חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
למה לעולם אסור להתעקש על שום דבר ? כיצד לחיות באיזון של הרצון ?





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: טיפול במסים סמים רעים אלכוהול מריחואנה

נושא המאמר: ...
מאת: אמור לא לסמים וכן לחיים   שמור מאמר למועדפים


הבן זוג שלי נוהג לשתות כשאנחנו יוצאים עם חברים, לפעמים הוא קצת משתכר יחד עם החברים שלו. זה לא נראה לי מזיק... מה כבר יכול לקרות ?

הבן שלי לומד באוניברסיטה, הוא כבר לא גר איתנו, הוא גר עם חברה שלו, הם ממש מאושרים. אני יודע שהוא משתמש במריחואנה... זה מזיק ?....מה כבר יכול לקרות ?



מה כבר יכול לקרות ? - מחקר חדש של ד"ר שרה גלוואני מאוניברסיטת בדפורדשייר, אנגליה, מתמקד בהשלכות של השימוש באלכוהול וסמים על המשפחה הקרובה של האדם שמשתמש.



על פי המחקר, במשפחות, בהן אחד מבני המשפחה משתמש בסמים או אלכוהול, סביר שתהיה אלימות והתעללות בתוך המשפחה. בני משפחה המשתמשים בסמים או אלכוהול, בין אם אלו בני זוג או הורים לילדים, עלולים להתדרדר למצב של אלימות והתעללות נגד בני המשפחה האחרים.



"רכבת הרים" רגשית

ההבדל בין קונפליקטים בתוך המשפחה לבין התעללות בתוך המשפחה הוא ברור. זה נורמלי, בכל משפחה, לחוות חילוקי דעות וקונפליקטים, לעומת זאת במשפחה שבה לאחד מבני המשפחה יש בעיה של שימוש באלכוהול או סמים רמת הקונפליקט מחריפה ומתעצמת. מחקרים מראים כי בני המשפחה של האדם המשתמש בסמים ואלכוהול, סובלים ממתח, לחץ, בעיות חברתיות, בעיות כלכליות, וכן תלונות על בעיות בריאות גופניות כתוצאה מהחיים עימו. משפחות כאלו חיות במצב של "רכבת הרים" רגשית.



בושה, אשמה ופחד

המחקר מצביע על מספר סיבות לכך שמשפחות אינן פונות לרשויות בבקשת עזרה.

"מלבד הסטיגמה, קיים החשש שהילד שלהם יגלה זאת או שישלחו אליהם משטרה, או שהמצב רק ילך ויחמיר כתוצאה מכך. וגם הבושה...זו הרי בושה, לא ? שהילד שלך עצמך מתעלל בך או מכה אותך. זה דבר שקשה מאוד להודות בו בפני מישהו."



בני המשפחה חווים בעיקר התעללות רגשית ונפשית. התעללות גופנית קיימת אך היא פחות נפוצה. על פי עדות של אחד המטפלים- "הרבה מזה הוא רגשי, אבל קיימים גם מקרים שבהם יש התעללות גופנית, לא רק בן בני זוג אלא גם אלימות של הבן או הבת כלפי האמא. קיימת סחטנות רגשית רבה והרבה בעיות כספיות וגם השילוב בינהם כמובן. כל מיני סוגים של תחינות ואיומים על מנת להשיג כסף. סחטנות רגשית, כמו איומים שהם יצאו ויפגעו בעצמם או איומים בהתאבדות.

הילד שמשתמש בסמים מצטיין בדרך כלל בתמרון הרגשות של ההורים כך שהוא יוכל להשיג מהם כסף ולא משנה מה זה גורם להורים. לעיתים זה יכול להתדרדר לאלימות פיזית."



המרדף אחרי הכסף

סמים עולים כסף. אדם שמשתמש בסמים צריך להשיג את הכסף לקניית הסמים ולאורח החיים המתלווה לכך. אחת המטפלות סיפרה- "יש קשר חזק מאוד. אתה רואה זאת שוב ושוב, כל פעם מחדש, שאנשים הופכים לאנשים הפוגעים בסביבתם כתוצאה משתיית אלכוהול או לקיחת סמים. זה רע במיוחד כתוצאה משתיית אלכוהול, אך גם סמים מסוימים, למשל קראק או כשהם מנסים להשיג כסף להרואין."



"אני חושבת שיש קשר גדול מאוד בין אלכוהול לבין התעללות במשפחה. לגבי סמים, זה בדרך כלל קשור לכך שהם במרדף אחרי הכסף... ואם לא נותנים להם... זה הרגע שבו התוקפנות באה לידי ביטוי.

ובכן, יש קשר הדוק. במיוחד עם אלכוהול שגורם להתעללות פיזית ומילולית. שימוש בסמים בדרך כלל קשור לצורך בכסף או בשמירה על אורח חיים מסוים, זו התעללות שהיא בדרך כלל יותר נפשית ופיננסית לעומת האלכוהול שיחד איתו מגיעה האלימות"



עדותה של ס. מתארת את מסלול ההתדרדרות- " כשהייתי בת 13, החברים היו לועגים לי אם לא היה לי משקה. נכנעתי כי היה קל יותר ללכת אחרי העדר. למעשה הייתי אומללה ושתיתי רק כדי לברוח מהחיים. הייתי אלימה וחסרת שליטה. לא ידעתי מה אני עושה. הרסתי את המשפחה שלי."- מתוך "האמת על אלכוהול" של ארגון "עולם ללא סמים".



"נער או נערה שלא יודעים באמת למה לסרב להצעת החברים לשתות אלכוהול לא יוכלו לעמוד בלחץ החברתי שמופעל עליהם על ידי החברים שלהם. כדי לעמוד בלחץ החברתי הם צריכים להיות ממש משוכנעים שזה עלול להזיק להם, יותר מאשר הסירוב להצעת החברים לשתות ואת זה נוכל להשיג רק אם נידאג להביא אליהם את הנתונים האמיתיים על סמים ואלכוהול ".- אילת מליס כהן, מובילת "עולם ללא סמים" בישראל.



ארגון "עולם ללא סמים" הינו ארגון של מתנדבים, הפועל בקרב בני הנוער, על מנת להביא להם את האמת על סמים ואלכוהול. כיום זוהי הפעילות הלא ממשלתית הגדולה בעולם.

הארגון, אשר הוקם על ידי ארגון הסנטולוגיה, כאחד מבין מגוון הפעילויות לשיפור חברתי שהתנועה יזמה, עובד עם בני נוער, הורים, מחנכים, ארגוני מתנדבים אחרים ועם כל מי שיש לו רצון לעזור לאנשים לנהל חיים נקיים משימוש בסמים.



-------------

קישורים

מחקר של ד"ר שרה גלוואני מאוניברסיטת בדפורדשייר, אנגליה, בשיתוף עם "אדפהם" ופרויקט "סטלה" http://www.beds.ac.uk/goldbergcentre/resources/suppfamilies-substance-violence.pdf



_______________________________________________________________

www.notodrugs.co.il www.drugfreeisrael.org

[email protected] ישראל

[email protected]



כתובת למשלוח דואר : אילת מליס כהן, מסדה 36 חיפה 33075

© כל הזכויות שמורות ל"עולם ללא סמים"- Foundation for a Drug-Free World

www.drugfreeisrael.org


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אמור לא לסמים וכן לחיים שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]