חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
dating





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: ADD הפרעת קשב וריכוז קשיי למידה רטלין

נושא המאמר: טיפול בהפרעות קשב לילדים ומבוגרים -ללא רטלין
מאת: ליאת רהב   שמור מאמר למועדפים

להתמודד עם גוף הבעיה

"אולי לא נפתור את כול הקשיים, אבל לפחות ננסה - ממקום שוויוני, לא מתייג או מתנשא, אלא מבין, מכיל ומקבל באהבה", מסכמת מיכל שפר מיכאלי את התורה כולה במרכז "עיגולים של שמחה".

בלב פתח תקווה שוכן לו מקום בלתי שגרתי המספק פתרונות מקוריים לחתך עצום של אוכלוסיה הסובלת מהפרעות קשב, ריכוז וקשיי למידה. המרכז משלב בתוכו מגוון רחב של טיפולים העונים לצרכים של תינוקות, ילדים ומבוגרים גם יחד.
ייחודו באווירה, הנוצרת משילוב של אינטימיות, מקצועיות ויחס אישי מצוות מטפלים רב תחומי. המנהלת, מיכל שפר מיכאלי, נושאת עמה מטען אישי שלדבריה הביאה לתפקידה הנוכחי. "בתור ילדה התמודדתי עם אוסף קשיים, שכיום מגדירים אותם כקשיי למידה, קשב וריכוז, ורגישויות יתר. לא הייתי מסוגלת לשבת בכיתה זמן רב ולהקשיב למורה, כתבתי עם הרבה שגיאות כתיב ושנאתי שיעורי ספורט ואנגלית, בקיץ לבשתי ארוך משום שלא רציתי שייגעו בי ובחורף הלכתי יחפה. תמיד אמרו עליי "שיש לי פוטנציאל שאני לא מממשת" הייתי ילדה שקטה רב הזמן, שרצתה חיי חברה אך בו זמנית חששה מקרבה. היה בי כעס ותסכול ואף אחד לא הבין אותי. סחבתי את זה שנים רבות אך בשלב מאוחר יחסית בחיי, בגילי הבוגר (40) קיבלתי מתנה נהדרת, לימודי הכשרה לטיפול בשיטת אלבאום, זו הייתה מבחינתי ההזדמנות להתמודד עם הכול. למדתי בדרך קשה וארוכה שהכול נמצא בגוף ושרק אני יכולה לעזור לעצמי. הבנתי כי במקום של שינוי אני לא מרימה ידיים, אלא נלחמת עם כוח רצון התמדה, העזה, אומץ ואמונה והוכחתי לעצמי שהכול אפשרי", מכריזה מיכל.
מהמקום הזה היא מלמדת כיום ילדים ומבוגרים כאחד להאמין ולעזור לעצמם מתוך קשב לגוף שלהם. "איתור מקור הבעיה והתאמת הטיפול הנכון, הם אבני היסוד להצלחה. קשיי קשב וריכוז הם רק סימפטום, לא הבעיה. ניתן לטפל ולשפר את רמת החיים והיכולת התפקודית בבית, בבית הספר ובעבודה ולכל אחד מגיעה הזדמנות להתמודד בכוחות עצמו לפני המעבר לתרופות". מסכמת מיכל שפר מיכאלי, מייסדת המרכז.

עיגולים של שמחה
כל אדם סוחב עימו מטען רגשי של חיים שלמים, כבר בגיל צעיר אנו נאלצים להתמודד עם חוויות רגשיות שלעיתים גדולים עלינו בכמה מידות והאפקט המצטבר שלהן הוא שהופך אותנו למי שאנחנו לטוב ולרע. "כילדה, הרגשתי כיצד אני מחפשת "עיגול של שמחה" מספרת מיכל, מעין אור בקצה המנהרה, או ליתר דיוק נקודת אור בהווה בה אני מרגישה שמחה, שלווה ונינוחה.
ברגעים בהם הצלחתי להיכנס לבועה זו, הרגשתי כיצד אני מנסה להעצים את הרגע הזה ולמצותו עד תום והתחושה הייתה נפלאה.
תחושה זו מלווה ילדים ומבוגרים רבים הסובלים מהפרעת קשב וריכוז ברגעים הקטנים בהם הם מצליחים. מצליחים במבחן או אפילו בבוחן בכיתה, מצליחים להבין את הבעיה ממנה הם סובלים ולשלוט בעצמם, מצליחים להרגיש נורמטיביים ונינוחים, ברגעים אלו הם נשבים לתוך בועה "עיגול של שמחה".

השלב הראשוני- ייעוץ והכוונה.
השלב החשוב ביותר בטיפול בליקויי למידה ו/או הפרעות קשב וריכוז הוא השלב הראשוני של ייעוץ, אבחון והכוונה. כאשר מדובר בילדים, הורים רבים מוצפים במידע הזורם אליהם ממערכת החינוך או סובלים מהתמודדויות עם הסימפטומים בבית ואינם יודעים לחבר בין הדברים ולהבין את מקור הבעיה.
במרכז עיגולים של שמחה ניתן ייעוץ ראשוני (ללא תשלום) במסגרתו מתקיים שיח פתוח עם ההורה והילד, מתוך הקשבה ויצירת קרבה רגשית ומכילה. כמו כן, בדיקת חומר כתוב, מסקנות והמלצות ממערכת החינוך והעלאת מגוון האפשרויות הקיימות לטיפול. בשלב זה כבר נוצר סדר בבלגן, ההורה והילד מרגישים ביטחון ומשם נפתחת הדרך להצלחה ולשיתוף פעולה מתוך רצון והבנה.

סוגי אבחונים שונים.

אבחון דידקטי- אבחון מקצועי המתבצע ע"י פסיכולוגית חינוכית במסגרתו ניתנת הערכה לגבי יכולות לימודיות של הנבדק (שפה, חשבון, כתיבה, קריאה), אבחון זה מהווה אינדיקציה ללקויות למידה אם בנמצא. במידה וכן, ניתנת תכנית להמשך טיפול, המלצות לסיוע והקלות במערכת החינוך.

אבחון פסיכו דידקטי- אבחון מורחב, המאפשר להבין השפעות פסיכולוגית בנוסף לאיתור קשיי למידה. מתבצע ע"י פסיכולוגית חינוכית מוסמכת.

אבחון BRC קשב וריכוז (ללא רטלין) – אבחון המתבצע ע"י מערכת ממוחשבת מתקדמת בשילוב ניתוח נתונים ע"י פסיכולוגית חינוכית. מטרתו לספק פרופיל קוגנטיבי של הנבדק, כגון : מוטוריקה,זיכרון, קשב לטווח ארוך/קצר, תפקודי שפה ותפקודים ניהוליים (ארגון, תכנון, ויסות עצמי, יכולת למידה מטעויות), במסגרת אבחון זה מתבצע תהליך מיפוי של החוזקות והקשיים כתמיכה בתהליך אבחון כולל של הפרעת קשב.

אבחון מוטורי/סנסורי (ע"פ שיטת אלבאום) - מאבחן קשיי תפקוד ולמידה על בסיס בחינת תפקוד מוטורי, כולל: מוטוריקה גסה /עדינה, שרירי גלגל העין, מערכת הצלבה (חיזוק הקשר בין האונה הימנית לשמאלית במוח.)

השילוב בין רפואה מדיצינית ומשלימה:
עיגולים של שמחה עיגולים של שמחה הנו מרכז רב תחומי לאבחון וטיפול בהפרעות קשב וריכוז. המרכז מציע מגוון סוגי אבחונים, לצד צוות מטפלים מקצועי במטרה לגבש תכנית טיפולית הוליסטית התואמת את צרכי המטופל באופן אישי ומדוייק עד כמה שאפשר. הייחודיות באה לידי ביטוי ביכולת לשלב בין גישות שונות תוך עבודת צוות רב תחומי החל מפסיכולוגית, מטפלים בשיטת אלבאום ומטפלים מקצועיים מתחום הרפואה המשלימה.

שיטות הטיפול וחשיבות השילוב לראייה וטיפול כולל.

טיפול בשיטת אלבאום- שיטה המבוססת על תיאום בו זמנית של ארבע אינטליגנציות: גופנית, רגשית, חשיבתית ואנרגטית. כשארבע האינטליגנציות פועלות בתיאום ובשילוב מתקיימים התנאים המאפשרים את מימוש הפוטנציאל האישי של הפרט. הטיפול בשיטה זו משלב טכניקות גופניות ורגשיות מגוונות, כולל: יציבה, גמישות והרפיה, עבודה על מוטוריקה גסה ועדינה, מערכת הצלבה, שרירים טבעתיים, שרירי גלגל העין, סדר וארגון, מדיטציות, חשיבה חיובית, תרגלי כוח רצון, פורקן מתח פיזי ונפשי והעצמה אישית.
באמצעות שיפור מיומנויות אלו ניתן לטפל בהפרעות קשב וריכוז, דיסגרפיה, דיסקלקוליה, דימוי עצמי וחברתי נמוך, דימוי גוף נמוך, בעיות קואורדינציה, יציבה לקויה, חריקת שיניים, הימנעות מעיסוק בספורט, התפרצויות זעם, חוסר שקט- תנועתיות יתר, קשיים בקריאה / כתיבה / חשבון, קשיים בהתמצאות במרחב, בעיות התנהגות, קשיים במוטוריקה גסה / עדינה, קשיי יציבה, שרירים מכווצים ונשימה שטחית, רגישויות יתר, חוסר בטחון ודימוי עצמי נמוך ועוד.

טיפול בשיטת NLP – שיטה רבת עוצמה המיועדת להתמודדות עם מגוון רחב של קשיים רגשיים ובינאישיים, מאפשרת לאדם גישה לתהליכי תפיסה וחשיבה בלתי מודעים ואוטומטים ומציע דרכים מעשיות לשנותם במידת הצורך. הטיפול מתאים למגוון רחב של בעיות: שחרור מחרדות ופוביות, שיפור והעצמה של יחסים בינאישיים, שחרור מתלות ודפוסים לא רצויים, יציאה ממצב של תקיעות והנעה לעשייה והגשמת מטרות, טיפול בעודף משקל ועוד.

טיפול רגשי ע"י פסיכולוג/ עובדת סוציאלית: מרכז עיגולים של שמחה מציע תכנית טיפולית פרטנית לילדים וכן תוכנית תמיכה והדרכת הורים בתהליך.

טיפול בשיטת רביב- תוכנית לפיתוח מיומנויות למידה ותיקונן, ע"י פיתוח רשת העצבים והקשרים הנוירולוגים הנדרשים ללמידה. הנחת היסוד היא שהמוח הוא שריר שניתן לאמנו כמו כל שריר אחר בגוף ובאמצעות האימון ניתן לשפר את הביצועים הקוגנטיביים. הטיפול ממוקד ומהיר יחסית, השיפור בכישורי הלמידה ממשיך גם לאחר סיום התוכנית. התוכנית מתאימה לילדים מגיל 5 ומעלה ומבוגרים.

טיפולי גוף:
עיסוי רקמות עמוק, עיסוי שוודי קלאסי, אבנים חמות, עיסוי נשים בהריון, עיסוי רפואי, רפלקסולוגיה, דיקור סיני ושיאצו.

טיפולים משלימים : טיפול פרחי באך, נטורופתיה ותזונה.

תינוקות:
סדנאות עיסוי תינוקות , בייבי יוגה, סדנת ליווי התפתחותי, צלילים לקטנטנים
במרכז עיגולים של שמחה משלבים את טכניקות הטיפול השונות עם רגישות, הבנה וכבוד לאדם. המרכז מציע מגוון סוגים של עיסוי גוף לטיפול במצבים פיזיים ורגשיים כגון: כאבי ראש ומיגרנות, עייפות ותשישות כללית, בעיות שינה, בעיות פוריות, תופעות של גיל המעבר, בעיות בבלוטת התריס, בעיות במערכת העיכול, חיזוק מערכת חיסון חלשה, איזון מצבים רגשיים, כאבי שלד שונים, בעיות במערכת השתן, כאבים פסיכוסומאטיים, שינוי דפוסי התנהגות וחשיבה ואיזון מערכת הצ'אקרות.


מיכל שפר מיכאלי, מייסדת ומנכ"לית "עיגולים של שמחה", מרכז המתמחה בייעוץ, הכוונה, אבחון וטיפול בקשיי תפקוד ולמידה בקרב ילדים ומבוגרים.

לפרטים: "עיגולים של שמחה" , אם המושבות החדשה, פתח תקווה.
טל. 074-7015551, אתר הבית: www.igulim.co.il



igulim.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י ליאת רהב שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]