חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
Network Marketing: The Evil That Men Do





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: הריון אנמיות בהריון

נושא המאמר: אנמיות מסוגים שונים בהריון
מאת: ורד לב    שמור מאמר למועדפים

במהלך ההריון גוברת דרישת העובר לחומרים חיוניים העוזרים לו לבנות את תאי גופו, את האיברים והמערכות השונות הנבנות. בכדי לספק את הדרישות הללו סביר שרמת החומרים הללו בדמה של האם תרד מעט. הירידה בחומרי המזון תגיע מדם האם במצב נורמלי, אך אם החסר יצטבר לאורך זמן נבחין בחסר בתאי הגוף השונים אצל האם.
גוף האם מקדיש עצמו להיווצרות העובר שבתוכו וע"כ הוא יעדיף לתת לעובר על חשבון צרכיו הפרטיים. במצבים כאלו נראה שלאחר הלידה עלולה האישה לסבול מבעיות של חסרים, כאלו שלא התבטאו במהלך ההריון, או אצל הרך הנולד.

אנמיה אינה מחלה. זהו סימפטום למצב פתולוגי הגורם בין היתר לאנמיה.
אנמיה מוגדרת כירידה של ערכי ההמוגלובין מתחת לנורמה. הנורמה של נשים היא בין 12-14 (זה יכול להשתנות מעט לכאן ולכאן במעבדות של קופות החולים השונות).
תאי הדם האדומים- האריטרוציטים- הם נשאי החמצן של הגוף, בעיקר ההמוגלובין שבהם. ההמוגלובין מורכב מחלבון וברזל, שאותם אנו מקבלים מהמזון, סופגים לדם ומשם למח העצם, שבו מיוצרים האריטרוציטים.
הגורמים להיווצרות אנמיה יכולים להיות רבים וביניהם חסר במרכיבים החיוניים ליצירת ההמוגלובין: ברזל, חומצה פולית ויטמין 12-B. גם דימום כלשהו יכול להוביל לאובדן דם ובכך לאובדן ברזל, למשל: דימום מהקיבה, טחורים, מחלות כליה או מחלות כרוניות למיניהן. וישנן מחלות שונות שיכולות לגרום לכך- זה פחות רלוונטי בהריון, כי מי שכבר יש לה את המחלות הללו, תהיה לה הנטייה לאנמיה עוד לפני ההריון וזה לא יגרום להיווצרותה.
כך שבעצם מפרידים בין 2 אופציות:
? אנמיה ראשונית- נוצרת עקב מחסור ברכיבים חיוניים.
? אנמיה משנית- כתוצאה מדימומים, מחלות למיניהן, בעיות קרישה, פגמים מולדים ועוד.

הסימנים המופיעים אצל האישה האנמית כוללים:

חולשה, עייפות, כאבי ראש, לעתים העור הופך חיוור, חיוורון בריריות הגוף (הכי בולט בריריות העין הפנימיות, בלחמית, או בחלל הפה), צבע הציפורניים יהיה לבן מפושט.
כמו כן ייתכנו תופעות של עלייה בקצב הלב, ירידה בלח"ד, קשיי נשימה, רגישות לקור וחוסר תיאבון.

ישנם 3 סוגים עיקריים של אנמיה אותם מחלקים לפי גודל האריטרוציט
( (MCV=Mean Cell Volume, המסמל כמה המוגלובין יש בכל אריטרוציט. הרמה התקינה של ה- MCV היא 99-80.
? אנמיה מיקרוציטית- MCV< 80 . יכולה לנבוע מחוסר ברזל בגלל בעיות ספיגה, או עקב דימומים מסוגים שונים בגוף.
סיבות נוספות הן מחלות דלקתיות כרוניות או מום בשם טלסמיה.
? אנמיה נורמוציטית- MCV 99-80. רוב המחלות הכרוניות והממאירות קשורות לסוג זה של אנמיה.
? אנמיה מאקרוציטית- MCV > 100. זו נחלקת ל-2 סוגים: מגלובלסטית ונונמגלובלסטית.

המגלובלסטית נגרמת ע"י מחסור בויטמינים החיוניים לייצור כדוריות הדם: חומצה פולית ו- 12-B ונראה בה לשון אדומה ללא פפילות ומצבים של נוירופאטיות- חוסר תחושה עצבית, שיכול עם הזמן להפוך לבעיה מוטורית, שיתוקים ואפילפסיה. מצב זה קשור לחוסר ב- 12-B. חומצה פולית תעזור למחסור ב-12-B, אך לא תוכל לטפל בנוירופאטיות.
מצב זה יכול להיגרם ע"י צמחונות לאורך זמן, שלשולים, בעיות ספיגה, הפרעות לבלב, גסטריטיס כרוני, ועוד.
החומצה הפולית וויטמין 12-B שותפים לתהליך יצירת ה- DNA בתוך התאים. בחוסר שלהם ייוצר DNA פגום שלא יהיה מסוגל להתחלק וע"כ יגדל עד שימות, או שיתחלק בגדלים לא שווים- בכל אופן מדובר על מומים למיניהם ומחסור חמור.

הנונמגלובלסטית תגרם ע"י מחלות כבד כרוניות הקשורות לאלכוהול, צהבות למיניהן, צירוזיס וכו' וכן יש לה גם קשר להיפותירואידיזם.

הרלוונטי להריון הוא המחסור האפשרי בברזל, חומצה פולית ו-12-B וכן כל הקשור בדימומים למיניהם.

מניעה וטיפול

הרפואה הקונבנציונלית ממליצה על נטילה מניעתית של ברזל וחומצה פולית ללא כל קשר למצבה האישי של האישה, כך שכל אישה שמתכננת הריון או מצויה כבר בהריון תקבל מהרופא מרשם או המלצה לכדורי השלמות תזונתיות.
הכמות המומלצת של ברזל ליום לנשים שאינן הרות עפ"י הקצובה היומית המומלצת היא 15 מ"ג ליום ואילו אצל נשים הרות מוכפל המינון ל-30 מ"ג ליום, מאחר ובהריון יש עלייה בכ- 50% מנפח הדם הדרוש להבאת יותר חמצן לרקמות ולבניית תאי דם וכן לאספקת חמצן וחומרי מזון לעובר המתפתח.
ההמלצה היא לתגבר את המזונות העשירים בברזל, כמו: בשרים למיניהם, ביצים, ירקות עלים ירוקים, אגוזים וזרעים ומזונות שהועשרו בברזל כמו קורנפלקס וכו'. אך מאחר וספיגת הברזל מהמזון אינה מספקת יש לקחת תוספים מעבר לכך.
לתוספות הקונבנציונליות יש תופעות לוואי ידועות, כמו עצירות (שלעתים מיצוייה כבר אצל האישה ההרה), רגישות של ריריות הקיבה, גזים ועוד.

הנטורופתיה ממליצה גם היא על נטילת תוספי ברזל, חומצה פולית וכו'. אך כאן הדגש הוא על תוספות ממקור אורגני, בטענה כי אלו ממקור אנאורגני אינן נספגות היטב בגוף וגם יוצרות תופעות לא נעימות, כמו העצירויות.
ישנן פורמולות של ברזל עדין Gentle Iron שאינן אמורות לגרות את מערכת העיכול וליצור עצירות והן המומלצות. כמו כן יש חשיבות לנטילת ויטמין C, מאחר והוא מגביר את ספיגת הברזל לגוף.
מבחינת המזונות ההמלצה היא על כל אותם המזונות העשירים בברזל- מזונות מהחי, עלים ירוקים, קטניות, אגוזים, זרעים, נבטים, פירות יבשים, דגנים מלאים וכו' עם שילוב של מזונות עשירים בויטמין C. בחלק מהמזונות בטבע השילוב הזה כבר קיים ממילא, כמו בירקות השונים, בעלים הירוקים, בנבטים, בפירות למיניהם וכו'.
כדאי להקפיד על כך, כי מראש ספיגתו של הברזל היא בעייתית בגוף.


אודות הכותב:
ורד לב היא נטורופתית N.D., מדריכת הנקה ואם ל-2.
עוסקת ביעוצים פרטניים בתחומי הנטורופתיה, תזונה והנקה. מקבלת מטופלים בקליניקה בכרכור ועורכת ביקורי בית לפי הצורך.
כמו כן נותנת הרצאות וסדנאות בתחומי הנטורופתיה, תזונה, הנקה, ריפוי ובריאות (הכנה להנקה, תזונה לנשים בהריון, תזונת מניקות, המעבר למוצקים, תזונה בהתאם לעונות השנה, איך לאכול נכון, מפגשי בישול בריא ועוד).
מנהלת פורומים בנושאים אלו: "נטורופתיה למשפחה" http://www.blabla4u.com/sites/blabla4u/ForumsII.asp?ForumID=13687 "הורים וילדים" http://www.beok.co.il/SelectedForum.aspx?ForumID=41 וכותבת מאמרים רבים בנושאים אלו.
ליצירת קשר: 052-8527755 [email protected]

www.beok.co.il/selectedforum.aspx?forumid=41


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י ורד לב שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]