חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
ד"ר אורי עצמון- מחלוקת בין גישות שונות בתורת המשפט לשאלה מהו המשפט





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: אליסוף קובי מרווחים שוקי הון

נושא המאמר: המדריך למקורות המידע העומדים לרשות המנתח הפיננסי מאת רונן טייב
מאת: אליסוף קובי   שמור מאמר למועדפים


‏23/06/2010


סקירה על כלכלת בריטניה


סקירה כללית:
בריטניה, אחת מהמדינות שנפגעו בצורה החזקה ביותר מהמשבר נמצאת כמאמציה נתונים לביסוס הכלכלה וזאת לאחר חילופי ממשל דרמטיים שהיו מוקדם יותר השנה. המאמצים נתונים במספר מוקדים, בניהם שוק העבודה, הנדל"ן והמאזן הלאומי- כולם נתונים במצב קשה עדיין גם לאחר שנת התאוששות. הנתונים שזורמים לשווקים לגבי התאוששות בריטניה הם לעיתים סותרות ובכל מקרה שבירות.

• גורמי חוץ המעיבים על הכלכלה: בעיית החוב של יון, חוסר הסכמה בין מדינות אירופה וארה"ב על הדרכים לפיתרון המשבר העולמי,
• גורמי פנים המעיבים על הכלכלה: ממשלה חדשה ובלתי מנוסה, יריבות פוליטית בין השמרנים לליברלים, בעיות עם האיגודים וחוסר תמיכה שלהם בהחלטות הממשלה.

שוק הנדל"ן
שוק הנדל" בבריטניה, בדומה לזה שבארה"ב, ספג מכה קשה במשבר האחרון. גם הוא הושפע מעליות מחירים, משכנתאות גדולות ולווים מיעוטי יכולת. בועת הנדל"ן לאחר התפוצצותה הותירה את בריטניה עם מלאי בתים גדול, לווים חדלי פירעון וריביות נמוכות על המשכנתאות.
מבין נקודות החוזקה בשוק זה, ניתן למנות את עזרת הממשל למתקשים בתשלומי המשכנתא (בד"כ לפגרים בכ-3 חודשים לפחות), ירידה מתמשכת בעיקולי הבתים הן בשנת 2009 והן בתחילת 2010 וריבית נמוכה שמאפשרת מחזור משכנתאות ללווים.
נכון להיום, מחירי הבתים חזרו לעלות מעט והם נמוכים רק בכ-9% ממחירי השיא של שנת 2007.
מבין נקודות החולשה בשוק זה ניתן למנות את רצון הממשלה לקצץ בעזרה ללווים בעתיד הנראה לעין (ככל הנראה ממחצית זו של שנת 2010 ואילך), דשדוש בהתאוששות הכלכלית בפריפריה הבריטית (בעיקר בצפון המדינה) והקשר בין התפוקה התעשייתית ליכולת לשוק המשכנתאות כאשר רוב הפועלים נמצאים בצפון המדינה ומחירי הבתים שעולים ככל שהכלכלה תשתפר.





שוק העבודה
שוק העבודה שאחראי ל- 75% מהכלכלה, עדיין במצב קשה נכון לחודש אפריל-מאי. מספר הלא מועסקים הוא הגבוה ביותר מאז הרבעון השלישי של 1994 ועומד על 2.51 מליון מובטלים (8% אבטלה). ישנם אינדיקציות לכך שמספר דורשי הבטחת הכנסה יורד אולם יש לשים לב לקונסיסטנטיות הנתונים האלו: באפריל מספרם ירד ב- 27,000 איש ועמד על 1.52 מליון- החודש השישי ברציפות של ירידה.
משכורות העובדים חזרו לעלות כאשר מתחילת השנה הם עולות ב- 4%, רוב העלייה בשל תשלום בונוסים שחזרו למשכורות העובדים.

מכיוון שהנתונים מעורבים ושבירים, יש צפי ששוק העבודה יישאר ירוד גם בעתיד הנראה לעין בד בבד להשתפרות הכלכלה אם וכאשר זאת תגיע.

פעולות
לבריטניה יש את אחוז הגרעון כאחוז מה- GDP מהגבוהים במדינות העולם. עובדה זו מקשה מאוד על הממשלה החדשה לפעול באמצעות הרחבות מוניטאריות ופיסקאליות וגוררת אותה לשים דגש על צמצום במקום זאת. הצמצום מגיע בדמות קיצוצי תקציב והגדלת תשלומי המיסים (אמורים להגיע לכ- 8% מה-GDP ב-5 שנים הבאות- ההידוק הפיסקאלי הגדול ביותר מאז סוף מלה"ע השנייה).
התוצאות החיוביות יהיו שמירה על דירוג החוב המושלם שלה- AAA ועל אמון המשקיעים. התוצאות השליליות יהיו, בשלב המיידי, מאבקים של הממשל עם ארגוני העובדים והמעסיקים ובשלב המאוחר יותר עלולות להקשות על בריטניה לחזור למסלול הצמיחה.
קיצוצים אלו יהיו החמורים ביותר מבין כל מדינות אירופה האחרות, כולל גרמניה וזאת לאור הגרעון המבני שלה שעומד על 7% נכון לתקופה הנוכחית.

תחזית ל- 2010-2011
במידה רבה, התנהלות בריטניה במשבר תהיה תולדה של היכולת להגיע לפשרות פוליטיות לאור חילופי השלטון שאירעו שם לאחרונה. במסגרת פשרות אלו, יאלצו שתי המפלגות לדון בנושאים שהוצגו לעיל כשעיקר הבעייתיות נמצאת בגרעון הפיסקאלי, דבר שיגרום להעלאת מיסים ולקיצוץ במשרדים הממשלתיים (כפי שדווחנו לאחרונה בתקשורת).
בעיה אחרת נמצאת ביציבות הבנקים, שלמרות התמיכה הממשלתית בהם, נותרה שבירה.
האשראי הבנקאי יוסיף, ככל הנראה, להיות גם הוא מצומצם, כל עוד הסקטור הפרטי מתאושש לאיטו. חברות רבות נוטות כעת לשמור כסף בבית לבזבז פחות ולצרוך פחות אשראי.
הצפי לכלכלת בריטניה לאור האמור הוא לגידול של 0.9% בשנת 2010 ו- 1.3% בשנת 2011. יש לשים לב כי התחזית הזאת מובאת במתכונתה ה"אופטימית" כאשר יש חשש לגידול בכלכלה ככל שיציבות יבשת אירופה מוטלת בספק.
במקביל, ישנו צפי לעליה של האבטלה ב- 0.25% בשנים 2010-2012 ולגידול של 70 מיליארד פאונד בחוב הלאומי מדי שנה עד לשנת 2015.




מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אליסוף קובי שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]