חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
למה אתם לא מצליחים להרגיש אהובים ונאהבים?





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: ביטוח ביטוח פנסייה

נושא המאמר: ביטוח
מאת: בני   שמור מאמר למועדפים

ביטוח

משרד האוצר אחראי למהפכה העומדת להתרחש בתום של פנסיה או ביטוח פנסיוני.
המטרה היא להביא לחסכון במהלך תקופת העבודה, כך שבגיל הפרישה מהעבודה יהיו לגמלאי אמצעים כספיים בסיסיים.המהפכה בתחום ביטוח פנסיוני היא מהותית, וצופה פני עתיד, לטווח הרחוק.
הפנסיה היא בעצם תשלום חודשי, שבא כתחליף למשכורת שהרוויח עובד עד הפרישה. גובה התשלום החודשי תלוי בכספים שחסך העובד בתקופת העבודה.
את הפנסיה או החיסכון הזה אפשר לחסוך בדרכים שונות, שאושרו בחוק. רוב האנשים מכירים את קופות הגמל וביטוח מנהלים, אך יש גם קרנות פנסיה (מוכר יותר לעובדים בשירות הציבורי).
בדרך כלל ההפרשה לחיסכון ביטוח פנסיוני עומדת על 5% מהשכר שאותם מפריש העובד לביטוח פנסיוני, והמעביד מוסיף הפרשה של 5% משכר העובד לביטוח הפנסיוני.
יש לציין כי אם קיים עבור העובד חסכון או ביטוח פנסיוני – למשל קופת גמל או ביטוח מנהלים – אין צורך לשנות את המסלול של ביטוח פנסיוני שבו חסך עד היום.

מצד שני, לעיתים יהיה נכון לשנות את מסלול החיסכון של ביטוח פנסיוני, אם בעבר נבחר מסלול זה או אחר משיקולים של מיסוי או אחרים, ולא רק משיקולים של ביטוח פנסיוני ומחשבה על הבטחת העתיד בגיל הפנסיה.
בנוסף, אם כבר יש לעובד ביטוח פנסיוני, הכספים שנחסכו בו ימשיכו להתנהל לפי אותם נוהלים שהיו עד כה. לעומת זאת, לגבי החיסכון שיתחיל להיצבר מיום 1.1.2008, כבר יחולו הכללים והתקנות החדשים. עם זאת, עובד שחסך כסף בקופת גמל למשל, יוכל לנייד ולהעביר את החיסכון לאפיק חיסכון של ביטוח פנסיוני. יש לחכות להסדרת העניין בחוק.
פעמים רבות בנוסף לביטוח פנסיוני מפריש המעסיק גם את הכספים עבור פיצויי פיטורים. אם כי לעיתים יש למעסיק קופת פיצויים או אמצעי אחר להבטחת תשלומים אלה.

בעקבות הרפורמה – כל הפרשה של המעביד לפיצויי פיטורים חייבת להיעשות לקופה של ביטוח פנסיוני. לא יהיה ניתן יותר לחסוך או להפריש כספים על חשבון פיצויי פיטורים לקופה מרכזית כמו שהיה עד כה.
הרפורמה בתחום של ביטוח פנסיוני קובעת שהפירעון של אותו ביטוח פנסיוני יעשה בדרך של פנסיה חודשית – כלומר תשלום כספים מידי חודש בחודשו, כמו משכורת. רק אם ההפרשות לביטוח הפנסיוני עלו על סכום שקבוע בחוק, אפשר יהיה להחליט על היתרה אם רוצים אותה בתשלום חודשי או בתשלום חד פעמי שנקרא גם תשלום הוני. בכל מקרה, ניתן יהיה לקבל החלטה לגבי אופן התשלום – קצבה או הוני – רק סמוך לפרישה.

חסכון בדרך של קופת גמל או ביטוח מנהלים או קרן פנסיה מזכה את החוסך בהטבות מס שונות, וגם בכך יתרון משמעותי.
נציין שבעקבות הרפורמה יחולו אותן הטבות מס על כל האפיקים של ביטוח פנסיוני, וזאת בניגוד למצב שהיה לפני הרפורמה, שהיו אפיקים "רווחיים" יותר מבחינת הטבות מס ואפיקים פחות רווחיים, ואפיקים שונים הועדפו לפי הטבות המס ולא משיקולים ענייניים של בחירת ביטוח פנסיוני טוב יותר.
הרפורמה מסדירה גם את הנושא של ייעוץ פנסיוני.
יועץ פנסיוני מורשה – שקיבל רישיון לכך – הוא יועץ שמקבל % דומה או זהה מכל הספקים של ביטוח פנסיוני, ולכן אין לו העדפה עקרונית לביטוח פנסיוני זה או אחר, והוא אמור להיות אוביקטיבי יותר. בדרך כלל מדובר ביועצי פנסיה שיושבים בבנק.
סוכן פנסיוני מורשה – שקיבל רישיון לכך – הוא סוכן, שמותר לו לעבוד רק עם ספקים מסוימים של ביטוח פנסיוני. מטבע הדברים, סוכן פנסיוני יעדיף להמליץ על אותם ספקים של ביטוח פנסיוני שאיתם הוא עובד, ואשר משלמים לו עמלה. בדרך כלל מדובר בסוכני הביטוח שלנו.
אם כבר מדברים על חיסכון, אפשר לחסוך ע"י בדיקה מחודש של ביטוח משכנתא ויעוץ מתאים בנושא.

נושא חשוב נוסף שמוסדר במהפכה של ביטוח פנסיוני הוא ניוד פנסיוני.

הכוונה היא שהעובד יהיה רשאי להחליף את אפיקי החיסכון של פנסיה, ולעבור בין המסלולים השונים – ביטוח מנהלים, קופת גמל, קרן פנסיה – וגם יוכל לעבור בין הקרנות השונות מאותו סוג. בינתיים, עובד יכול להחליף או לשנות את אופן החיסכון רק בין קרנות דומות מאותו סוג של ביטוח פנסיוני, למשל בין קופת גמל אחת לאחרת.
מסקנה: המהפכה בתחום של ביטוח פנסיוני יצאה לדרך ביום 1.1.2008. הרפורמה הזו צפויה להבטיח את עתידנו ולשפר את איכות חיינו גם לאחר פרישה ממקום העבודה. אם אכן תיושם המהפכה, היא תגרום לכך שכל אזרחי ישראל יחסכו באופן מושכל וענייני, ובבואו של יום יוכלו גם לחיות בכבוד.

www.bituah.biz


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י בני שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]