חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מותגים ברשת - דחליל או חליל?





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: בריאות סרטן השד אור מלאכותי

נושא המאמר: חשיפה מוגברת לאור מלאכותי בלילה - גורם סיכון לסרטן השד
מאת: להיות בריא    שמור מאמר למועדפים

מחקר חדש באוניברסיטת חיפה מצא קשר בין חשיפה לתאורה מלאכותית בלילה ובין שכיחות סרטן השד אצל נשים בישראל.

החוקר איתי קלוג מהחוג לניהול משאבי טבע וסביבה באוניברסיטת חיפה מצא בעבודת המחקר שערך שחשיפה מוגברת לתאורה מלאכותית בלילה עלולה להוות גורם סיכון נוסף למחלת סרטן השד. החוקר בדק בהנחיית פרופ' אברהם חיים ופרופ' בוריס פורטנוב את שכיחות סרטן השד אל מול רמות התאורה בלילה ב -214 ישובים נבחרים בישראל ובנוסף ביצע סקר בהשתתפות 100 חולות סרטן השד ו -100 נשים בריאות.



"מצאנו שככל שעוצמת התאורה הייתה חזקה יותר כך גם שכיחות הסרטן הייתה גבוהה יותר וככל שישובים היו מוארים יותר הם הציגו שיעורי סרטן גבוהים יותר", אמר קלוג. בנוסף, נמצא הבדל משמעותי וחיובי בין קבוצת חולות סרטן השד ובין קבוצת הביקורת של נשים בריאות מבחינת קירבה למרכזי קניות גדולים, קניונים ומרכזי בילוי המאופיינים במערכות תאורה רחבות היקף שבדרך כלל עושות שימוש בתאורה 'כחולה' בעלת עוצמה גבוהה. הבדל נוסף בין הנשים החולות והבריאות נמצא בנוגע לחדירה של מקור אור מלאכותי לחדר השינה בלילה.

"ההורמון מלטונין אשר מופרש בשעות הלילה בתנאי חשיכה, הוא בעל פעילות שמעכבת גידול תאים סרטניים ,ולכן ירידה ברמות הורמון זה בדם כתוצאה מחשיפה לתאורה מלאכותית בלילה מהווה גורם סיכון נוסף לחלות במחלת סרטן השד " הסביר החוקר.

?אינני מציע לחזור ל'ימי הביניים החשוכים' ולהחשיך את כל האורות בישראל, אלא להנהיג מדיניות של הפחתה בעוצמות ושימוש בסוגי תאורה מתאימים", המליץ החוקר. לדבריו, הפחתה זו כוללת כיבוי מערכות התאורה כאשר אין צורך בהן, כמו בשעות הלילה המאוחרות ובאיזורים שבהם אין צורך בתאורה, דוגמת אזורי תעשייה בלילה. "הפחתה זו לא רק שתמנע חשיפה מיותרת לתאורה מלאכותית, אלא גם תחסוך אלפי שקלים למועצות המקומיות והעיריות ותמנע את זיהום האוויר כתוצאה מהפחתת השימוש בחשמל, שיפחית את הזיהום שנדרש בכדי לייצר אותו", הסביר קלוג והמליץ שגם בתוך הבתים הפרטיים ישנו אנשים את הרגלי החיים שלהם בכדי למנוע חשיפה מיותרת לתאורה מלאכותית.

"כדאי לכבות תאורה שאין בה צורך, לוודא שחדר השינה חשוך בלילה בכדי למנוע זליגה של אור מבחוץ ולא להירדם עם הטלויזיה דלוקה" אמר וציין שיש צורך בתכנון מקיף וחדשני של מערכות התאורה גם באיזורים שיבנו בעתיד וגם בשכונות וישובים קיימים. "בתכנון חדש זה יש להשתמש באור בריא יותר לאדם וגם למקם את מערכות התאורה בצורה שבה תמנע זליגה של תאורה לתוך הבתים וימנע זיהום הסביבה בתאורה מיותרת", סיכם קלוג והדגיש כי עד היום נחקרו גורמים סביבתיים שונים שעשויים להשפיע על הסיכוי לחלות במחלת הסרטן. מחקר זה מוסיף גורם נוסף שההיסטוריה שלו קצרת טווח והוא אחד ממאפייני אורח החיים המודרני.



עבודת המחקר של איתי קלוג זכתה בפרס רקטור אוניברסיטת חיפה, פרופ' יוסי בן ארצי, לאחר שנבחרה ע"י ועדה כעבודת מחקר מצטיינת.


אודות הכותב:
האתר "להיות בריא" מגיש לכם כתבות במיגוון תחומי התמחות רפואיים, רובן מפרי עטם של רופאים מומחים בכירים, ומאפשר לכם לשאול שאלות את מיטב הרופאים.


www.2b-bari.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י להיות בריא שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]