חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
השכרת יאכטה לאירועים - מדריך לצרכן הנבוך





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: עבודה העצמת נשים החלפת עיסוק

נושא המאמר: כיצד תזהי את העיסוק המתאים לך
מאת: חוה ניסנבוים    שמור מאמר למועדפים

כדי לראות את העיסוק החדש שמתאים לכם, עליכם לעשות שני דברים: א. לסכל מהדרך את הדברים שמפריעים לכם לראות את העיסוק החדש, כמו חשש או אמונה שלילית. ב. להאיר ולנסח את מרכיבי העיסוק החדש.

ניגש למלאכה:

1. גורם משמעותי שיכול להפריע לכם לזהות את העיסוק שלכם הוא חשש. כשאתם חוששים מאי-וודאות, מאי-יציבות, מלעזוב את המוכר ועוד, אתם מתקשים לחשוב בצורה בהירה ובונה. חשוב שתדעו כי פחד, אי-ודאות או תסכול הם שלבים מובנים בתהליך השינוי. זו תקופה ארעית או שלב ביניים שבין מחויבות ראשונה שמתמסמסת לבין מחויבות חדשה, שעדיין לא ברור מה טיבה. תהליך של שינוי עיסוק הוא תהליך עוצמתי במיוחד שכן אתם נפרדים מהמוכר, מעמדות, תפיסות ואמונות שביססתם במהלך השנים, ושהוכיחו את עצמם. הטיפים שלי: התחייבו לתהליך הדרגתי שלפיו בכל פעם שאתם עוסקים במשהו חדש, או חושבים על משהו חדש, אתם מפסיקים לעשות רק דבר אחד ישן. כלומר, צרו מעבר הדרגתי. שנית, התיידדו עם תהליך השינוי והבינו שהידיעה תגיע. כך תוכלו להפנות אנרגיות לכיוון של בנייה, במקום לכיוונים של דאגה ומצוקה.

2. מה האמת? מהו העיסוק שאתם באמת רוצים?. אני לא מתחכמת - גיליתי שאנשים רבים כל כך יודעים מה הם רוצים לעשות אבל הם לא משמיעים את האמת הזו בקול רם ולא נותנים לה מקום, בעיקר כי הם חושבים/מאמינים/מרגישים (כל אחד והתנהלותו) שזה לא אפשרי או שהם לא יודעים מאיפה להתחיל. הרבה מאלה שיודעים את האמת, אינם אומרים אותה בקול רם כי מיואשים או עייפים בגלל קרבות העבר. חלקם, שומעים קולות של ביקורת בראשם וזו אינה מאפשרת להם להתקדם.

3. למי שלא מצליחים לנסח את האמת, התמסרו לתהליך החקירה שבו אתם בודקים את מרכיבי העיסוק החדש. ענו על שאלות כמו, מה מתאים לי? איזו סביבת בודה טובה לי? מהם הצרכים שלי? מה מניע אותי? מהם השרירים החזקים שלי (חשיבה או רגש, אינטואיציה או חושים)? מהם הכישרונות שלי? וכדומה. התייעצו עם אנשים מפרגנים או תומכים, שמכירים אתכם ותשאלו אותם את השאלות האלה לגבי עצמכם.

בשלב הזה של החקירה חשוב שתכתבו כל תובנה ולא תפסלו אותה בגלל מה שנראה כאילוץ (כסף, גיל, הכשרה וכדומה). מחשבות מוקדמות על אילוצים חוסמות מחשבה חדשה והן כנראה הסיבה שבגללה אתם לא מצליחים לזהות את העיסוק המתאים לכם. מצד שני, אל תתעלמו מאילוצים אלה - רשמו אותם לצד כל תובנה. בסוף תהליך החקירה, תכננו כיצד להתמודד עם האילוץ הזה. דעו כי בסופו של תהליך החקירה, אילוצים אלו יקבלו פרופורציות קטנות יותר, ביחס לדברים החיוביים שיתפתחו.

4. כתבו לעצמכם מהם העיסוקים שיוצרים בכם התלהבות, ושאתם מצוינים בהם. רשמו את העיסוקים שעליהם יכולים לשלם לכם. לא פחות חשוב, חשבו על הדברים שלא עונים על הקריטריונים שציינתי (התלהבות, מצוינות, שישלמו לכם) והפסיקו לעשות אותם, גם אם מדובר בדברים שהתרגלתם לעשות.

5. כדי לגלות דברים חדשים, עליכם לעשות דברים חדשים, ולא רק לחשוב עליהם. פעולות חדשות יכולות להתגלות כעיסוק החדש שלכם, אך רוב הסיכויים שהם "רק" יחשפו בפניכם חלקים נוספים, משמעותיים, בעשייה החדשה שלכם. פעולות חדשות גם נוטות לייצר תובנות משמעותיות ביחס לעשייה הקיימת. אם, לדוגמא, אתם נוטים לפעול מהמחשבה וכל עניינכם בלמידה תיאורטית, הירשמו לקורס ציור.

6. כדי לחולל שינוי מוצלח עליכם לנסח אמרות ישנות או תובנות חדשות בצורה חיובית. חשבו מחדש על אמרות ביקורתיות שאתם אומרים לעצמכם או שאחרים אומרים/אמרו לכם. לדוגמא, אם אתם רוצים לחולל שינוי זה לא אומר שאתם "לא יציבים" או ש"כולם מרוצים ממצבם ורק אתם לא". אולי לכם יש צרכים מפותחים כמו צורך במימוש אישי, או רצון להיות במקום מספק? אולי לכם יש משהו אמיתי להעניק לעולם הזה ואסור לכם לקפוא על השמרים?. דוגמא אחרת, אנשים רבים אומרים לי שהם לא יצליחו, ואני שואלת, "על סמך מה אתם מבססים את הקביעה הזו? בהסתמך על ניסיון העבר?, הרי לא הייתם במקום החדש או שהייתם שם בשלב לא בוגר, אולי בהסתמך על אמונות שגויות? אולי על סמך קביעות של הקרובים לכם, שמדברים מהצורך האישי שלהם, שלא בהכרח רלוונטי לכם. בהקשר זה, הבינו שפעמים רבות מה שנראה כתקיעות, הוא מנגנון המשרת אתכם בדרך מסוימת, ולכן אל לכם להאשים את עצמכם.

7. אם אתם נמנים על אלה שלא יודעים להחליט בין מגוון עיסוקים אפשריים או אלה שלא מוצאים עיסוק ספציפי, אני ממליצה לכם לבחור בעיסוק שמתאים ביותר לערכים שלכם. עיסוק שמביא לידי ביטוי את הערכים שלכם יצור שביעות רצון רבה. בקצרה, ערכים הם 5-6 קווי הנחיה פנימיים שמנהלים אתכם בחיים. כיצד תגלו את הערכים שלכם?

הנה מספר תרגילים:

נסחו את הערכים שלא תוותרו עליהם גם בשנים הבאות, וגם אם לא תתוגמלו עליהם. תארו לעצמכם מצב שבו מציעים לכם משרה שלא מאפשרת לכם להביא לידי ביטוי ערך חשוב שלכם. נאמר, את הרצון להתקדם. האם תסכימו לקבל את המשרה? ומה אם היא טומנת בצידה תגמול כספי נאה?

אם לא הסכמתם לקבל את המשרה, סימן שרצון להתקדמות הוא ערך עבורכם, והוא ישאר שם תמיד. אם קיבלתם את המשרה, כנראה שתגמול חומרי הוא ערך משמעותי יותר עבורכם, בהשוואה לרצון להתקדם.

ערך הוא זה שבאמת חשוב לכם, ותמיד יהיה, ויהי מה. לא תשנו את הערך הזה בתגובה לשינויים חיצוניים; תשנו את המצב ? אם צריך ? כדי להישאר נאמנים לערך שלכם.

כדי לזהות ערכים, תשאלו את עצמכם 'למה' אתם עושים דברים מסוימים, כמו התנהגות מסוימת, הרגל, התפרצות או אמירה שמזוהה איתכם. נסו לענות חמש פעמים על השאלה 'למה החלטתי או עשיתי כך? ככל שתענו על השאלה פעמים רבות יותר (ולכל הפחות 5 פעמים) תגיעו לשורש האמת, לנקודות ההתייחסות בחייכם. התשובות או המניעים יכולים להיות, למשל, הרצון במימוש, הרצון להיות בחיק המשפחה, יציבות, הכרה, הגשמה רוחנית, הצלחה חומרית, אתגר, סמכות, יצירתיות, חדשנות, יצרנות, אתגר פיסי וכיו'ב.

כדי לזהות את הערכים שלכם, שלא משתנים בזמן, חשבו מהסוף להתחלה. דמיינו שהגעתם לגיל שיבה ואתם חשים סיפוק וחיות. כעת, זהו את הדברים שעשיתם כדי להגיע לתחושה זו. איזו השפעה יצרתם בחייכם? ממה הייתם מרוצים? מהם ההישגים החשובים לכם? תשאלו את עצמכם על מה תתחרטו אם לא תעשו עד גיל הפרישה. ממה תהיו מאוכזבים שלא עשיתם. ערכו רשימה של כל אלו.

לבסוף, דמיינו שעליכם לשלוח לחו"ל צוות המייצג את הערכים שלכם. הצוות מונה 5 אנשים. חשבו, את מי תשלחו? מה הם יאמרו עליכם, על הערכים שלכם? קרוב לוודאי שתשלחו את אלו שייצגו אתכם בצורה הטובה ביותר. מה הם יאמרו עליכם?

איחוליי הכנים להצלחה, חוה ניסנבוים.
אודות הכותב:
חוה ניסנבוים
יועצת קריירה, מרצה ומנחה קבוצות.

www.iknowledge.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י חוה ניסנבוים שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]