרך כלל מה שחשוב לי הוא לא אם האדם מולי מעוניין בי אלא אם אני מעוניינת בו.
אולם, מה אם ברצוני לדעת "מה האדם הניצב מולי מרגיש, חש, חושב?" או, למשל: "האם הוא מעוניין בי באמת?"
האינטואיציה עשויה לתת לי מידע מלא ומדוייק על אופיו של האדם והאם הוא ראוי לקרבתי, לאמוני, וכן הלאה.
אנו מלמדים טכניקות מגוונות ורבות להפעלת האינטואיציה באופן מכוון ויזום במצבים שונים ולמטרות שונות. כדאי לתרגל הפעלת אינטואיציה, עם אנשים שונים שאתם פוגשים, על מנת לפתח את היכולת להפריד בין אינטואיציה וחשיבה, ועל מנת להתרגל להקשיב לאינטואיציה במצבים שונים.
למעשה, אפשר ללמוד לזמן את האינטואיציה בכל מצב ובכל רגע.
לשם הדגמה, נציג כאן את אחת הטכניקות הקלות-ליישום המתאימה לפיענוח שאלה כגון "האם האדם מולי מעוניין בי באמת?"

האם הוא מעוניין בי?
נסו לדמות מצב בו את או אתה תקועים ואין תחבורה ציבורית. השעה מאוחרת ואין אדם אחר אליו אתם יכולים לפנות, לבד מאיש או אישה זאת היושבים כעת מולכם. האם אדם זה ישמח להזדמנות לבוא להסיע אתכם למרות הטרחה הגדולה, או יחמיץ פנים ו"יעשה טובה?" נסו לדמות את האדם היושב כעת מולכם בסיטואציה עתידית כזאת.
התשובה שתקבלו היא בעצם מסר אינטואיטיבי, מדוייק ונקי: אם חשתם כי אדם זה ישמח לבוא לסייע - כעת, אתם יודעים עליו או עליה המון! וגם תשובה הפוכה - נותנת לכם מידע חשוב על אדם זה.
ולסיום: האם ניתן לסמוך על מידע אינטואיטיבי? בודאי. המידע משודר אליך ממוחך, הדואג לך, ורק לך ...

בהצלחה!
מאחלים לכם חיים עשירים באהבה ואושר,
אסתי והצוות,
המרכז לאינטליגנציה אינטואיטיבית

אודות הכותב:
אסתי פישר היים היא מחברת הספרים: 1. זריחה פתאומית ? הוצאת ידיעות אחרונות, 1996
2. פתאום הבנתי ? הדרך לאינטליגנציה אינטואיטיבית, הוצאת דיונון, 2004
פישר-היים מנהלת את המרכז לאינטליגנציה אינטואיטיבית בת"א ואת ביה"ס ICU להכשרת מאמנים אישיים.
היא שהתה תקופה ארוכה בארה"ב ורכשה ניסיון רב בעולם העיסקי, בהדרכה ובהכשרת מנהלים. בין השאר, רשמה פטנט על המצאה בתחום בלשנות ממוחשבת וניהלה חברת משקיעים ויזמים.
כיום, היא מרצה בעברית ובאנגלית, ומעבירה סדנאות באינטליגנציה אינטואיטיבית ומלמדת קואצ'ינג - אימון אישי, לתלמידים מתחילים ולמאמנים ותיקים.


www.my-intuition.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אסתי פישר-היים שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]