חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
חן





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: כלכלה ניתוח טכני

נושא המאמר: כיתת לימוד - ניתוח טכני
מאת: עוזי זגורי   שמור מאמר למועדפים





קיימות שתי גישות מסורתיות מרכזיות המשמשות כלי עזר לניתוח וקבלת החלטות השקעה בשוק ההון: הגישה ה"פונדמנטאלית" שהיא גישת שווי הערך הכלכלי, וגישת ה-"ניתוח הטכני".

לכל הגישות מטרה זהה והיא שכלול ושיפור יכולת קבלת החלטת השקעה עתידית, אשר תניב תשואות ורווחים למשקיעים וברמת המאקרו, ותשפר את יעילות הקצאת המקורות במשק (פירמות שהשקעותיהן וניהולן אינו מניב ערך כלכלי נאות לא יזכו לקבל משאבים כלכליים עודפים).

ניתוח טכני הוא שיטה לניתוח מחירי מניות, באמצעותה בוחנים את הגרף של נייר הערך, מנתחים את ההתנהגות ההיסטורית שלו ומנסים להסיק מכך את התנהגותו בעתיד.

1. מגמות מסחר

השוק נמצא תמיד באחת משלוש מגמות מסחר: עליה, ירידה, או דשדוש ומשתייכות לאחד משלושת הסוגים הבאים:

1. מגמה ראשית - לפחות שנה

2. מגמה משנית - 3-6 חודשים

3. מגמה מינורית - מספר ימים


גרף של מדד המעו"ף ניתן לראות את מגמת העלייה הארוכה שהיא בעצם המגמה הראשית המסומנת בקו שחור. מגמת מסחר בתצורת דשדוש מסומנת באליפסה אדומה והיא שייכת לסוג של מגמה משנית שיכולה לקחת בין 3 ל 6 חודשים. מגמת מסחר בירידה מסומנת באליפסה ירוקה.

2. גבוה יומי / נמוך יומי

הגרף היומי מורכב ממספר נרות. כל יום מסחר מכיל נר אחד בלבד.

הנר היומי מכיל מספר פרמטרים -

1. שער הפתיחה מסומן באמצעות קו שמאלי החוצה את הנר

2. שער הסגירה מסומן באמצעות קו ימני החוצה את הנר

3. השער הגבוה היומי מסומן באמצעות הקצה העליון של הנר

4. השער הנמוך היומי מסומן באמצעות הקצה התחתון של הנר

3. ניתוח טכני ואירועים חריגים

לאירועים חריגים השפעה על הניתוח הטכני. מקובל להשוות בין הניתוח הטכני לבין מערכת שעונים במטוס. כל עוד הטיסה מתנהלת כשורה, השעונים מתפקדים ומציגים נכונה את מצב הטיסה. אולם כאשר הטיסה משתבשת והמטוס יוצא מכלל שליטה, השעונים משתוללים ולא ניתן להשתמש בהם. כך גם הניתוח הטכני. כל עוד מגמת המחירים מושפעת ממגמות היחס שבין הביקוש וההיצע והסנטימנט של המשקיעים, ניתן לעקוב אחר השוק ולנתח אותם. אולם כאשר מתרחש אירוע חיצוני או מפתיע, האינדיקטורים הטכניים מאבדים ממשמעותם. במקרה זה יש לתת לשוק להגיע לנקודת איזון חדשה ולהתחיל את הניתוח מחדש.

לעיתים, השפעת האירוע החיצוני אינה חזקה במידה שתוכל לשנות את המגמה לטווח הארוך. במקרה כזה, יכול להיפרץ קו מגמה לטווח הקצר, אולם הגבולות לטווח הארוך עשויים להחזיק. האירוע החיצוני אף יכול ליצור הזדמנות רכישה או מכירה.

ניקח לדוגמא את פיגועי הטרור שקרו בלונדון ביולי, וכיצד הם באו לידי ביטוי במדד ה-FTSE.

באליפסה מודגש היום בו התרחשו הפיגועים בלונדון. עד אותו יום מגמת העליות קצרת הטווח היתה מגמת עליות מובהקת. ניתן לראות בגרף כי קו המגמה לטווח הקצר נפרץ אך הגבולות לטווח הארוך כפי שמופיעים בגרף התחתון (גרף יומי ארוך טווח) החזיקו מעמד.

הודעת ההתפטרות של שר האוצר נתניהו השפיעה באופן דומה על שוק המניות הישראלי. ניתן לראות בגרף יומי ארוך טווח כי אירוע זה הותיר את חותמו לטווח הקצר על השוק .

במקרים אחרים, משנה האירוע החיצוני את המגמה לטווח הארוך. אז נדרש הסוחר לניתוח מהיר ולהחלפת פוזיציה, בנקודה שתמזער את הנזק ככל האפשר.

ישנו גם מצב בו האירוע החיצוני תואם את מגמת השוק. במקרה כזה, האירוע החיצוני אינו יוצר בעיה.

משתמע מכך, שברוב המקרים ההמתנה להתבהרות התמונה עשויה למנוע מסחר סרק, אולם הסוחר נדרש לדריכות מתמדת לגבי אותם מקרים בהם האירוע החיצוני משנה את המגמה. בימים כאלה נדרש הסוחר לניסיון, שיקול דעת, אומץ ונחישות, והתמיכה של הניתוח הטכני מתרופפת לזמן מה.

4. נקודות וקווי תמיכה

רמת תמיכה היא רמת מחירים אשר נמצאת מתחת לשער הבסיס. מגמת ירידה עשויה להבלם מעל רמת התמיכה לטווח הקצר בשלב הראשון. יש לשים לב למחזורים בעת שהמדד מגיע לרמות תמיכה. מחזורים גדולים ברמות אלו יחזקו את ההסתברות שהתמיכה תצא אל הפועל.

עבור סוחרים, רמת תמיכה מהווה נקודה טובה לקניה. ניתן למקם פקודת הגנה (סטופ-לוס) מתחת לרמת התמיכה למקרה שהקנייה תתברר כשגויה. כאשר רמת תמיכה נפרצת כלפי מטה, ישנו סיכוי סביר שהיא תהפוך לרמת התנגדות.

ניקח לדוגמא את מדד המניות באוסטרליה

כפי שניתן לראות בגרף, רמות התמיכה מסומנות בקווים שחורים. קו התמיכה הוא הקו שנמתח באלכסון משמאל לימין. ביצוע הקנייה יתבצע בסמוך לקו כפי שמסומן על הגרף בכל אחת מהנקודות שממוספרות: קניה ראשונה בנקודה מספר 1 בגרף והקניה האחרונה בגרף ממוקמת בנקודה מספר 4. בשבירת קו המגמה יש למקם פקודת סטופ-לוס.


5. מחזורי מסחר, נקודות וקווי התנגדות

רמת התנגדות היא רמת מחירים אשר נמצאת מעל לשער הבסיס. מגמת עלייה עשויה להבלם מתחת רמת התנגדות לטווח הקצר בשלב הראשון. ניתן לנתח את המחזורים בתום יום המסחר. מחזורים כבדים מעל לרמת התמיכה או מתחת לרמת התנגדות, יעידו על תקופתן של רמות אלו.

בימים בהם יורד מדד המעוף, מחזורי המסחר אמורים להיות נמוכים יחסית. מנגד, בימים בהם מדד המעוף עולה, על המחזורים להיות גבוהים יותר ויותר.

כך למשל, עלייה של 1% במעוף במחזור של 400 מליון ש"ח תותיר חותם חיובי על התרשים, אבל תהווה איתות דובי מתחת לפני השטח.

עבור סוחרים, רמת התנגדות מהווה נקודה טובה למכירה. ניתן למקם פקודת הגנה (סטופ-לוס) מעל לרמת ההתנגדות למקרה שהמכירה תתברר כשגויה.

נבחן נקודות אלו במדד הנאסד"ק בשוק האמריקאי.


רמות ההתנגדות מסומנות בגרף בקווים אפקיים. המכירה תתבצע בסמוך לקו כפי שמסומן על הגרף בכל אחת מהנקודות שממוספרות מ-1 ועד 5.

מקרה מיוחד על הגרף שמסומן בכוכבית (בין 2 ל 3) ונקרא "פריצה מדומה". במקרה זה השבירה לא החזיקהמעמד יותר משני ימי מסחר ולכן הכלל הראשון הוא מיקום פקודת הגנה (סטופ-לוס) למקרה שהקנייה תתברר כשגויה.

6. פסגה כפולה

פסגה כפולה הינה תבנית היפוך ממגמה עולה למגמה יורדת, בעלת אמינות די גבוהה. לאחר מהלך עולה, יגיע מימוש קצר במחיר, אולם לאחר פרק זמן קצר מגיעים קונים ומעלים את המחיר חזרה לרמת השיא הקודמת.

במידה והמחיר לא מצליח לפרוץ את השיא הקודם, נוצר מצב של "פסגה כפולה" (הנקודה B). במצב זה המחיר מתחיל לרדת, והצפי הוא להמשך ירידה עד הקצה השמאלי של הפסגה הכפולה שנוצרה, במבנה של האות M.


7. רצפה כפולה (W)

תחתית כפולה הינה תבנית היפוך ממגמה יורדת למגמה עולה, בעלת אמינות גבוהה למדי. לאחר מהלך יורד, תגיע עלייה במחיר, אולם לאחר פרק זמן קצר מגיעים מוכרים ומורידים את המחיר חזרה לרמת התחתית הקודמת. במידה והמחיר לא מצליח לפרוץ את התחתית הקודמת, נוצר מצב של "רצפה כפולה". במקרה זה המחיר מתחיל לעלות, ובמידה והוא עולה מעל לרמה שבה נעצר המימוש הקודם, הצפי הוא שהמחיר יעלה עד הקצה השמאלי של ה W שנוצר.

נבחן את התנהגות מדד המניות בארגנטינה.


מדד המניות בארגנטינה החל לרדת מרמה של 1,550 נקודות ונעצר באזור של 1,350 נקודות. שם החל המדד לטפס מעט, חזר לתחתית באזור 1,350 שם יצר "רצפה כפולה" והחל לעלות בחזרה אל אזור 1,550 נקודות.

חשוב לציין כי ברגע שנכנסנו לפוזיציית לונג ברמת 1350 יש למקם פקודת סטופ-לוס במקרה שאותה רמה נפרצת כלפי מטה.


8. פער מחיר (GAP)

פער מחי ר GAP הוא אזור על הגרף בו לא התקיים מסחר. ניקח לדוגמא את מדד ה NIKKEI ביפן


כפי שניתן לראות בגרף פער מחיר עולה הוא פער שנוצר כאשר השער הנמוך ביותר ביום מסחר מסוים גבוה מהשיא של היום שקדם לו (מסומן בגרף בקוים אופקיים). ניתן לראות שבתוך טווח הפערים המסומנים לא התקיים מסחר.

פער מחיר עולה שלא נסגר במלואו מסמל על עוצמת מגמת העליות ועל אפשרות למהלך נוסף כלפי מעלה. פער מחיר עולה שנסגר במלואו ואף יורד מתחת יכול לסמל על שינוי מגמה ממגמת עליות למגמת ירידות.

פער מחיר יורד הוא פער שנוצר כאשר השער הגבוה ביותר ביום מסחר מסוים נמוך יותר מהשפל של היום שקדם לו. פער מחיר יורד שלא נסגר במלואו מסמן את עוצמת מגמת הירידות, וכשהוא מגיע במגמת עליות הוא יכול להביא לתבנית היפוך ממגמת עלייה למגמת ירידה.

www.easy-college.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י עוזי זגורי שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]