חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
כך תארגנו אירוע מוצלח בבית





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: קורסים ויטראז'

נושא המאמר: ויטראז' למתחילים- קורס בעברית -
מאת: רן גרין    שמור מאמר למועדפים

קורס ויטראז' למתחילים בעברית.
אפשר ללמוד לבד,אבל מומלץ לקחת שיעורים לבסיס ומשם להמשיך בכוחות עצמכם.
קורס ויטראז'

המדריך למתחילים בויטראז' - 1- תעברו קורס מסודר, אפשרי בסיסי כדי לקבל את היסודות בצורה מסודרת. משם ניתן להמשיך לבד, תלוי בכם- כמה יצירתיים הינכם ולאיזו רמה ברצונכם להגיע. לכל אחד יש את הטכניקה שלו בעיקר בפרטים הקטנים אליה הוא רגיל וזה נכון אבל חשוב להקפיד על הבסיס. אנו עוסקים באמנות שהדיוק , סבלנות והפרטים הקטנים חשובים מאד ומונעים צרות בהמשך. עבודה לא נקיה לא עוברת.

חותך- טבול בנפט [ או שמן מיוחד לחותך ] כאשר בתחתית הכלי לשים ספוג דק כדי למנוע פגיעה בראש היהלום. החותך תמיד מלא בנפט. חותכים כאשר הבורג כלפי מעלה ביד יציבה, חופשיה להפעיל מעט לחץ כך שנשמע את החריצה, נתחיל מ"ס מ"מ מקצה הזכוכית בתנועה רציפה ללא הפסקה ונסיים מ"ס מ"מ לפני הסוף. לא לחזור פעמיים על אותו קו כדי לא לפגוע בראש היהלום. למתחילים עשו ניסיונות על זכוכית פשוטה עד אשר תרגישו בטוחים, תעלו בדרגת קושי- נתחיל בקו ישר, קו חופשי, קו גלי, וחזור חלילה לפי שרטוט כאשר נקפיד לדייק.חיתוך עומק נעשה בכמה שלבים עד אשר נגיע לרצוי. עיגול- עם חותך מחוגה וב-4 נקודות נחתוך מהעיגול כלפי חוץ בקוים ישרים כדי להוציא את העיגול, נקה עם הגולה של חותך פשוט מתחת לקוים הישרים- ויש לנו עיגול. כדי להוציא חיתוך מתעקל נכה מתחת לחתך כמו בעיגול עד שנראה את החתך. יש בחנויות פלייר לקו ישר ופלייר להוציא חצי עיגול מתוך הזכוכית, עובד ע"י לחץ שנפעיל על החתך. פלייר רגיל לשבירת הזכוכית- נאחוז את הזכוכית ביד אחת בשניה הפלייר אוחז בזכוכית ונמשוך החוצה וכלפי מטה.

חיתוך הזכוכית לפי הסקיצה - 3 אסכולות עיקריות. 1- לצייר על הזכוכית [ בטוש שלא יורד במים ] לפי המגזדות. יתרונות: חיסכון בזכוכית, בזכוכית אטומה, כאשר צריך להשתמש בכיוון הטקסטורה של הזכוכית- נכון לנהוג כך כאשר יש הרבה מגזרות מאותה זכוכית. 2- לחתוך ישירות על משטח העבודה. יתרונות: חיסכון בזמן-נכון כאשר יש מ"ס קטן של חלקים מאותה זכוכית והזכוכית שקופה. ניתן להעזר גם בשולחן אור במקרה של זכוכית כהה. 3- מניחים את המגזרת על הזכוכית , מורחים בנפט וחותכים לפי המגזרת, כאשר אצבע אחת מוודה שהמגזרת לא תזוז- הנפט גם עוזר. יתרונות: דיוק- חיסכון בזמן שיוף מיותר, דיוק בעבודה.

ציוד בסיסי לויטראז'- המלצה למתחילים לרכוש כלים טובים לא היקרים ביותר ורק את הכלים הבסיסיים להתחלה שהם: חותך, פלייר שובר, מלחם ומשייפת. בהמשך דרככם , נשאבתם לויטראז , תוכלו להשלים ציוד ואז גם תדעו מה מתאים לכם.

פרויקט ראשון- בחרתם דוגמה, קבעתם את הגודל לאחר שעברתם את השיעור הראשון בהצלחה וחשים בטחון, אז לדרך. נשרטט את המסגרת ,[ כולל מסגרת נוספת לעופרת שממסגרת את הויטראז' ] נוודה ש- 2 האלכסונים מפינה לפינה שווים ויש זוית של 90 מעלות בכל פינה ונעביר את הסקיצה לתוך המסגרת. נכין 2 עותקים כשצריך מגזרות. כל חלק נמספר ונרשום את הצבע הרצוי. עותק 1 משמש למצבי ביניים כאשר העבודה מורכבת ועותק 2 מבריסטול משמש למגזרות. נחתוך את הזכוכיות לפי המגזרות, נשייף את הזכוכיות, שטיפה במים זורמים וניגוב הזכוכיות כך שלא ישארו שאריות לכלוך ושומן מכפות ידינו. סרט נחושת [COPER FOIL] נעטוף כל זכוכית בסרט נחושת ברוחב הרצוי, נעדק תחילה עם האצבעות ולאחר מכן עם מקל של מכחול פשוט על משטח עבודה מעץ. יש מכשירים שעוזרים בליפוף- דיוק- 2 צידי הזכוכית מלופפים ברוחב שווה , חשוב מאד למראה אחיד. כמו כן יעילות ומהירות בעבודה. בכל מקרה הכל ענין של ניסיון ומיומנות, יחד עם זאת כבר מהעבודה הראשונה חשוב להקפיד על דיוק וניקיון העבודה.

נמסגר את הסקיצה על לוח עץ עם מסגרת מעץ [ שוב חשוב לבדוק 90 מעלות בכל פינה ] ונניח כמו בפאזל לפי המיספור את כל הזכוכיות. עם דייקתם עד עכשו, כל זכוכית נכנסת למקומה ואין בעיות. קרה וזכוכית לא נכנסת למקומה, צריך להתאים אותה למידה הנכונה ע"י שיוף. יש הנוהגים להניח את כל הזכוכיות על משטח העבודה לפני הליפוף בסרט נחושת. אני נוהג בשיטתי כך אני מחויב לדיוק מלכתחילה.

הלחמה - החומר שמקשר בין הבדיל לנחושת נקרא פלקס , יש בשוק סוגים שונים, אני ממליץ על הסוג שלא מוציא עשן בעת ההלחמה. נמרח עם מכחול שמיועד אך ורק למטרה זו את סרט הנחושת, לא את כל העבודה בבת אחת, אלא במקטעים של כ- 5 עד 10 דקות עבודה [כל אחד וההספקים שלו] ולא להציף בכמויות של פלקס. נקרב את מוט הבדיל [בדיל שמיועד לויטראז- רצוי מוטות ] 1 ס"מ מהעבודה ונתחיל לפרוס פרוסות עם המלחם [ לוקח לו כ- 5 דקות להתחמם, תלוי בסוג המלחם ] המטרה להגיע למצב שהבדיל צמוד למלחם ורצים איתו בלי להרים. עינין של ניסיון, לדעת כמה בדיל צריך ובאיזה קצב בכדי לקבל הלחמה אחידה מעוגלת ויפה. הלחמה שטוחה ולא אחידה לא חזקה מספיק ולא יפה. ניתן לחזור ולתקן מקומות שדורשים זאת ולודא שלא שכחנו להלחים נקודה כלשהיא[ קורה הרבה ] גמרנו צד אחד, נשחרר את המסגרת ונהפוך את העבודה, כדי להלחים את הצד השני. חשוב להשאיר 2 ס"מ מקצה העבודה לא מולחמים, כדי שנוכל להוסיף מסגרת. גמרנו להלחים את 2 הצדדים ועכשו נוסיף מסגרת עופרת. יש סוגים שונים של פרופילי עופרת, גם למסגרת. רוחב הפרופיל תלוי בגודל הויטראז'. ויטראז' גדול- מסגרת רחבה. ויטראז' קטן- מסגרת עדינה. לאחר ישור העופרת נרווח אותה שהזכוכית תיכנס יפה, חשוב לודא שאנו בגבולות המסגרת ששרטטנו, נבדוק 90 מעלות בפינות ונלחים את הויטראז' לעופרת, הלחמה עדינה.העופרת מותכת די מהר לכן לא להשאר יותר מידי זמן עם המלחם על העופרת. כמובן הלחמה משני הצדדים.

כללי בטיחות- להרכיב משקפי מגן בעת חיתוך , שבירה, שיוף והלחמה, העיניים שלנו חשובות לנו ואנו לא רוצים שבב של זכוכית או בדיל רותח בתוך העין. מי שמרכיב משקפי ראיה, יכול להסתפק בהם, רק שיהיו עדשות רחבות להגנה ומזכוכית, בגלל שריטות. כאשר מלחימים ובכלל בשימוש בחומצות, עם כפפות,וכמו כן למנוע מגע עם העופרת. גם בבדיל יש עופרת. בזמן הלחמה לאוורר היטב את החדר, כדי שלא נשאף אדים של עופרת. אפשר גם להשתמש במסכה.

סיום- גמרנו להלחים, נשטוף במים זורמים ונוריד בעדינות את שאריות הבדיל מהזכוכית. נכין תערובת של סודה לשתיה, סבון כלים ומים ועם מטלית רכה נעבור על כל העבודה, נשטוף שוב ונייבש. נוסיף גוון שחור לבדיל ולעופרת ונחזור שוב על תהליך השטיפה. לאחר יבוש נמרח וקס על כל ההלחמות, לאחר היבוש ננקה עם מטלית רכה, עד לקבלת ברק. מקום שהמטלית לא מנקה נעבור עם מברשת שיניים קשה.ושוב עם מטלית רכה לתת ברק סופי.
אודות הכותב:
רן גרין- אמן בויטראז' ועיצוב בזכוכית מזה 18 שנה ומנהל את סטודיו ויטרן.
באתר יש המשך ועידכונים שוטפים:
http://www.vitran.co.il/?wdid=3437
ויטראז' המשך-אהילים ועופרת.
http://www.vitran.co.il/?wdid=3453




www.vitran.co.il/?wdid=3437


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י רן גרין שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]