חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
הטמעת מערכת שכר נוכחות ומשאבי אנוש





    קישורי טקסט (לפרטים)




ריאליטי רהיטים
קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: פינת אוכל פינות אוכל שולחן אוכל רהיטים

נושא המאמר: סוגי העצים בתעשיית הרהיטים
מאת: AEF - אתר הרהיטים הגדול בישראל   שמור מאמר למועדפים

עצים קשים ועצים רכים

העצים המשמשים לרהיטים נחלקים לעצים רכים ועצים קשים, כאשר החלוקה היא בוטנית ולא פיזיקלית כפי שניתן לחשוב: עצים קשים הם עצים רחבי עלים ועצים רכים הם עצי מחט. עם זאת, במקרים רבים עצי המחט אכן רכים מאחיהם רחבי העלים. פרט לאלה קיימים גם רהיטים העשויים מצמחים הנראים כעצים, למשל במבוק, שהוא בעצם סוג של דגן ענקי.
כך או אחרת, קשיותו הפיזיקלית של העץ נקבעת לפי צפיפותו, וזו נקבעת על ידי מבנה תאיו ומהירות הצימוח שלו, אשר תלויות בסוג העץ ובתנאי הסביבה שבה גדל (האם גדל ביער צפוף או מרווח, באילו סוגי אדמה, מים, מזג אויר וכדומה).

מרקמו של העץ
בנוסף, העצים הקשים נבדלים מהרכים בכך שגזעיהם שזורים תאי-צינורות המובילים מזון ומים במעלה הגזע ובמורדו. בזנים מסויימים התאים הללו גדולים, ואז מרקמו של העץ החתוך מחוספס, ואילו בזנים אחרים התאים קטנים ומרקמו של החתך חלק. העצים בעלי התאים הגדולים והמרקם המחוספס נקראים "פתוחי –תאים" (open-grained) ואילו בעלי התאים הקטנים והמרקם החלק נקראים "סגורי-תאים" (close-grained). בין פתוחי- התאים ניתן למנות את העצים הבאים: אלון, אגוז, מהגוני, רוזווד, מילה (ash), וטיק. עצים סגורי- תאים לדוגמא יהיו: צפצפה, אשור, ליבנה, אדר, דובדבן, עץ הגומי, ועץ המשי (satinwood). לרשימה זו יש להוסיף את עצי המחט, או העצים הרכים, שמרקמם החלק דומה למרקמם של סגורי התאים, למרות שאינם בעלי תאי צינורות. על מנת להתגבר על הנקבוביות והחספוס שנוצרים בעת חיתוכם של העצים הנקבוביים יותר, נוהגים הנגרים למלא את השקעים הזעירים בחומר מילוי היוצר מרקם חלק.

מבנה העצים

מרקמם של העצים והדגמים הציוריים הייחודיים לכל מין, נקבעים על ידי מבנה תאיהם. העצים בנויים מתאים הצומחים בצורה טבעתית, ממרכז הגזע, כשבכל שנה נוספת טבעת תאים חדשה על גזע העץ. מיני העצים נבדלים זה מזה בצורתם של התאים ובאופן סידורם על פני הגזע, ואלה יוצרים את הציורים או הדוגמאות השונות האופייניות לכל מין (למשל, מרקם חלק, או מחוספס, וציורים של פסים, גלים, כתמים, טבעות, עיניים ומערבולות המתגלים עם חיתוכו של העץ). בנוסף, הרכבם הכימי של התאים קובע את הצבע האופייני לזן, כאשר כל עץ ועץ נבדל במעט מאחיו בשל תנאי גידולו היחודיים.

העצים כחומר גלם

מחירו של העץ נקבע לפי איכותו ולפי זמינותו בשוק, וכך, ברור כי עץ רך ונפוץ (למשל אורן) יהיה זול יותר מעץ קשה (שמשך צימוחו ארוך) ונדיר. בנוסף לאלה, מחירו של עץ יאמיר אם צבעו יפה לעין ומרקמו עשיר במיוחד, כפי שלרוב קורה עם העצים הקשים. עצים אלו, בעלי דוגמא אופיינית מרשימה וקלה לזיהוי, יהיו יקרים יותר מעצים שדוגמתם בלתי- מורגשת וכמעט אחידה.

בשל ההפרשים הגדולים בעלותם של העצים, נמצא כי במקרים רבים נעשה שימוש בכמה סוגי עץ באותו הרהיט, כאשר החלקים המרופדים והנסתרים מהעין הורכבו מעצים זולים יותר, ואילו החלקים החשופים והמגולפים יוצרו מעצים יקרים ויפים יותר.

פתרון נוסף לעניין זה הוא ציפויים של חלקי הרהיט החשופים בשכבה דקיקה של עץ נדיר ויקר יותר מעץ השלדה. הדבר נעשה על ידי שיבוצן של פיסות עץ קטנות בדגמים שונים במשטח העליון של הרהיט (באנגלית 'inlay'), או באמצעות ציפויו של הרהיט בפורניר (באנגלית 'veneer'). הפורניר הוא משטח דקיק הנוצר ע"י קילופו הרציף של גזע עץ, באופן הדומה לחידוד עפרון. לאחר הקילוף, משטח העץ המשוטח והמעובד מודבק ללוחות העשויים מעצים זולים יותר, או ללוחות העשויים מחומרים מתועשים כמו MDF, סנדביץ' וכיוצא באלה.

בנוסף לפתרונות אלה, ניתן גם לצבוע את הרהיט בצבעים שונים, שקופים, שקופים למחצה ואטומים לחלוטין. צביעה אטומה תעלים לחלוטין את מרקמו הטבעי של העץ; צביעה שקופה בצבע בעל גוון שונה מזה של העץ תיצור אשליה של שימוש בעץ יקר יותר (כפי שנעשה במקרים בהם הרהיט מורכב מכמה עצים והנגר מעוניין ביצירת מראה אחיד לכולם) וצביעה שקופה למחצה תשאיר את מרקם העץ אך תסווה את דוגמתו.

סוגי העצים הנפוצים בתעשיית הרהיטים

אגוז (אגוז שחור, אגוז אירופי, Walnut): עץ קשה המשמש באופן מסורתי לייצור רהיטים באיכות גבוהה ביותר. בשל מחירו הגבוה והביקוש הרב, האגוז משמש כיום בעיקר בתעשיית הפורנירים. צבעו חום- שוקולד, לעתים עם פסים כהים או סגלגלים; הדוגמא שעל פניו מרשימה מאוד וקלה לזיהוי. כאמור, האגוז יקר מאד.

אגוז מלך לבן (Butternut): עץ קשה זה, המכונה לעתים קרובות 'אגוז לבן', דומה מבחינות רבות לאגוז (walnut). צבעו חום בהיר, עם כתמים כהים או אדמדמים, ודוגמא יפה המזכירה בצורתה עלים. לאגוז המלך הלבן מרקם גס, ולרוב, הנגרים ימלאו את נקבוביותיו בחומר מילוי כדי להחליקו. העץ מגיב היטב לצביעה ובשל כך נוהגים, לעתים, לצבעו על מנת שיראה כאגוז כהה. משקלו של העץ נמוך, וקל לעבדו בכלים ידניים. מחירו גבוה במקצת.

אדר (מייפל, אדר הסוכר, Maple): עץ קשה חזק, צפוף, ונאה למראה, המשמש לרהיטים, מטבחים ובוצ'רבלוק (לוחות לחיתוך בשר). צבעו חום בהיר עם גוון אדמדם, דוגמתו ישרה בדרך כלל, אך לעתים יופיעו גם דגמי תלתלים, עיניים קטנות, גלים. קשה לעבדו בכלים ידניים, והוא בדרך כלל יקר.

אורן (אורן לבן, Pine): עץ רך התופס נתח נכבד בתעשיית הריהוט המודרנית. האורן משמש כמעט בכל סוגי הרהיטים, והוא העץ העיקרי בתעשיית הרהיטים להרכבה עצמית. העץ סגור-תאים, צבעו נע בין שמנת לצהוב- חום וטבעות הצמיחה שלו בולטות למראה. מחירו של האורן נמוך.

אלון (אלון אדום, אלון לבן, Oak): עץ קשה ונפוץ זה נודע בחוזקו הרב ובמראהו החם והנעים לעין. הוא משמש לבניית רהיטים מעץ מלא (המורכבים מגושי עץ מגולפים ולא מעץ מתועש) ולתעשיית הפורנירים. צבעו של האלון הלבן חום- אפרפר עשיר, והאלון האדום דומה לו, אך עם גוון אדמדם מודגש. לשני סוגי האלון דוגמה מובהקת וקלה לזיהוי, בה מופיעים פסים בולטים לעין. העץ פתוח-תאים ויקר למדי. האלון האדום בדרך כלל זול יותר מהלבן.

אקליפטוס: (Eucalyptus): עץ קשה המכיל שמן אתרי דוחה חרקים, שבזכותו העץ עמיד בתנאי חוץ. בשל נטייתו להסדקות ולעיוותים, ספקי העץ האיכותיים מקפידים על ייבושו הקפדני לפני עיבודו בתעשיית הרהיטים. צבעו נע בין צהוב-חום לבין חום-אדמדם, עם רצועות בדוגמא אופיינית יפה. מחירו בינוני.

ארז (ארז אדום מזרחי, Cedar): עץ רך המשמש בעיקר לבניית שידות וארונות. הוא סגור- תאים, צבעו אדום בהיר ועליו דוגמא נאה של פסים וכתמים בהירים. הארז אינו מגיב יפה להלבנה או לצביעה, כך שלרוב משאירים הנגרים את פנימו של הרהיט כשאינו צבוע כלל, משום שריחו של העץ דוחה חרקים, ומושחים את צדו החיצוני בחומר מגן. מחירו גבוה במקצת.

אשור (Beech): האשור הוא עץ קשה בעל יכולת כיפוף טובה ומראה פשוט וסתמי למדי. כיוון שכך, האשור משמש לעתים קרובות בשילוב עם עצים יקרים יותר, בעיקר בחלקיהם הבולטים פחות – רגלי הכיסא והשולחן, תחתיות המגירות, צידי ארונות וגביהם. אשור מגיב היטב לצביעה, ולעתים קרובות הוא נצבע כך שיראה כמהגוני, אדר או דובדבן. האשור הוא עץ כבד, צפוף וקשה לעיבוד בכלים ידניים. מחירו נמוך.

בוקיצה (בוקיצת הסלעים, בוקיצה אמריקאית Elm,): עץ קשה בעל יכולת כיפוף מעולה. הבוקיצה משמשת לבניית רהיטים מכל הסוגים, במיוחד רהיטים מכופפים. צבעה חום-בהיר עד חום-כהה, עם פסים אדומים ודוגמה אופיינית למין, כאשר בוקיצת הסלע מתאפיינת בדוגמת פסים כהים ובהירים לסרוגין. העץ הפך לנדיר בשל ההרס הרב שזרעה מחלת הבוקיצה ההולנדית בקרב עצים אלו, וכעת קשה למצאו ומחירו גבוה.


דובדבן (דובדבן שחור, Cherry): עץ קשה המשמש לבניית רהיטים וארונות מאיכות גבוהה. צבעו נע בין חום-בהיר לחום-אדמדם כהה, ודוגמת השיש שלו יפה מאד וקלה לזיהוי. הדובדבן סגור-תאים ואינו זקוק למילוי. נוהגים לעתים לצבעו בצבע שקוף-בהיר על מנת להדגיש את דוגמתו. קשה לעבדו בכלים ידניים ומחירו גבוה.

היקורי, (Hickory): עץ קשה זה נודע בחוזקו, בקשיותו ובעמידותו. הוא משמש לריהוט מגולף (למשל כסאות נדנדה מסורתיים), לריהוט חוץ ולתעשיית הפורנירים. העץ פתוח-תאים, צבעו חום עד חום אדמדם, ודוגמתו ישרה, אחידה ולא ייחודית. העץ כבד וקשה לעיבוד בכלים ידניים. מחירו בינוני.

טיק (Teak): עץ קשה המשמש באופן מסורתי לייצור רהיטים באיכות גבוהה ביותר, הן בעיבוד גושני והן כפורנירים. צבעו נע בין צהוב-זהוב עשיר לבין חום-כהה, עם רצועות בהירות וכהות. מחירו גבוה מאד.

לואן (לואן אדום, לואן לבן, Lauan): עץ קשה הדומה מאד במראהו למהגוני ומשמש לבניית רהיטים בינוניים במחירם. הוא נמכר גם תחת השם 'מהגוני פיליפיני'. צבעו נע מחום-צהוב דרך חום ועד לאדום כהה, עם דוגמת פסים עדינה, דומה לזו של המהגוני. הלואן האדום יקר מהלבן.

מהגוני (מהגוני אפריקאי, מהגוני העולם החדש, Mahogany): עץ קשה המשמש באורח מסורתי לבניית רהיטים מהרמה הגבוהה ביותר. תודות למראהו ובשל מחירו הגבוה ונדירותו, נעשה בו שימוש נרחב בתעשיית הפורנירים. צבעו נע מחום דרך חום-אדום עשיר ועד לאדום כהה. הדוגמה שעליו יפה מאד וקלה לזיהוי.

מילה (מילה לבנה,Ash ): המילה היא עץ קשה בהגדרתה ובחוזקה הפיזיקלי. תודות ליכולת הכיפוף המצויינת שלה, נעשה בה שימוש רב בחלקי ריהוט מכופפים הדורשים כוח וגמישות מרביים. פורנירים של מילה נפוצים גם הם. צבעה נע בין קרם לבן או אפור עם גוון חום בהיר עד חום כהה ואדמדם. מחירה בינוני.

עץ המשי (סאטינווד, עץ המשי המזרחי או ההודי, satinwood): עץ קשה המשמש מסורתית לפורנירים באיכות גבוהה, לשיבוץ אמנותי ולגילוף דקורטיבי. צבעו נע מצהוב-זהוב בהיר עד לחום-צהבהב, עם דוגמת כתמים או אופיינית ובולטת. העץ יקר מאד.

פאולוניה: (Paulownia): עץ קשה קל משקל ומהיר גידול ביותר. עץ זה משמש באורח מסורתי בדרום מזרח אסיה לתעשיות הרהיטים, הבניה וכלי הנגינה. מרקמו אחיד ונוח לעיבוד וצבעו צהבהב-לבנבן. מחירו נמוך.
פקאן ( Pecan): עץ קשה חזק המשמש לתעשית הפורנירים ולבניית רהיטים, בייחוד ריהוט משרדי ופינות אוכל. צבעו נע בין חום בהיר לחום אדמדם, עם פסים כהים ודוגמא אופיינית בולטת. העץ קשה לעיבוד בכלים ידניים ומחירו בינוני.

צפצפה (צפצפה צהובה, Poplar): עץ קשה בהגדרתו הבוטנית, אך רך למדי מבחינה פיזיקלית. הצפצפה לכשעצמה משמשת לבניית ריהוט זול, אך גם נהוג לשלבה ברהיטים עם עצים יקרים יותר. היא סגורת-תאים, צבעה חום-צהוב, עם גוון ירוק ייחודי ודוגמא עדינה. היא מגיבה היטב לצביעה, משקלה נמוך יחסית וקל לעבדה בכלים ידניים. מחירה נמוך.

רוזווד (רוזווד ברזילאי, הודי, או ציילוני, Rosewood): עץ קשה ומשובח המשמש, כמו המהגוני, לייצור רהיטים באיכות הגבוהה ביותר. בנוסף לכך נעשה בו שימוש נרחב בתעשיית הפורנירים. צבעו משתנה מחום כהה ועד לסגול כהה עשיר, בדוגמת פסים שחורים בולטים לעין. הרוזווד קשה לעיבוד בכלים ידניים, והוא יקר מאד.

שדר (שדר צהוב, Birch): עץ קשה סגור-תאים נפוץ, המשמש בכל חלקי הרהיט, תודות למרקמו הנעים לעין. צבעו חום-צהבהב בהיר, ודוגמתו דומה מאד לזו של האדר. מחירו גבוה במקצת.

שקמה: עץ קשה המשמש באופן נרחב לייצור ריהוט זול ופורנירים. השקמה עמידה מאד בפני פיצול, והיא גם העץ המועדף לייצור לוחות-חיתוך למטבחים (בוצ'רבלוק). צבעה חום- ורדרד או אדמדם עם פסים בולטים וצפופים, בדוגמא אופיינית למין. השקמה נוחה לעיבוד בכלים ידניים, ומחירה בינוני.

תרזה אמריקאית (Basswood): התרזה היא עץ קשה נפוץ, אשר מרבים לשלבו ברהיטים עם עצים נדירים כאגוז ומהגוני. צבעה נע בין קרם-לבן לחום- קרם או חום-אדמדם, עם פסים רחבים ולפעמים מעט דגשים כהים יותר. מרקמה ישר ואחיד, תאיה סגורים ובעלי נקבוביות קטנות מאד. מחירה נמוך.

עצים נוספים: למרות שרוב הריהוט מיוצר מהעצים שמנינו לעיל, ניתן למצוא רהיטים העשויים מעצים רבים אחרים, ובינהם עצי-פרי (למשל: תפוח, אגס, ערמון) ועצי יער אחרים (למשל: אשוח, אשוחית, ברוש, הוואה, וונגה, טופלו, לבנה, מגנוליה, ערבה, קואה, ועוד).



המאמר מוגש לכם ע"י צוות -AEF אתר הרהיטים הגדול בישראל, בו תוכלו למצוא גם ריהוט בסגנון עתיק מעץ גושני, המגולף ביד אמן.

נשמח לקבל את תגובותיכם והערותיכם בתיבת 'צור קשר' באתרנו רהיטים.

אודות החברה:
ענק הרהיטים AEF מזמין גם אתכם להצטרף לאלפי משפחות ברחבי העולם הנהנות ממגוון ריהוט יוקרתי ואיכותי במחירים אטרקטיביים.
קולקציית הרהיטים שלAEF מאופיינת בסגנון עכשווי ומותאם לצרכיו של הלקוח הישראלי, בטעמים שונים: קלאסי, אלגנטי ומודרני. באתר הבית שלנו תוכלו למצוא מגוון רהיטים בעיצוב מודרני הכולל: ספות בד, ספות עור, מערכות ישיבה, כורסאות, סלונים פינתיים, חדרי שינה, מזרונים, שולחנות סלון, פינות אוכל ועוד.
כל הרהיטים מעוצבים, מתוכננים ומיוצרים תחת פיקוחה של חברת AEF ואבטחת האיכות שלה.

AEF קיבוץ חורשים (מחלף חורשים כביש 6)
טל. 03-9711770
www.aef.co.il


מילות מפתח:

רהיטים,ריהוט,ספות,חדרי שינה,פינות אוכל,סלונים,סלון,מערכות ישיבה,מערכת ישיבה,ספה,ריהוט עתיק,רהיטים עתיקים,חדר שינה,ספות פינתיות,שזלונג,פינת אוכל,ספה נפתחת,מזרונים,שולחן סלון,שולחן אוכל,ריהוט לבית,רהיטים לבית,חנויות רהיטים,מזנון לפלזמה,בידורית,כורסאות,מיטות,שידות,מזרנים,כסאות אוכל,ריהוט משלים,שולחנות אוכל,פינות בר,כסאות בר,שולחנות,שולחנות סלון,ספות עור,מזנונים,פינות ישיבה,כורסאות טלויזיה,מיטה וחצי,מיטות נוער








www.aef.co.il/categories/16281


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י AEF - אתר הרהיטים הגדול בישראל שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]