חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
טיפול טבעי במצבי רוח ודכאון





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: עצמאי אימון העצמה שינוי

נושא המאמר: להיות עצמאי
מאת: איציק בן   שמור מאמר למועדפים


להיות עצמאי

מאת: איציק בן MA

אוטוטו מגיע יום העצמאות.
נדמה, שגם השנה יחגגו המוני בית ישראל את יום העצמאות באירועים שונים הבאים לציין אירוע זה.
בין נפנוף המנגל לבין הליכה לבמות הבידור אשר יוקמו ברחבי הערים השונות בארץ, ספק האם באמת נקדיש מחשבה נוספת, מקורית לעצם עצמאותנו.

מתי לאחרונה נזכרתם שאתם עצמאיים ונהנים מעצמאות?

למעשה, מרגע לידתנו אנו עצמאיים, שכן עם גזירתו של חבל הטבור אנו מתחילים לנשום בכוחות עצמנו, נכון שדאגו לנו והאכילו אותנו במהלך השנים הראשונות לחיינו, אך יחד עם זאת תמיד הבענו נוכחות עצמאית וכבר מגיל צעיר השתמשנו בזכות הבחירה שלנו דרכה הבענו את העדפותינו ביחס לדברים שונים.
אנשים רבים אינם רואים את עצמאותם ונוטים למדוד את מידת עצמאותם ביחס של הכול או כלום ושואלים את עצמם "האם אני עצמאי לגמרי או האם אני מרגיש תלותי?".

אחד הדברים המסייעים בתהליך העצמאות הוא בראש ובראשונה הגדרה של המילה עצמאות. המילונים השונים מציעים מבחר מילים נרדפות למילה עצמאות ובין היתר מזכירות את המילים: אוטונומי, ריבוני, חופשי, בן-חורין, בלתי תלוי, נבדל, נפרד ועוד.
נכון בעיני, שכל אחד יגדיר ויבנה את הפרשנות שלו למילה "עצמאות" ויבהיר אותה לקהילה בה הוא חי. קריאה חוזרת של מילים אלו מזמינה אותי לחבר למילה "עצמאי" את המילה "יחסי" וליצור את המושג "עצמאות יחסית".

"עצמאות יחסית" מבטאת למעשה את העובדה שאין אנו חיים לבדנו בעולם הזה וכל אחד מאיתנו משתייך לקהילה או למספר קהילות. בחירתנו להשתייך לקהילה זו או אחרת מציינת למעשה את נכונותנו לקבל על עצמנו את חוקי הקהילה ולחיות על פי כלליה. מידת העצמאות שלנו אם כך היא יחסית ואנו יכולים לבחון, כל פעם מחדש, את מידת העצמאות שלנו והתפתחותנו לצד החוקים הקיימים.

מושג העצמאות של כל אחד מאיתנו בא לידי ביטוי באופן שונה ואנו מבססים את עצמאותנו על ערכינו, חלומותינו, אידיאולוגיה והרצון לתרום ולהיתרם מהחברה בה אנו חיים. זה למעשה מה שהופך אותנו לנפרדים מהאחר וריבונים על עצמנו.

עצמאות זוגית:

זוגיות, למיטב הבנתי, איננה חיבור של תאומים סיאמים (וגם להם יש עצמאות רגשית ומחשבתית ומידה מסוימת של עצמאות פיזית ). עצמאותו של הפרט בזוגיות מתאפשרת הודות להכרה של האחד בצרכי השני ובקבלת האחר. יחד עם זאת, עם בחירתנו לחיות בזוגיות, אנו בוחרים לבחון ביחד עם בן או בת הזוג את כללי המשחק החדשים אשר יהיו מקובלים על שנינו תוך הבהרה ותיאום ציפיות. החיים בזוגיות יצרו עבור בני הזוג את העצמאות היחסית של כל אחד ואת העצמאות של שניהם כבני זוג מול זוגות אחרים ובמסגרות שונות.

עצמאות בבחירת הקריירה ובמקום העבודה:

בין אם אתם שכירים במקום עבודה ובין אם אתם עצמיים, בעלי עסק עצמאי עצמאותכם היינה עצמאות יחסית ומקיימת יחסי תלות עם הסביבה בה אתם פועלים.
כשכירים העובדים במקום עבודה, הינכם מתבקשים לבצע עבודה ספציפית כאשר חופש הפעולה שלכם מוגבל או מותנה באישור הממונים עליכם.
כעצמאיים נכון לכם להתאים את המוצר או השרות אותו אתם מוכרים לקהל הלקוחות שלכם, שכן צמיחתכם ועצמאותכם מותנית בשיתוף הפעולה של האחר.
מידת העצמאות היחסית שלכם מושתת למעשה על פתיחות, גמישות ודיאלוג עם סביבת העבודה שלכם.

עצמאות בין הורים לבין ילדים

מערכות היחסים בין הורים לבין ילדיהם אף היא מבוססת על רצונותיהם של ההורים להעניק לילדים ערכים ולהראות להם את הדרך, אשר לדעתם, המתאימה ביותר עבורם. במהלך השנים, אנו עדים לתופעה, שאכן בתחילת הדרך ההורים הם עצמאיים בבחירתם בדרך עבור ילדיהם וככל שהילדים גדלים, אנו רואים, כיצד עצמאותם של ההורים הופכת לעצמאות יחסית ועצמאותם היחסית של הילדים הולכת וגדלה ככל שהם עומדים יותר על דעתם ולא בהכרח מקבלים את דברי הוריהם.

עצמאות כלכלית

לא אחת אנשים תוהים האם הם משועבדים לכסף? האם הם עובדים את הכסף? והאם הם רודפים אחר החומר?
כיצד אכן באה לידי ביטוי עצמאותנו הכלכלית? בעולם המודרני, בו אנו חיים, אנו נוהגים לשלם עבור כל דבר חומרי אותו אנו צורכים, מזון, מגורים, ביגוד, בידור וכדומה. היכולת שלנו לבטא את עצמאותנו מוגבלת אם כן ברמות השכר שאנו משתכרים ובאופן השקעתו ברצוננו, עצמאותנו. גם כאן, נכון להשתמש במונח "עצמאות יחסית", כל עוד יש תג מחיר על המוצר אותו אנו מבקשים לרכוש לעצמנו. לעיתים עלינו לבחור בין מוצר זה לבין מוצר אחר, שכן אין לנו את העצמאות הכלכלית בכדי לממן את שני המוצרים בעת ובעונה אחת.

לסיכום, עצמאותנו היחסית ניתנת לשינוי בכל עת תוך מחשבה ויישום המחשבה בחיי היום יום. בכדי להעצים את עצמאותנו, אנו יכולים לבחון מחדש את ערכינו ואת דרישותינו על מנת להרגיש עצמאיים. ניתן להתאים את עצמנו מחדש לקהילות בהם נרגיש מידה גדולה יותר של עצמאות ושותפות תוך בחירה מחדש.

בברכת עצמאות ולתפארת מדינת ישראל,

איציק בן

איציק בן, MA - מנכ"ל "אימון ישראל Coach Israel", מחבר הספר "דרך האימון", בעל תואר שני בתקשורת ארגונית ותואר במנהל עסקים ותעשיה וניהול, מנחה בכיר בקורסים ובסדנאות ומפתח תוכניות ההדרכה בתחום האימון האישי, העסקי ואימון בארגונים. איציק מומחה בתחום היזמות והשיווק ובעל ניסיון רב בתחום ניהול משאבי אנוש והשמת כ"א. הוא יזם ומקים של פורטל המאמנים הישראלי, מנהל פורומים אינטרנטיים בתחום האימון האישי והעסקי, עוסק באימון אישי ועסקי, ומרצה בתחום בארגונים שונים, מרכזי הכשרה למאמנים ובמוסדות להשכלה גבוהה.



טל: 052-4606536
[email protected]
www.coachisrael.co.il
www.imunisrael.com


www.coachisrael.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י איציק בן שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]