חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
לסבוס - איי יוון





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: כושר כושר נפשי

נושא המאמר: כושר נפשי- יש חיה כזאת?
מאת: ערן גולדשטיין    שמור מאמר למועדפים

כושר נפשי? יש חיה כזאת!

במהלך העשורים האחרונים הולכת ועולה המודעות בקרב הציבור בחשיבותה של הפעילות הגופנית ככלל ושל פיתוח הכושר הגופני בפרט. יותר ויותר אנשים צועדים לקראת ערב, מכוני כושר עולים ופורחים כפטריות אחר הגשם, מכשירי פיתוח שרירים וחיטוב נמכרים כלחמניות טריות, והיצע שיטות העבודה הגופניות רב ומגוון.

יש לברך על תופעה זו, הן הרפואה המערבית והן הרפואה האלטרנטיבית מדגישות את חשיבות טיפוח הגוף בהקשר של מניעת מחלות, שיקום ממחלות, ושיפור מצב רוחו ומצבו האנרגטי של האדם.

עם זאת, טרם עלתה המודעות בציבור בנחיצותו של טיפוח הכושר הנפשי.

"רגע אחד, ישאל כל בר דעת בפוגשו לראשונה בביטוי זה, כושר נפשי, יש חיה כזאת"? והתשובה חד משמעית: כמובן! יש להדגיש כי ממש כמקבילו הגופני המיוזע, כושר נפשי הוא מטרה מציאותית וברת הגשמה.

מהו כושר נפשי?

בכל אחד ואחת מאיתנו מצויות שלוש יכולות: סבלנות, ריכוז ורגיעה אך במידה ובאיזון שונים בינן ובין עצמן. חיזוקן של שלושת היכולות, הוא הלכה למעשה טיפוח כושרנו הנפשי.

מדוע חיוני לטפח את כושרנו הנפשי?

ממש כשם שטיפוח כושרנו הגופני מסייע בידנו להתמודדות עם גרף מאמצים גופניים הולך וגדל לאורך זמן, מסייע בידנו כושרנו הנפשי להתמודד עם שפע האתגרים הנפשיים שהחיים מציבים בפנינו: תחושות גופניות לא נעימות, מצבי אי וודאות וחוסר שליטה.

כיצד מסייע בידנו הכושר הנפשי בשגרת היום?

מגוון התגובות הרגשיות הנתון לנו להתמודדות עם תחושות גופניות לא נעימות, עם מצבי אי וודאות וחוסר שליטה רב: כעס, ביקורת עצמית, דאגנות, פחד, חרדה, קוצר רוח, הכחשה, עייפות..... תגובות אלו מהוות גם מרכיב מרכזי בסך המתח הנפשי שלנו.

הסיבה המרכזית לבחירתנו החוזרת בתגובות אלו היא בדרך כלל כושרנו הנפשי הירוד! אך כאשר נוכחים בנו סבלנות, ריכוז ורגיעה נתון בידנו כלי רב עוצמה ? יכולת הבחירה! היכולת לבחור בתגובה שקולה ואחראית.

כיצד מטפחים כושר נפשי?

כושר נפשי ניתן לטפח באמצעים שונים: היהדות מעמידה את התפילה ואת שמירת המצוות כאמצעי לטיפוח הכושר הנפשי (ראו את הקשר בין המילים: כושר וכשר), התורות המזרחיות מצדדות בתרגול מדיטציה, יוגה, טאי צ?י ועוד, ואילו אלו שאינם מחפשים מסגרות יעשו רבות לטיפוח כושרם הנפשי אם יתמידו לפעול תוך הקדשת מלוא תשומת הלב למשימתם, למשל - להפנות את מלוא הקשב לילדים בשעה שנמצאים עמם, תוך מודעות לתחושות העולות ? קוצר הרוח, העייפות, הרצון ל"דקה אחת של שקט..."חשוב להדגיש, פיתוח כושר נפשי אינו עוד מצרך מותרות כדרכן של אופנות, אלא כורח מציאות של ממש, וכי טוב אם נבחר לטפחו למען נגשים "נפש בריאה בגוף בריא".



אודות הכותב:
ערן גולדשטיין, Lic.Ac .
מטפל מוסמך ברפואה סינית .
מטפל בדיקור סיני, שיאצו, צמחי מרפא סיניים ואיזון תזונתי.
מתמחה בטיפול בביטויים גופניים הפורצים על רקע מתח נפשי ומשלב טיפול בין הרפואה הסינית המסורתית ובין הוראת הדהרמה ? פסיכולוגיה בודהיסטית.
מטפל בקליניקה פרטית בתל מונד.
מרצה ומנחה סדנאות מודעות והעצמה אישית.
מחבר הספר: "ובחרת בחיים ? מדריך ידידותי לעבודה עם סבל", הוצאת גל.

דוא"ל: [email protected]
כתובת אתר הבית שלי: http://www.metaplim.co.il/EranGold
לעיון בספר "ובחרת בחיים": http://www.metaplim.co.il/a.asp?p=8533


www.metaplim.co.il/erangold


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י ערן גולדשטיין שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]