חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מתנות לאורחים





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מערכת החיסון Immune System

נושא המאמר: התפקודים העיקריים של מערכת החיסון הינם להגן על הגוף מפני זיהומים חיצוניים (חיידקים, וירוסים) ומפני התפתחות תאים סרטניים
מאת: מערכת החיסון    שמור מאמר למועדפים

כל פולש או חומר פנים–גופני שלא מזוהה ע"י מערכת החיסון כ"עצמי" כלומר ששייך לגוף, נחשב לאויב ונידון להשמדה. חומרים או פולשים אלה נקראים אנטיגנים או אלרגנים. ביניהם נמנים חיידקים, נגיפים, חלבונים, פחמימות, תאים סרטניים ורעלים.
האסטרטגיה של מערכת החיסון צבאית לכל דבר:
· זיהוי האויב.
· גיוס כוחות.
· תקיפה וחיסול.

מערכת החיסון הינה אחת ממערכות גוף האדם המופלאות ביותר.
מערכת החיסון לא דומה למערכות איברים הנראות לעין כגון מערכת השלד והשרירים או מערכת העיכול. מערכת החיסון היא מערכת סמויה.
רכיבים המזוהים עם המערכת החיסון:

1. תאי הדם הלבנים (ליקוציטים):

א. מקרופגים: תאי הדם הלבנים גדולים הבולעים מיקרובים, וחומרים אחרים.

מקרופגים לא נמצאים בדם, אלה במקומות אסטרטגיים שבהם יש מגע בין האיבר לזרם הדם. למשל בריאות במקום שהריאות מקבלות את האוויר מין החוץ.
תאים דומים בדם נקראים מונוציטים.
ב. נייטרופילים: תאי הדם הלבנים שנמצאים בזרם דם. הם גם גדולים ובולעים מיקרובים, וחומרים אחרים. הם צריכים גירוי מיוחד כדי לצאת מזרם הדם ולהיכנס לרקמות הגוף.
כתוצאה מהשמדת המיקרובים ע"' נויטרופילים מיוצרת מוגלה.
ג. לימפוציטים: התאים העיקריים במערכת הלימפה. ללימפוציטים יש אורך חיים של עשרות שנים והם זוכרים את האנטיגנים שפעם השמידו.

קיימים שלושה סוגים עיקריים של לימפוציטים:
1. לימפוציטים מסוג B – נוצרים במח העצם ומפרישים נוגדנים.

2. לימפוציטים מסוג T - נוצרים במח העצם, נודדים לבלוטת התימוס ומבשילים שם. בלוטת התימוס – הינה בית הספר ללימפוציטים מסוג T, בה הם לומדים להבדיל בין עצמי ללא-עצמי.

3. תאים קוטלים טבעיים ( Natural Killers ) – נקראים כך משום שהם הורגים מיקרובים ותאים סרטניים. למה קוראים להם קוטלים טבעיים ? משום שהם לא זקוקים לתהליך הבשלה ולימוד כמו לימפוציטים מסוג B ו – T . הם הורגים תאי מטרה מיד ללא שום הכנה מוקדמת.

2. נוגדנים או Antibody , או Immunoglobulin

קיימים 5 סוגים: IgM, IgG, IgA, IgE, IgD . כל אחד מהם אחראי על עבודה מול האנטיגנים שונים אך נראה ש מאימונוגלובולין מסוג IgMיש יותר נזק מתועלת. IgM מצוי בתאי MAST ומעורר תגובות אלרגיות ורגישות יתר ע"י שחרור Gistamin, Serotonin ו- Geparin . עודף היסטמין גורם תופעות אלרגיות. לכן לחלק מהתכשירים נגד אלרגיה קוראים אנטיהיסטמינים.

3. מערכת המשלים: אלה חלבונים מיוחדים שבעצמם לא יכולים להשמיד מיקרובים אך יודעים לזהות אותם, לתפוס אותם ולהביא אותם לתאים גדולים שנקראים פאגוציטים. הפאגוציטים כבר משמידים את המיקרובים. 4. ציטוקינים: פועלים כשליחים של מערכת החיסונית. הציטוקינים מגבירים או מדכאים תגובה חיסונית. ישנם מספר סוגים של ציטוקינים. מטפלים בהם בד"כ נגד סרטן:Interpheron alfa, Interpheron beta, Interlokin 2

5. מכלול תואם רקמה ראשי ( Major Histocompatibility Complex-MHC)

על שטח פנים של כל התאים של אדם מצויות מולקולות ייחודיות אך ורק לאותו האדם. מעין תעודת הזיהוי. למולקולות אילה קוראים - מכלול תואם רקמה ראשי ( Major Histocompatibility Complex-MHC). הגוף מנפיק לכל תא ותא שלו תעודת זיהוי (כמו מדינה ותושבים). באמצעות מולקולות אלה הגוף ומע' החיסון מסוגלת להבחין בין "עצמי" ל-"לא-עצמי". כל מולקולה בגוף שלנו שאין לה תעודת זהות MHC – מיועדת לדחייה והשמדה.

למערכת החיסון לוקח בערך 5 – 7 ימים להכיר ולהתגבר על ווירוס חדש שהיא עדיין לא מכירה. זאת הסיבה שאנחנו לרוב חולים בגלל הווירוסים כשבוע ימים.
כאשר מערכת החיסון מזהה ווירוס שפעם כבר הצליחה להתגבר עליו היא מגיבה במהירות הבזק כנגד הווירוס ומנטרלת אותו. המחלה לא מתרחשת.
מערכת החיסון מפתחת מעין בית מרקחת עם חומרים מיוחדים (אנטיגנים) נגד כל מיני ווירוסים שהיא כבר מכירה. היא יודעת לאחסן אותם ובעת הצורך לייצר אותם בכמויות הנדרשות. על עיקרון זה מבססים את זריקות החיסון נגד מחלות.
גורמים המחלישים את מערכת החיסון

תורשה.
מחלות.
תזונה לקויה.
סטרס, חרדות, פחדים, מצב רוח ירוד. במצבי לחץ בלוטת יותרת הכליות, מפרישה לזרם הדם חומרים שלאורך הזמן גורמים לעיכוב פעילות תאי הדם הלבנים ובכך מדכאים את מערכת החיסון.(שינה והרפיה, לעומת זאת, גורמות לשחרור תרכובות לחיזוק תפקוד מערכת החיסון).
חוסר שינה כרוני.
עישון.
סוכרים פשוטים ואלכוהול.
כולסטרול גבוה.
חוסר פעילות גופנית.
הרגלי לבוש לא נכונים.
המלצות לסובלים מחולשה במערכת החיסון
(דרכי חיזוק מערכת החיסון)
להקפיד על שעות שינה מספקות.
לבצע פעילות גופנית סבירה יום יומית.
להתלבש בהתאם למזג האוויר. ללבוש "לבנים" מכותנה בלבד.
לשמור על היגיינה אישית.
לשמור על תפריט מאוזן הכולל את כל אבות המזון. להמנע מ- .fast food
לאכול מאכלים מבושלים.
לשמור בצורה קפדנית על היגיינת הפה.
להתרחק מאנשים חולים במחלות מדבקות, להימנע ממגע איתם.
לא לשתות מי ברז.
לא לעשן ולא לשאוף עשן של סיגריות של אחרים.
להקפיד על אוורור החדר שאתם נמצאים בו.
ללמוד תרגילי הרפיה.
להתרחץ במקלחת חמה/קרה לסרוגין. מתחילים בקיץ בהעדר תסמיני חולי וממשיכים בחורף.
לטייל בחיק הטבע.

רפאל רוזנסקי (M.Sc., Dip.Ac.) - מומחה לרפואה סינית ומנהל מרפאת רפאל לרפואה משלימה
סניפים בתל אביב וראשל"צ. טל' 054-5721258

www.rafamed.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י מערכת החיסון שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]