חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
תזונה, דיאטה וספורטאים / קובי עזרא





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מזונות ילדים מזונות ילדים דיני מזונות

נושא המאמר: דיני מזונות
מאת: עו"ד חגית לב   שמור מאמר למועדפים

חוק לתיקון דיני משפחה (מזונות) דן במזונות של זוגות מעורבים או שאינם יהודים והוא מטיל על ההורים חבות שווה לזון את ילדיהם יחסית להכנסותיהם. בניגוד לכך במקרה של זוגות יהודים חל הדין האישי - דין תורה. על פי הדין האישי ישנו הבדל מהותי בחובת תשלום המזונות לילדים בין הגבר לאשה.

1. חיוב האב במזונות ילדיו:
חובתו של האב בפרנסת ילדיו קודמת לקיום צרכיו האישיים, גם אם מדובר באב חסר אמצעים או המתקיים מקצבה כלשהי, חייב האב בפרנסת ילדיו. הפסיקה מבחינה בין צרכים חיוניים לדוגמה: אוכל, הלבשה והנעלה, מדור, חינוך ורפואה לבין צרכים עודפים שהנם מדין צדקה שיש לחייב את האב לספקם רק אם הוא מסוגל לכך בהתאם ליכולתו הכלכלית כגון: חוגים, שיעורים פרטיים, בילויים, מתנות, נסיעות בארץ ובחו"ל וכיוב'.
האב חייב גם לשלם דמי טיפול בילדים הזקוקים לסיועה ולטיפולה של האם, בין שהיא מטפלת בהם בעצמה ובין שמישהו אחר מטפל בהם. דמי הטיפול מהווים חלק מהמסגרת הכוללת של המזונות שאותם חייב האב לילדיו הקטינים.

עפ"י הדין אב חייב לזון את ילדיו עד גיל 18, כאשר קיימת הבחנה בין שלוש קבוצות גילים, על פי הפירוט הבא:
ילדים עד גיל 6: החיוב הנו מדין תורה וזהו חיוב אבסולוטי.
ילדים מגיל 6 ועד גיל 15: החיוב הנו מכוח תקנות חכמים ותקנות הרבנות הראשית לארץ ישראל וזהו מעין חיוב אבסולוטי. האב חייב לזון את ילדיו כדי מילוי כל צורכיהם ההכרחיים.
ילדים מגיל 15 ועד גיל 18: החיוב הנו מכוח דין צדקה. האב מחויב לממן את צורכיו של הילד לרבות מימון לימודי התיכון.
הפסיקה מחייבת את האב לזון את ילדיו בתקופת השירות הצבאי בסך השווה לשליש הסכום ששילם האב עד אותו זמן.

2. חיוב האם במזונות ילדיה:
האם חייבת במזונות הילדים רק מדין צדקה ורק במידה והיא יכולה להשתתף בצורכיהם, וזאת אחרי שסיפקה קודם לכן את צורכיה. על פי דין צדקה משתווה החובה של האם לחובתו של האב לזון את ילדיהם. החובה מדין צדקה מתממשת ויכולה להתממש, רק אם מוכח שהאם היא אשה אמידה, שיכולה לפרנס את ילדיה.

לפרטים נוספים בקרו :


חגית לב | גירושין , תביעות גירושין , עריכת דין

www.adv-office.co.il/


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י עו"ד חגית לב שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]