חיפוש מאמרים

12314 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
אתם מרכיבים פרקט לבד? הנחיות הרכבה שחובה לקרוא - רצפת פרקט - הרכבת פרקט - משטח פרקט - פרקט





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: השתלת שיניים השתלות שיניים

נושא המאמר: נסיגת חניכיים והטיפול בהם
מאת: דורון אבניאלי   שמור מאמר למועדפים


אחת הבעיות הקשות בתחום בריאות השן היא נסיגת חניכיים. זהו מצב בו מצטברת אבנית על השיניים כתוצאה משקיעת שאריות מזון על פני השן, והאבנית לוחצת על החניכיים, פוצעת אותם ומאלצת אותם לחשוף את שורש השן. כתוצאה מכך, מתפתחות מחלות חניכיים דוגמת דלקת חניכיים ועששת, והשיניים מתקרבות למצב של נשירה עקב היחלשות אחיזתן בחלל הפה.


בנוסף, בצמוד לחניכיים מתפתחת על השן שכבת חיידקים, הנקראת פלאק ומפרישה חומרים המגבירים את הזיהום. רוב מחלות החניכיים אינן מלוות בכאב, ולכן רוב הלוקים בהן אינם מבחינים בכך עד לשלב בו מתקרבות השיניים למצב של נשירה. משום כך טיפולי חניכיים הם חיוניים ביותר.


בין הגורמים לנסיגת החניכיים צחצוח לא יעיל, המשאיר שאריות מזון על השן, או לחלופין, צחצוח קשה הפוצע את החניכיים. הביטויים לדלקת חניכיים הם חניכיים אדומים ונפוחים, דימום בחניכיים בעת צחצוח שיניים, רגישות בשיניים למגע, תזוזה של השיניים ממקומן או הפרשה מוגלתית מהחניכיים. בישראל סובלים מנסיגת חניכיים או דלקת חניכיים ברמה כזו או אחרת יותר מ-30 אחוזים מהאוכלוסייה בגילאי 30-55 ויותר מ-50 אחוזים מהאוכלוסייה מעל גיל 55.


נסיגת חניכיים היא בעיה המצריכה טיפול יסודי, הן בשיניים והן בדלקת החניכיים הנוצרת. טיפול בנסיגת חניכיים צריך להיעשות במספר מישורים. במישור האישי, יש להקפיד על צחצוח שיניים סדיר ויסודי, אך להימנע מצחצוח השוחק את החניכיים. במישור הטיפולי, יש להגיע לבדיקות ולטיפול חניכיים אצל רופא שיניים באופן סדיר כדי להימנע ממצב של השתלות שיניים.


טיפול בנסיגת חניכיים אצל השיננית נעשה בעיקר באמצעות ניקוי אבנית, במהלכו מסירה השיננית את שאריות האבנית מהשיניים ובכך משחררת את הלחץ על החניכיים. על מנת לטפל בדלקת חניכיים או נסיגת חניכיים במצב מתקדם, נעשה הטיפול אצל רופא מיוחד המתמחה בבריאות החניכיים (פריודונט).


טיפול בדלקת חניכיים ומחלות חניכיים אחרות עשוי לכלול טיפול אנטיביוטי. טיפול בנסיגת חניכיים מתקדמת עשוי לכלול ניתוח השתלת שיניים, במסגרתו מוצא שורש השן שנפגע מעששת ומושתל בלסת שתל דנטאלי בצורת בורג, המתברג לתוך עצם הלסת ועליו מורכבות שיניים תותבות.


על מנת לשקם את החניכיים שנפגעו כתוצאה מנסיגת חניכיים מתקדמת, ניתן לבצע ניתוח חניכיים, שמטרתו לשקם את החניכיים למצבם המקורי. הניתוח כרוך בהרדמה מקומית בחניכיים, הדומה להרדמה הנעשית במסגרת טיפולים דוגמת סתימות. במסגרת ניתוח זה, מוציא הרופא את שכבת החיידקים שהצטברה סביב השן בסמוך לחניכיים.


לאחר ניתוח חניכיים, חיוני להישאר תחת מעקב רפואי צמוד, על מנת למנוע סיבוכים שלאחר הניתוח, העשויים לכלול אובדן תחושה בחלק מחלל הפה עקב פגיעה לא מכוונת במערכת העצבים או זיהומים במקום בו הוחדר השתל. עם זאת, הוכח כי טיפול חניכיים באמצעות ניתוח יעיל ב-95 אחוזים מהמקרים. בנוסף, יש להקפיד להגיע באופן סדיר לביקורות אצל רופא השיניים.


תגיות: נסיגת חניכיים, השתלת שיניים, השתלות שיניים, ניתוח חניכיים

www.avnieli.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י דורון אבניאלי שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]