חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
צילום - צילום מוצר - צלמים





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: ספורט אומניות לחימה

נושא המאמר: העין השלישית של ראמה - שיווה בהארמה - אומניות לחימה -
מאת: אבי שפילריין    שמור מאמר למועדפים

בראייה מיתולוגית
באופנישדות, כתבים הודיים עתיקים, נאמר: "מלא שם, מלא כאן. המלא
נובע מן המלא. כשגורעים את המלא מן המלא, נותר המלא". "המיתולוגיה ההודית" מאפשר הצצה אל תוך אין-סוף האפשרויות הגלומות במלא.

כך אנו למדים על ברהמה הבורא שברא את העולם ושוכניו, ואלה פרו ורבו עד כי לא הותירו מקום על פני האדמה. לכן הוא נאלץ להוליד את המוות בדמות אשה שחורת עור ואדומת עיניים, והטיל עליה משימה להמית את כל הברואים ללא הבדל ביניהם. ואולם המוות סירבה למלא את תפקידה וברחה אל גדות הגנגא, שם עמלה בסיגופים קשים במשך מיליוני שנים. רק כאשר ברהמה הבטיח לה כי הברואים לא יאשימו אותה במותם, ניאותה לציית לו.

פנים אחרות של האל מתגלות בדמותו הססגונית של שיווה בעל העין השלישית שמתהלך עירום ועריה באתרי שריפת המתים, גופו מרוח באפר ונחשים מתפתלים סביב מותניו. שיווה הוא יוגי סגפן שמעביר את נשות החכמים על דעתן מרוב תשוקה אליו, וגם איש משפחה מסור שלא חדל להתאבל על מות רעייתו האהובה סטי, וחייו עם אשתו השנייה פארווטי, גלגולה של סטי, רצופים מאבקי כוח, עליות ומורדות.

את המערכת "האנושית" המורכבת של יחסיהם מדגים הסיפור הבא: מדי יום ביומו יצא שיווה מביתו לקטוף פרחים בשדה. מתוך סקרנות התחפשה צ'נדי - היא פארווטי - לעלמה יפהפייה ממעמד הדום, מעמד המנודים האסורים במגע, לבשה מחלצות פאר, והעמידה פני נוהגת בדוברה. שיווה הזדמן לגדת הנהר וביקש מהאשה להעביר אותו לגדה השנייה. בשעה שחצו את הנהר התאהב האל בנערה והציע לה לתנות עמו אהבים.

הנערה מחתה נמרצות, וטענה שאין הדבר ראוי משום שהיא אשה ממוצא שפל ואילו שיווה הוא העליון באלים. בסופו של דבר הציע לה שיווה טבעת יהלום, והשיג את מבוקשו. לאחר שתינו אהבים גילתה לו פארווטי את זהותה, והוכיחה אותו במלים קשות על התנהגותו המופקרת. שיווה המושפל חיבל תחבולה על מנת להעניש את פארווטי. הוא הפך לעכבר וכרסם את מחוכה, ולאחר מכן שינה את דמותו לחייט נודד והופיע בביתו שלו כדי לתקן את המחוך. הוא פיתה אותה, וצ'נדי התמסרה לו. אז הסיר מעליו שיווה את תחפושתו, חשף את זהותו, והוכיח את אשתו על פחזותה.

האל השוכן בכל נושא גם את דמותו של וישנו אשר נחלץ שוב ושוב להושיע את העולם מכוחות ההרס שמאיימים להחריבו. בעת הצורך הוא מתגלם כדג, כצב, כחזיר, וכן כראמה, קרישנה ובודהה. עלילות האל קרישנה, אהובן של רועות הבקר. דמותו מקסימה את שומעיה ומעוררת בהם דבקות ואהבה עד עצם היום הזה. לדמותו הנערצת של ראמה . .

הישות העילאית מופיעה גם בדמות נשית רבת עוצמה. היא מתגלה כסיטא, רעייתו המסורה והנאמנה של ראמה; וגם כדורגא, גיבורת מלחמה פראית ואכזרית. היא שקטי, הכוח המניע את היקום; והיא גם האשליה הקוסמית, מאיא, שמורידה מסך של תעתועים על הברואים וכובלת אותם לגלגל הלידה והמוות.

על פי האמונה ההודית, בריאת העולם איננה אירוע חד-פעמי, אלא תהליך מחזורי של בריאה, קיום והרס, וחוזר חלילה. המחזור הקוסמי הקטן ביותר נחלק לארבעה עידנים בדומה לפרה העומדת על ארבע רגליה: אמת, חמלה, סגפנות ושירות אוהב. מה שמאפיין את תהליך המעבר מעידן לעידן הוא שקיעת סדרי עולם. ארבע רגלי הפרה נקטעות, והיא נופלת שדודה לאדמה ונופחת את נשמתה. אנחנו חיים כיום בעידן הרביעי והאחרון, הקלי יוגה, שלאחריו האל וישנו יתגלם בדמות קלקי ויביא על העולם את קצו הזמני. היקום החומרי ישוב להיות ביצה קוסמית שממנה ייווצרו מחדש מרחבי הזמן והחלל. בעידן שלנו, די לזמר את שמות האל: "הרי ראמה, הרי קרישנה" כדי להשתחרר מגלגל הלידה והמוות ולהגיע להארה.


בראיית אומנויות הריפוי
על פי גישת הריפוי ההודי/טיבטי, אחראי על איזון גוף ונפש בגוף האדם הם הצאקרות .
הצאקרות הן כעין גלגלים אנרגטיים בגוף האדם אשר מחברים את שלוש גופי ההילה ותפקידן לדאוג למצב אנרגטי מאוזן של האדם. הצאקרות מייצגות את המצב הפיזי, הרגשי, המנטאלי והרוחני של האדם.

הצאקרות הן:
1 - צ'אקרת הבסיס (MULADHARA)
היא אחראית על הקשר שלנו עם המציאות, על הרצון לחיות ועל יתר האינסטינקטים החייתיים שלנו. מיקום: אזור עצם הזנב ואיברי המין.

2 - צ'אקרת הטבור (SVADHISTHANA)
צ'קרה זו אחראית על האנרגיה המינית ועל אנרגיות בעלות תכונות של אש אומץ, כוח התלהבות, אכזריות, קנאה, עצלות ורגשי עליונות.
מיקום: כ - 3 אצבעות מתחת לטבור.

3 - צ'אקרת מקלעת השמש (MANITUPRA)
אחראית על אנרגיות כגון; פחדים כוח רצון, אופטימיות ופסימיות, רגשות אשם וחרטה, מצפון, שליטה עצמית, קשיי תקשורת.
מיקום: מעל מיקום הלב.

4 - צ'ארקת הלב (ANAHATA)
היא המחברת בין שלושת הצ'קרות העליונות ובין שלושת הצ'אקרות הארציות. מיקום: מעל מיקום הלב

5 - צ'אקרת הגרון (VISUDDHA)
צ'קרה זו אחראית על מיתרי הקול ואזור הגרון

6 - צ'אקרת העין השלישית (AJNA)
צ'קרה זו אחראית על המחשבה, על "החוש השישי" כגון טלפתיה, ראיית הנולד ועל הבנה אמיתית של נושאים מיסטיים.
מיקום: בין העיניים, מעל האף - העין השלישית

7 - צ'אקרת הכתר (SAHASRARA)
אחראית על מערכת העצבים, פיתוח הרוחניות, מדיטציה וריכוז
מיקום: קודקוד הראש.


העין השלישית בלחימה
בלחימה, קיים הצורך בנוסף למוכנות,אלא גם לדעת להשכיל בשימוש בחושים. כאשר צ'אקרת העין השלישית (AJNA) מהווה טריגר משמעותי באופי התגובה בלחימה. התגובה נרכשת על ידי אימונים בסגנון לינג פו/שו . המביא את העוסק בסגנון לידי שימוש במרכיבי
"החוש השישי" וראיית הנולד אשר מביאה את הלוחם להגיב בתנועות רפלקסיביות מותנות. בעת התקפות עכשוויות ועתידיות. לעומת רוב הסגנונות המגיבות באופן אינסטקטיבי.

אודות הכותב:
אברהם שפילריין יליד שנת 1959 למד משנת 1965 אצל המורה טיין ליינג (Tiun Ying Chain) עד שנת 1973.
משנת 1980 ועד שנת 1988 אצל הנזיר קטו זישצ'ה (Kato Siana).

אברהם שפילריין מאומן בסגנון אומנות לחימה ליינג-פו ושיטות הרפואה ליינג שו, ושיין שין-קו-קאן מאז שנת 1986.
מטרתו: שימור אומנות לחימה ייחודית זו על כל מרכיביה ורובדיה.
הפצה: מדריכים, אינטרנט וכלל הפומביות

www.lingpo.info


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אבי שפילריין שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]