חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
הסכם ממון





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: בית פרטי אדריכלות עיצוב פנים תכנון

נושא המאמר: אדריכלות ועיצוב פנים
מאת: עופר וייל    שמור מאמר למועדפים



הדיון על רכישה או השכרה של נכס למגורים נסוב לרוב סביב גורמים כלכליים טהורים. כאילו כולנו צאצאיו של הנגיד ובידינו כלי הבדיקה והניתוח של כל תרחיש כלכלי אפשרי בשלושת העשורים הבאים והם שמקנים לנו את היכולת לקבל החלטות גורליות על טיב מסגרת האשראי שלנו. איכשהו, נעדר הדיון את המרכיב החברתי-פסיכולוגי על היבטיו השונים ורב הנסתר על הגלוי באשר לשיקולים האמיתיים – כאילו השתיקה יפה להם – חרף העובדה, שהם מהווים נדבך מכריע בהחלטה על תצורת המגורים ואופיה.

אם לבחון את כלל החלופות – הרי שבמצב בו עלות שכירת דירה שווה פחות או יותר לתשלומי המשכנתא על דירה במרכז העיר בקומה 5 או לאלו על בית פרטי בפריפריה עם גינה וגג אדום – נדמה כי מדיניות הנגיד הופכת לעוד פחות רלוונטית.





בעל הבית נראה מתוק,נכון דוד?

מה הוא אמר על מיסי ועד?

הממ………., לא זוכרת

בחייאת, תראה איזה נוף – עוד חצי קומה לא היינו רואים דוּדים בכלל

@#$%^&……….

מה נפל?

שיט! אני חושבת נשבר החלון

(עאלק משופצת…)



אין זה סוד שהיחס בין שכירת דירה ורכישה של נכס מתנדנד על גבול הכדאיות. לא זו בלבד, קנייה לצורך השקעה(השכרה), גם היא לא מניבה בהכרח אחוזי תשואה טובים יותר מאפיקי השקעה אחרים. ואם לא די בזה, הרי שהטיעון המוחץ כאילו מוטב להשקיע את הכסף שהולך לשכירות בתשלומים עבור המשכנתא, גם הוא לרוב סוג של טעות כלכלית נפוצה.



אם יעז מישהו להסיר לרגע את שריון המגן ולהניח את המספרים בצד, ניתן יהיה לשמוע טיעונים בעלי אופי שונה. תחושת ביטחון כלכלי בבעלות על נכס שריר, קיים ויקר – כזה שמעלה את ערכו עם השנים (להוציא מקרים חריגים), ערבות לעת זיקנה – בה נטל שכירות שצריך לצאת מקצבת הביטוח הלאומי אינו ריאלי כמו גם המעבר מדירה לדירה. היעדר מגורים לשכירות לטווח ארוך בארץ וכדו’.





סוזי, מה את אומרת ניסע ל"גינדי" לראות דירה לדוגמא?

מה, אני שרי אריסון?!

זה ביהוד…

אהה…

יש גם בפתח תקוה

ראית משו בשרון?

השתגעת! את יודעת כמה ארנונה משלמים ברעננה?

פייר, ראיתי בית מדהים עם גינה במושב "צל הגבעה"

איפה?!

ע"י כביש 6

והפקקים לת"א בבוקר?

מה קרה לך, בית פרטי! תחשוב על מורני….., דשא גדול….., בריכה קטנה בחצר, נדנדה…

ולאיזה גן תלך –בטייבה?!



לעם שברזומה שלו מספרים מפחידים כמו 2,000 ו- 6,000,000 והוא גם לא ממש מעצמת מדע או אימפריה כלכלית נוסח ברית המועצות של פעם, יש כנראה סיבות טובות יותר – לאו דווקא כלכליות– לחפש לעצמו יישות וסביבה ייחודית ומוגדרת. שלו ורק שלו. מי שנרדף על היותו הוא עצמו ינסה לגבש זהות אישית מובהקת באופן נחוש (עד כדי בוטות לעיתים) ומי שנאלץ לנדוד בעברו ממקום למקום, יעשה הכל על מנת למצוא לעצמו את אותה נחלה בה יוכל להשריש עצמו לדעת, בכדי שמכאן, לא יזיזו אותו – יהא אשר יהא.


הסיפור הזה לא נגמר בהיסטוריה, הוא רק מתחיל שם.

מדיניות ההגירה בארץ גיבשה כאן קיבוץ גלויות ייחודי וחריג במרקמו, רק שיחד עם כל היופי הזה, נוצרו גם צדדים פחות נעימים. מלחמת מעמדות, חוסר סובלנות, דרישה לזכות ראשונים וכדו’.מאפיינים שחדשות לבקרים גוררים בידול חברתי ומעמדי, יחסי שכנות ירודים וקנאה עזה לפרטיות.

מה שברור הוא, שמכאן הדרך לבית פרטי קצרה מאד, רק שבכדי לגהץ את אמא ואבא, לפורר את תיק ההשקעות,להשתעבד למקום העבודה על מנת לבצע עיסקה שקרוב לוודאי תהא זו שתעביר את סכום הכסף הגדול ביותר בחיינו בחשבון הבנק שלנו, לא מספיק תחזיות כלכליות מושכלות או פסיכולוגיה בגרוש. צריך משהו שהוא גדול מהחיים – "בלתי מושג". מיתוס. "המקום", לא יכול להמשיך ולהיות מחסה צנוע מפני רוחות וזאבים ועם בית בשיכון, לא בונים "זהות".



דוד, אתה מכיר איזה אדריכל?

----

"…..

תראה….., אנחנו רוצים בית למשפחה גדולה.

כמה ילדים יש לכם?

ילדה אחת. אבל היום שנינו עובדים בהיי-טק, אולי בעוד עשר שנים נרצה עוד ילדים…? נצטרך עוד קומה.

וגינה גדולה. זה החלום של דוד – תראה איך הוא משקיע בעציצים…

פייר, אני פחות מתחברת לזה, אבל דוד אוהב שטח. הוא טריטוריאלי כזה. חחח….. עזוב, הוא עוד חושב שהערבים רוצים להרוג אותנו. אני יותר מר"צ ממנו.

אני רוצה בית גדול.חמתי בנתה עכשיו 200 מ"ר – אשכרה קופסת גפרורים יצא לה.

ומטבח גדול – לך תוציא פה תירס מהמזווה.

דרך אגב, תגיד, דוד רוצה גג שטוח ואני רעפים. אתה יודע, שיראה כפרי, כמו אירופה…, מה אתה אומר?

בעיקר שאין פה שלג

וואי! בדיוק מה שהוא אומר

ומה עם מרתף? כאילו מחסן זה מה זה שנות ה- 70.

בערך…

וחדר אורחים אני חייבת! ההורים של דוד באים פעם בשנה להתארח – הם שילמו את המגרש לא נעים…

בשביל פעם בשנה לבנות חדר?

לא יודעת, אולי אני אזמין חברות…

וחשוב לי שעל-יד יהיו שירותי אורחים – אין מצב שהחברים של דוד מהצבא ששכבו איתו במארבים בלבנון, בלי להתקלח שבועיים, ישתמשו לנו בשירותים הפרטיים.

ברור.

ובאמת שנמאס לי לכבות את האור אחריו כל היום, אז חשמל חכם.

מה לגבי חימום ומיזוג?

טוב, קמין זה חובה!

למה?

חבל על החשמל.

אבל יש בסה"כ חודשיים חורף בשנה

לא יודעת, זה יפה –אצילי כזה

ומיזוג?

מרכזי! אם אני חוזה נכון את האקלים – הולך להיות פה חם.

ושאתם בסלון, למה שיפעל המיזוג בחדר הילדים, לא חבל על החשמל?


תאר לעצמך שאני צריכה להוציא שמיכה למורני שלא תתקרר מהמיזוג בחדר טלויזיה, אני צריכה להיכנס אליה לחדר,נכון…?

כן.

אה! וחומה גבוהה –נמאס לי מכל השכנים אצלי בחצר. אבל תתכנן חזית עם הרבה חלונות, שיהיה מפואר כזה

…"



נראה שמשאבי כדור הארץ ומצוקת הקרקעות יידרשו לחכות עוד דור אחד או שניים עד שיימאס לנו לנקות את כל המטראז’ הזה, לסחוט את הכינרת על הדשא ולהסריח את חצי הכדור עם המנגל. ברור גם שלחברת החשמל יש מספיק כסף למתוח לכאן קו מתח גבוה ומ.ע.צ ממילא גונבת אותנו באגרת הרישוי, אז קדימה, שיסללו לכאן כביש. ועכשיו.

oferweilgroup.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י עופר וייל שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]