חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
טאי צ'י – מערכת האימון המסורתית





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: עוסק פטור עוסק מורשה עסק חדש

נושא המאמר: מה עדיף? עוסק פטור או עוסק מורשה?פטור או מורשה? זו השאלה!
מאת: רואה חשבון חמי שמגר   שמור מאמר למועדפים

עוסק פטור או עוסק מורשה היא אחת השאלות החשובות ביותר שנשאלות כשפותחים עסק חדש.

במאמר זה נסביר ונדגיש את ההבדלים ביניהם, ומהי צורת הרישום במע"מ הכדאית ביותר כל אחת מהאפשרויות.

עוסק פטור

1. ישנם עסקים שלא מורשים להירשם במע"מ כעוסק פטור אלא מוכרחים להירשם כעוסק מורשה.
הרשימה מונה את בעלי המקצועות והעיסוקים הבאים:

א. מקצוע חופשי: אגרונום, אדריכל, הנדסאי, חוקר פרטי, טוען רבני, טכנאי, טכנאי שיניים, יועץ לארגון, יועץ לניהול, יועץ מדעי, יועץ מס, כלכלן, מהנדס, מודד, מנהל חשבונות, מתורגמן, סוכן ביטוח, עורך דין, רואה חשבון, שמאי, בעל מעבדה כימית או רפואית, רופא, פסיכולוג, פיזיותרפיסט, רופא וטרינר, רופא שיניים או מרפא שיניים.
ב. נותני שירותים לגבי מופע אומנותי, לרבות הנחייה, בניית תפאורה, הכנה בדיקה ופקוח על מבחנים, הרצאה, הוראה, כתבנות, קצרנות, תרגום, כתיבה, עריכה ופישור.
ג. בעל בית ספר לנהיגה, מתווך מקרקעין, בעל בית ספר לרבות גן ילדים, סוחר ומתווך רכב, וחברה.

במידה ואתה כלול ברשימה זו חובה עליך להירשם כעוסק מורשה.

2. מחזור עסקות שנתי צפוי אינו עולה על 70,605 ₪

3. אתה מעסיק שני מועסקים לכל היותר.

חשוב לציין:
הפטור של העוסק פטור הוא לעניין מע"מ בלבד, והוא אינו פטור ממס הכנסה ובטוח לאומי (בדרך כלל). זאת אומרת שכל חובות הדיווח חלות על העוסק פטור למעט הדיווח השוטף למע"מ. לכן מייד לאחר פתיחת התיק במע"מ יש לפתוח את התיקים גם במס הכנסה וביטוח לאומי!

4. העוסק פטור ימסור דו"ח פעם בשנה למע"מ על מחזור העסקות שלו.

5. על מנת לגבות את הכסף מלקוחותיו,העוסק פטור יוציא דרישת תשלום, בה מצוין כמה עליו לשלם. בעת קבלת הכסף העוסק פטור יוציא קבלה בלבד.

6. העוסק פטור אינו יכול לקזז מע"מ בגין רכישותיו והוצאותיו השוטפות. הסכום שלא קוזז יתווסף לסכום החשבונית ויהווה חלק מהוצאותיו לצורך מס.

7. אחד החסרונות של עוסק פטור הוא תדמית העסק הקטן. קיימים גופים גדולים (שאומנם לא בצדק) יעדיפו לבצע עסקות עם עוסק מורשה ולא עם העוסק הפטור.

8. גם מגבלה פסיכולוגית יכולה להשפיע על ההתפתחות העסקית של העוסק פטור. "אסור לי לעבור את 70,605 ₪ ", אמירה זו שנשמעת לא פעם מפי עוסק פטור, משאירה אותו קטן, בעיקר בחשיבה על התפתחות וצמיחה.

9. אם ומחזור העסקות של העוסק פטור עלה על המותר, חייבים לשלם את ההפרש בין החלק הפטור, לחלק שעלה על הפטור. אבל כיוון ונוצרו עסקות חייבות במע"מ נוכל לקזז מע"מ בגין ההוצאות בחודשים אשר עלו על המחזור.

10. במידה והעוסק פטור רוצה להפוך לעוסק מורשה על בעל העסק לגשת לתחנת מע"מ שבה נרשם כעוסק פטור ולהגיש בקשה להפוך לעוסק מורשה. בכדי להפוך לעוסק מורשה יש להביא הוכחה כלשהי שמחזור העסקות השנתי צפוי להתרחב (הסכם עם לקוח, או הצהרה). כמו כן, יש לסכם את הקבלות שהוצאת בתור עוסק פטור על מנת שבתחנת מע"מ ידעו מהו הסכום הפטור עד יום המעבר.

11. לעוסק פטור ישנו יתרון של חסכון במס לעומת העוסק מורשה. היתרון בא לידי ביטוי בסיטואציות שההוצאות מורכבות מחשבוניות מס, ולא מהוצאות שלא ניתן לקזז בגינן מע"מ ( ארנונה לדוגמה). היתרון נובע מזה שסכום המע"מ שלא ניתן לקזז מתווסף לסכום ההוצאה, כך שהרווח לצורך מס נמוך יותר (ההוצאה יותר גדולה). מאחר והרווח נמוך יותר, תשלום המס נמוך יותר.



עוסק מורשה

1. חלק מבעלי המקצועות והעיסוקים חייבים להירשם כעוסק מורשה.

2. העוסק המורשה גובה מע"מ בגין עסקותיו ורק הוא יכול להוציא חשבונית מס ללקוח.

3. העוסק המורשה יכול לקזז מע"מ בגין הרכישות וההוצאות השוטפות שלו.

4. העוסק המורשה מדווח למע"מ פעם בחודש או פעם בחודשיים (תלוי במחזור השנתי), על מחזור העסקות שלו, וכן מע"מ העסקות בגין מחזור זה (המע"מ שגבה מלקחותיו). בנוסף הוא מדווח על המע"מ אשר קיזז בגין רכישות והוצאות שוטפות שלו (מע"מ תשומות). הסכום לתשלום או להחזר, הוא ההפרש בין השניים.


לפרטים נוספים וייעוץ בקרו באתרנו:

יוספה שור (פרנק) | משרד רואה חשבון

accountant-il.com/


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י רואה חשבון חמי שמגר שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]