חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מיסוי הכנסות משכר דירה למגורים בישראל בידי יחיד - משכיר יחיד - שכר דירה - הכנסות





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: שותפים בראשית אדם אדמה

נושא המאמר: שותפות במעשה בראשית
מאת: ד"ר יחיאל שרמן   שמור מאמר למועדפים


פרשת "בראשית"


מתוך עלון "חוויית השבוע" של "החוויה היהודית"



"בראשית ברא אלוקים את השמים ואת הארץ...וירא אלוקים את כל אשר עשה והנה טוב מאד..." (בראשית א'/א',לא').
הקב"ה ברא עולם בששה ימים, אנו - בני האדם שנבראנו בצלם אלוקים, צריכים להמשיך דרכו כבורא ויוצר. עלינו להיות שותפים למעשה בראשית, ללמוד מבורא עולם בריאת האור מן החושך, כך עלינו להיטיב לחדש, לשנות, לשפר כדי ליצור עולם יותר טוב ואיכותי, ולחדש כל הזמן. ככל שאדם לומד ומחכים הוא מפתח את כוח היצירה והחדשנות שבו והם גוברים מעלה מעלה, כפי שנאמר במסכת חגיגה - אין בית מדרש ללא חידוש.
הקב"ה ברא עולם מגוון מעניין ומרתק המכיל דומם, צומח, חי ולבסוף ברא את ה "מְדַבֵּר" - האדם הניחן בכישורי דיבור. כל תחום מעולמו של הקב"ה נהנה מהתחום האחר: הצומח מהדומם - מהאדמה, החי מהצומח, ה"מדבר" - האדם - נהנה ומפיק תועלת מכל סוגי הבריאה. בהתנהגותו הטובה הוא מבריא ומקדם את העולם, בבניה, בתעשיה בגנטיקה, אך הוא יכול גם להרוס עולם, האדם הוא המושל בדומם, בצומח ובחי ועליו לדאוג לשיפורם המתמיד ולא להרוס אותם.
שואלים המפרשים: מדוע ברא הקב"ה את עולמו ב-6 ימים, וכי לא היה יכול לברוא עולמו - דומם חי צומח ומדבר - בשניות מעטות? אלא, מלמדת אותנו תורתנו שעלינו לנהוג כמו בורא עולם, לבצע משימותינו לאט - בחשיבה, בסדר, בהיגיון ובשלבים.
כל יום נברא משהו אחר, חובה עלינו בחיינו לתכנן כל יעד בעשייתנו ולבצעו בתהליך ממושך ומחושב לכל שלב - בהיגיון, שכל וחשיבה מעמיקה ויצירתית, כדי להיות בטוח בהצלחת התהליך ובכיבוש היעדים. עלינו לבדוק את איכותנו, להעריך את עמלנו, כפי שעשה הקב"ה - מדי יום ברא משהו אחר ובכל יום העריך עמידתו בבריאת עולם: "וירא כי טוב". כאשר מלאכת היום השני לא הסתיימה - לא ניתנה הערכה, לא נאמר "וירא כי טוב". מלאכת היום השני הושלמה ביום השלישי, על כן ביום השלישי נאמר פעמיים "כי טוב", פעם אחת עבור היום השני ופעם עבור המלאכה של היום השלישי.
כאשר מושלמת המלאכה, יש לתת הערכה לפרויקט כולו, למשימה בשלמותה. לכן, בסוף מעשה הבריאה, בבריאת האדם, לא מצאנו את הכתוב "וירא אלוקים כי טוב". ביום סיום בריאת העולם נתן הקב"ה הערכה שונה: "וירא אלוקים את כל אשר עשה והנה טוב מאֹד..." (בראשית א'/לא').
אומר הספורנו - בריאת העולם של הקב"ה הוא לעולם טוב, אך בריאת האדם שונה מכולם, האדם נברא כדמות מוסרית, לאדם ניתן חופש הבחירה, הצלחת בריאתו של הקב"ה את האדם תלויה אם האדם יבחר בטוב במצוין, בתורה, במצוות, בעשיית הטוב, היות ומשמעות בריאת העולם היא קיומו של האדם. אם האדם בהתנהגותו (שכאמור לו זכות הבחירה) ינוע לכיוונים החיוביים הערכיים הטובים – הרי תבוא קדושה וגאולה לעולמנו, אך בבחירת הרע - בגלל האדם - מגיע החורבן וההרס.
המלה "מאֹד" מורכבת מאותיות המלה "אדם". לומר לנו, שהכל תלוי בבחירה החופשית של האדם. כאשר בחירת האדם תהא בכוון המוסרי, הערכי והנכון - זאת תהיה השלמות שבבריאה והציון יהיה "טוב מאֹד".
ככל שהאדם יבחר בתהליכים מוסריים אנושיים ומועילים הרי התרומה להמשך בריאת העולם תהא שלימה, בבחינת "לתקן עולם במלכות שדי".

ד"ר יחיאל שרמן


torah.in/he


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י ד"ר יחיאל שרמן שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]