חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
דיוקן





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: ספורט שחייה

נושא המאמר: שלב היסודות ולימוד השחייה
מאת: זהר לרר   שמור מאמר למועדפים

שלב ההסתגלות והרגלי המים:
ילדים: שלב זה, גיל 4 - 6, מאופיין בדרך כלל על ידי רתיעה מהמים הנובעת מרתיעה טבעית מהבלתי נודע. השהייה בסביבה מימית אינה טבעית לילדים בגיל זה ולכן תתלווה לרתיעה גם בעיה בשליטה המוטורית. שלב זה דורש תשומת לב מירבית כדי למנוע פחד ארוך טווח מהסביבה המימית. רצוי לפנות בשלב זה לאיש מקצוע שידריך ויוביל את המעבר לשלב הבא, הוא הלימוד, שגם הוא חייב בהדרכה צמודה ומקצועית.
מבוגרים: שלב זה מאופיין בדרך כלל על ידי רתיעה מהמים הנובעת מרתיעה ממקומות סגורים או מחוויית טביעה טראומתית קודמת. שלב זה, כמו אצל הילדים, דורש תשומת לב מירבית כדי להתגבר על הפחד ארוך הטווח מהסביבה המימית. גם אצל מבוגרים רצוי לפנות בשלב זה לאיש מקצוע שידריך ויוביל את המעבר לשלב הבא, שלב הלימוד, שגם במקרה זה חייב בהדרכה צמודה ומקצועית.

שלב הלימוד:
שלב זה יהיה המשכו הטבעי של שלב ההסתגלות והרגלי המים. בשלב זה אין חשיבות של ממש איזה סגנון שחייה לומדים, כל עוד לומדים אותו בצורה נכונה. הדבר אמור לגבי אלו שאינם סובלים מנכויות או מבעיות מוטוריות, אורטופדיות או אחרות (כיוון שאנשים אלו זקוקים התאמת סגנון אישית). חשוב ששלב זה יעשה על ידי איש מקצוע שיקדיש זמן גם להתאמת הסגנון הנכון. יחד עם זאת, רוב בתי הספר לשחייה בארץ מתחילים מלימוד סגנון החזה. לימוד סגנון זה כסגנון ראשון אינו פסול לכשעצמו, אלא במקרים בהם חייבים להתאים סגנון אישי בגלל הבעיות שהוזכרו לעיל.

שלב התרגול והאימון:
שלב זה מאופיין בשתי מטרות עיקריות:
1. בריאות
2. הישג
השחייה הבריאותית מבוצעת בדרך כלל ללא מסגרת מוגדרת. השוחה מחליט כמה ומתי יתאמן. היתרון בגישה זו הנו הגמישות שבמסגרת אימוני השחייה. יחד עם זאת, ישנם שוחים המעדיפים את המסגרת ושוחים באימונים מסודרים עם הדרכה צמודה. היתרון בגישה זו הנו לרוב במסגרת המחייבת והמקצועית.
מאידך, שחייה הישגית תהיה תמיד עם הדרכה צמודה של מאמן ובמסגרת מוגדרת ומכתיבה. כמובן שהמטרה מגדירה את יתרונה של מסגרת זו בה עבודה נכונה תביא להישג.
בהיבטי האימון השונים ובצורות האימון השונות נעסוק בהרחבה בכתבה הבאה.
1. אוליני, מ. אשד, ת. (2000). יסודות השחייה. נתניה: מכון וינגייט.
2. Gregg EW, Cauley JA, Seeley DG. Physical activity and osteoporotic fracture risk in older women. Study of Osteoporotic Fractures Research Group. Ann Intern Med 1998 Jul 15; 129(2): 81-8.
3. Thune I, Lund E. (1996). Physical activity and risk of colorectal cancer in men and women. Br J Cancer; 73: 1134-40.
4. Kramer AF et al. (1999). Ageing, fitness and neurocognitive function. Nature: 400: 418-9.
אודות הכותב:
בעל תואר ראשון של המכללה לחינוך גופני במכון וינגייט, מאמן במכוני כושר ובריאות, מדריך לרכיבה בסטודיו (ספינינג) ומאמן שחייה מוסמך.
התמחה בבניית תכניות אימון ובריאות וכן בתחומי השיקום למיניהם, בעל תעודת חובש קרבי והתמחות בפציעות ספורט.
ניסיון רב שנים בתחום מדעי האימון וההדרכה.
בעבר ריכז את מגמת החנ"ג לבגרות בתיכון ליאו באק חיפה וכיום, מרצה בהשתלמויות במכון "וינגייט".



www.shiluvim.biz


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י זהר לרר שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]