חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
על נטל הוכחת הגנותיו של המנהל הפעיל בתאגיד - הטיית מאזן - תאגיד - עבירות מס





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: ספורט אומניות לחימה הגנה עצמית

נושא המאמר: הגנה עצמית ברוח הנינג'יצו בסכסוכים ותקיפות בין אזרחים
מאת: עופר כהן    שמור מאמר למועדפים

בעת קרב אמיתי ברחוב, לתוקף יש מטרה אחת. להעצים את אי האיזון בינו לבין המתגונן לטובתו. הוא רוצה לכפות את יתרונותיו כגון, משקלו, גובהו, המהירות שלו, המיומנות וניסיונו בקרבות קודמים, את רצונו ומחשבות הזדון שלו על המתגונן. הוא רוצה להעצים את יתרונותיו ולאפס את יתרונותיו של המתגונן. במצב כזה, אין הוגנות, אין מי שישפוט ללא פניות, אין מי שיפריד. על האדם להלחם על חייו ולהחזיר את האיזון שהופר ואם אפשר להסבו לטובתו. כך יש לו סיכוי לצאת מסמטת המוות בעודו בחיים ומתפקד. אם התוקף צעיר וחזק והמתגונן מבוגר וחלש, עליו לאזן את ההבדל הזה בדרך כל שהיא. אם התוקף גבוה ושרירי והמתגונן נמוך ושברירי שוב עליו לאזן את ההבדל הזה. אם לתוקף סכין, איך יאזן המתגונן את היתרון הזה.

נינג'יצו היא אמנות לחימה שבאה לענות על הצורך הבסיסי של כל אדם לשרוד ולשוב לחיות את חייו בתום הקרב. כדי שאדם יוכל לצאת מקרב בשלום, עליו לאזן את יתרונותיו מול התוקף או התוקפים שכנגדו. בנינג'יצו יש מספר דרכים עקרוניות הבאות לאפשר למתגונן להחזיר את האיזון הזה.

ראשית, הגישה. תמיד לראות כל זירה כזירה מרובת יריבים, גם אם נראה כרגע שלתוקף אין שותפים או מסייעים לדבר עברה. היבט נוסף הוא ההבדל בין הפסד לתבוסה. הגישה היא שלעולם לא ניתן להביס אותנו, אם כי אפשר לנצח אותנו זמנית. ניתן לקרוא לגישה זו, גישת עוף החול. ההיבט השלישי והחשוב (ישנם עוד היבטים מהותיים שלא יוזכרו כאן) הוא גישת הנשקים. כל דבר הוא נשק, בין אם זה אקדח, סכין, מטריה צרור מפתחות או תפוח.

שנית, הלחימה. כל דבר מותר בקרב ובלבד שהוא מסייע לנו לצאת בחיים ולחזור לחיים. אם התוקף הוא שרירי וגבוה הוא ירצה להכריע אותנו באמצעות שריריו וכוחו. שום תועלת לא תצמח לנו מלנסות להיאבק בו באמצעות מה שמלכתחילה יש לו בו יתרון וזה כוח השרירים. השרירן אינו הוגן מלכתחילה בניסיונו לכפות עלינו התמודדות בתנאים שהם לטובתו.

סכינים ואקדחים מכוונים למטרה עיקרית אחת, לפצוע, להטיל מום או להרוג. מתרגל אמנויות לחימה שאינו שייך לכוחות הביטחון, אינו בריון או שאינו מתגורר ו/או עובר ו/או עובד באיזורים שבהם האיום בסכין או בנשק חם הוא ממשי, עשוי למצוא תועלת בשימוש במקלות קצרים להגנה עצמית.

מקלות קצרים הם נשק אידיאלי להגנה עצמית במאה ה21. בעת זו אנשים צרכים להכיר בערכם האינסופי של חיי האדם ולעשות ככל שביכולתם לא להרוג או להטיל מום במסגרות אזרחיות של חי היומיום.

האפשרות להרוג או להטיל מום היא רק אחת האפשרויות והקיצונית ביותר, לא האפשרות היחידה או הראשונה.

ספקטרום התגובה לאלימות צריך להיות רחב מאד מבלי לאבד את האפקטיביות, הנחישות והיכולת המידית לבצע כל פעולה של הגנה והתקפה. מחלוקות, כעסים, סכסוכים, אי הבנות וטעויות יש תמיד. אחד התפקידים החשובים ביותר של האנשים במאה העשרים ואחת, ושל התלמידים לאמנות הלחימה בפרט הוא למתן את התגובות ולהרחיב את אופני התגובה האפשריים במצבים אלו, כך שטרגדיות לא יתרחשו ומוות ונכות לא יהיו ברירת המחדל של סכסוכים אזרחיים אלימים.

שימוש במקלות קצרים מבטא גישה זו, כיוון שהוא מאפשר הגנה עצמית, שברירת המחדל שלה אינה מום או מוות.

בסכין ובאקדח יש מימד קטלני בלתי הפיך. משנורה הכדור, המתגונן מאבד שליטה על הכדור. ניתן לנסות לתפוס מחסה או להתחמק ממסלול שיוטו, אך לא ניתן להגיע לרציפות של שליטה בכלי כמו שניתן להגיע בשימוש במקלות. אם הסכין חדה, הסיכון לאובדן השליטה גדול אף הוא. מכיוון שכך, כל איום באקדח או בסכין, נחשב כאיום ממשי על החיים וגורם להסלמה מהירה של המצב ולתגובות קיצוניות שחלקן לא הפיכות.

האפקטיביות ועוצמת הנזק שבשימוש במקלות קצרים תלויה במיומנות של המשתמש. באקדח ובסכין היא תלויה בעיקר בתכונות הנשקים ובנחישות של התוקף להשתמש בהם. במידה והמקלות נופלים לידי התוקף הם לא מסכנים את המתגונן או אנשים תמימים באופן מידי וישיר בעוד שתוקף שהשתלט על סכין או אקדח עלול מידית להשתמש בהם בצורה שתהיה קטלנית עבור המתגונן והציבור.

מקלות אינם מתגלים במכשירי הבידוק. הם נכנסים לכל תרמיל ואינם מושכים תשומת לב.
בקטגוריה של מקלות קצרים שאורכם כ - 40-50 סמ', נכללים חפצים יומיומיים רבים שאינם נחשבים ככלי נשק ויכולים לאפשר לנו לחזור הביתה בשלום. מטריה, כלי מטבח מעץ או פלסטיק, קת של פטיש גדול, לא עוצבו כנשקים אך יכולים לשמש כאמצעים אפקטיביים להגנה עצמית.

יתרון נוסף שלהם הוא העובדה שמרבית התוקפים לא יזהו אותם ככלי נשק ויאפשרו למתגונן לאזן את סיכויו מולם.

במאבק ספורטיבי יש חתירה עקרונית להוגנות ואיזון בין יכולותיהם וכוחם של המתמודדים. בתחרות ג'ודו, יש חלוקה למשקלים, ישנם כללים ידועים ומוסכמים והטכניקות המסוכנות אסורות ברובן. יש גם שופטים ניטראליים ששומרים על האיזון בין המתמודדים.

שימוש במקלות הוא דרך אחת לאזן את ההתמודדות בקרב אמיתי ברחוב. ניתן באמצעותם להכאיב יותר בקלות ובעוצמה גדולה יותר מאשר באחיזה בידיים ריקות. הם מאריכים את טווח הפעולה שלנו, אפשר לדקור באמצעותם איזורים כגון צווארו של התוקף, ולהשתלט עליו בלי כאמור להורגו או להטיל בו מום.

למקלות קצרים באורך 40 סמ' או 25 סמ' יש יתרון טקטי עצום נוסף. ניתן להסתיר אותם בקלות מאחורי הגב או בשרוול. התוקף לא רואה אותם ולכן לא נזהר מפניהם. כשהוא תוקף, הוא פוגש לפתע את המקל ובכך מושג גם יתרון ההפתעה שיוצר יתרון פסיכולוגי למתגונן נוסף להיבט המעשי של ההתגוננות.

אדא קופו הוא מקל קצר בערך בגודל של 20-25 סמ' אדא ביפנית פירושו ענף (זרד) של עץ. המשמעות של קופו היא פגיעה בשרירים ועצמות. בנינג'יצו לומדים להשתמש במקלות קצרים וקצרצרים כאמצעים להחזרת האיזון והיתרון למתגונן ולאפשר לו להכריע תוקף או תוקפים. ההכרה והלימוד המעשי שאפילו זרד שמצאנו בגינה יכול להיות האמצעי שיבדיל בין ניסיון אונס שנכשל, להצלחת התוקף במזימתו, מציבה אותנו בעמדה טובה יותר מול תוקפנות עתידית.

העתיד והשגשוג של החברה שלנו תלוי בשינוי היחס כלפי הזולת והזר. פיתוח גישה שיתופית ומתונה יותר כלפי הזולת. לראות גם במצבים של תחרות, סכסוך או עימות את צרכי הצד השני. ויתור על אופציות של הטלת מום או מוות כאמצעי לפתירת סכסוכים. חיפוש אחר אמצעים להגנה עצמית אפקטיבית שאינה קיצונית מלכתחילה, אך משמרת יכולת מעשית ומידית להגיב במלא העוצמה וההחלטיות.

הבחירות היומיות שלנו הן שמצטברות לאחר שנים למגמות תרבותיות וחברתיות המעצבות את גורלם של הדורות הבאים. להיות עם של לוחמים נחושים אך מתונים. אפקטיביים אך לא קיצונים הוא אתגר והזדמנות גדולה. אמנות הלחימה נינג'יצו, מתאימה מאד להגשמת מטרות אלו כדרך חינוכית להגנה עצמית ולהומניזם עוצמתי.







אודות הכותב:
עופר כהן, MA, דאן 8 בנינג'יצו, שידושי, מחבר הספר: טאי צ'י ועוד אוצרות. מורה לטאי צ'י. תלמידם של דני וקסמן, דורון נבון, ד"ר מאסקי הצומי ועוד.
מלמד באיזור המרכז - אקדמית הנינג'יצו והטאי צ'י.
טל: 052-8809109
אימייל: [email protected], [email protected]
www.ninway.com
www.tai-chi-book.com
www.zenki.com

www.ninway.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י עופר כהן שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]